Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

program for å overvåke trafikk gjennom router


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste du må huske på er at du får da kun overvåket det som du besøker via din maskin som kjører programmet.

Er det noen andre på nettverket, så vil du ikke se denne trafikken, da den reiser utenom din maskin.

Da kreves det enten mer avansert oppsett hvor du kobler deg imellom Netgear routeren og resten av nettverket ditt, eller mer bedriftsroutere som kan hjelpe på denne oppgaven.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjører proxy(squid) på gateway så ser hva som blir besøkt (domains)t, type trafikk ser jeg også og hvor mye hver enkelt har brukt daglig.

Ikke for att det er noen begrensinger hos oss men den er i bruk grunnet e2guardian og privoxy.

Da er det litt anderledes når det kommer til e2guardian og privoxy som filtrerer en masse ting jeg ikke vil ha inn på nettverket.

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar

jeg ønsker ett program som enkelt kan settes opp å overvåke data trafikk, altså type hvilke sider som blir besøkt på mitt hjemmenettverk.  noen som har alternativer til enkle oppsett? 

 

har en netgear router om det har noe å si.

En måte som gir deg litt oversikt på en enkel måte, er å benytte opendns. Da får du logging på alle dns-oppslag som blir gjort.

Det er gratis for hjemmebruk. www.opendns.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

så din ruter står som første punkt og alle maskinene bruker den som inngangsport til internet. ikke mye av soho ruterene har mulighet å bruke monitoring. du kan kjøpe 1 bedriftruter som minst cisco 1700 brukt billige po finn og endre den met netgear, og sette 1 av portene som monitoring. po den porten du kan sette din maskinen MED KABEL, og start microsoft network monitor eller wireshar (den beste), og netgearne sette opp som AKSES PUNKT for alle trådløse maskinene.

hvis du gå å kjøppe nye ruter, sjekk at den ruteren kan bruke MONITORING FUNCTIONS på seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...