Gå til innhold

Hvordan best bygge kredittverdighet


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan man best bygger kredittverdighet. Når selskaper tar kredittsjekk på meg så får jeg vidt sprikende resultater, og jeg skjønner ikke hvordan jeg kan øke kredittverdigheten. Jeg har forstått at kredittverdighet er viktig. Er det noen som kan forklare hva jeg skal gjøre for å få best mulig kredittverdighet/kredittscore?



Anonymous poster hash: ae161...fe0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betale regninger i tide, og ikke la ting gå til inkasso.

 

Samt tjene ok med penger. Jo lavere inntekt du står med i året de får sjekket, jo dårligere kommer det ut. Om du kommer forskjellig ut, så er det vel kun fordi forskjellige kreditt sjekk selskaper har forskjellige kriterier tipper jeg, eller hvor mye jobb de legger i det.

 

Hadde ett slikt selskap som nabo til kontoret en gang, og en større gjeng idioter/tapere skal det være vanskelig å finne tror jeg.

En haug folk i 20-30 årene som bråket konstant, og dreit ned felles doene, når de fikk kjeft, så byttet de bare til dame doene. Og når jeg sier dreit ned, så mener jeg overalt, og minst mulig ned i skåla som normale folk gjør. Er nok lettjente penger i den bransjen så de ut som.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Takker :)

 

Men jeg har også hørt at for å bedre kredittverdigheten så skal man betale kun minsteavdraget per måned, slik at kredittkortselskapet får mest mulig ut av deg. Jeg har også hørt at kredittkortselskaper kaller folk som betaler alt i tide hele tiden, er "deadbeat", altså de har tatt det amerikanske ordet for folk som ikke eier nåla i veggen og snudd det 180 grader rundt og kaller folk som er gode betalere for fattige.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro... :(



Anonymous poster hash: ae161...fe0
Lenke til kommentar

 

Takker :)

 

Men jeg har også hørt at for å bedre kredittverdigheten så skal man betale kun minsteavdraget per måned, slik at kredittkortselskapet får mest mulig ut av deg. Jeg har også hørt at kredittkortselskaper kaller folk som betaler alt i tide hele tiden, er "deadbeat", altså de har tatt det amerikanske ordet for folk som ikke eier nåla i veggen og snudd det 180 grader rundt og kaller folk som er gode betalere for fattige.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro... :(

 

Anonymous poster hash: ae161...fe0

 

 

Jeg betaler alltid i tide og har god kreddittverdighet (ihvertfall mer en god nok til å få "alt jeg vil", så det tviler jeg på er noe godt råd, og uansett om det var sant, vil du betale masse unødvendig penger for å få bedre kredittverdighet?)

 

AtW

Lenke til kommentar

Man "bygger" ikke kredittverdighet i Norge. Det er et begrep fra USA der man får score som øker med tiden basert på å faktisk bruke kredittkort, og å ha gjeld for deretter å betale den jevnlig.

 

I Norge derimot, blir kredittsjekk basert på offentlig info fra skattelistene, samt evt inkasso/kundehistorikk hos det aktuelle kredittselskapet eller selskapet du søker om tjenester fra. 

 

Kort sagt, få avsluttet inkassosaker, ha god skattbar inntekt i selvangivelsen, og ha formue. I den rekkefølgen. 

Endret av Ziff
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Takker :)

 

Men jeg har også hørt at for å bedre kredittverdigheten så skal man betale kun minsteavdraget per måned, slik at kredittkortselskapet får mest mulig ut av deg. Jeg har også hørt at kredittkortselskaper kaller folk som betaler alt i tide hele tiden, er "deadbeat", altså de har tatt det amerikanske ordet for folk som ikke eier nåla i veggen og snudd det 180 grader rundt og kaller folk som er gode betalere for fattige.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro... :(

 

Anonymous poster hash: ae161...fe0

Jeg fikk litt annen info fra en av de største på finansiering mot forbrukere for noen år side. De sa at alle som betaler innen forfall er gode kunder. De som betaler ned raskt er gode kunder fordi de (sansynligvis) har penger og betaler fort.De som betaler minst mulig hver måned er gode kunder fordi de tjener de mest på. Det viktige er å ikke få betalingsanmerkinger/inkasso.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...