Gå til innhold

ANBEFALING: Dette er de aller beste TV-kjøpene du kan gjøre akkurat nå


Anbefalte innlegg

OHJohansen:

Hvorfor er ikke UH770 tatt med i testen?

Eisa winner 2016-2017?

 

https://www.eisa.eu/awards/home-theatre-display-video/58/european-smart-tv-2016-2017.html#award

 

55" 13999 nå - 12999

65" 21999 nå 16999 ?

 

Fordi den har praktisk talt samme bilde som Sony XD85, men har bedre smartTVmot dårligere bevegelsesbehandling.

Ingen av de har for øvrig god kontrast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er mest interessert i en test som velger tv apparater som holder i 20 år, ikke alle de nye fancy funksjonene. Kvaliter er viktigst

Den testen blir publisert i 2036... ;-)

Eller for å si det på en annen måte, det er UMULIG å teste nye produkter, uansett kategori, og vite om de holder 2, 5, 10 eller 20 år! Dessuten er ikke 20 års varighet for en bruker nødvendigvis det samme som 20 år for en annen bruker.

20 år er uansett urealistisk lenge å ha en TV, gitt den teknologiske utviklinga. Det var knapt nok realistisk for TVer kjøpt sist på 70-tallet, selv om utviklinga fra 1976 til 1996 ikke kan måle seg med 1996 til 2016.

Hvor gammel er TVen du har nå? 20 år, kjøpt i 1996? I så fall er det en 4:3 billedrør, og DET er det ikke mange husstander i Norge som fortsatt bruker! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er intellektuelt uærlig som tv-testere å sidestille sortnivået til oled med lysstyrken til LCD, gitt at man neppe vil ha bruk for sistnevnte under noen omstendighet.

At LCD-skjermer i det hele tatt har kommet inn under HDR standarden, viser bare at noen tjener penger på å tviholde på utdatert teknologi, og er villige til å dele disse pengene med de som er ansvarlige for sertifiseringen.

 

LCD er et teknologisk tilbakelagt kapittel, og quantum dot er som å slå en død hest, men annonsekronene må jo inn,og det koster å bygge nye produksjonslinjer tross alt.

 

Veldig bra sagt. Er fullstendig enig. Å se alle nyansene i et lite lysglimt på skjermen, kontra å kunne se sort på skjermen gjør valget veldig enkelt for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva med LG 65UH850? 19999.- da får du 200Hz panel, god bildebehandling, dolby vision HDR, lynrask webOs 3.0 , pekefjernkontroll med stemmesøk og en hel drøss med funksjoner.

Fordi den også har blitt testet, og den mangler kontrasten til KS7005:

55UH850V (EU)

UE55KS7005 (EU)

Ja, dette er en amerikansk testside som har andre modellnumre for USA enn i EU, men de europeiske modellene er de jeg har linket til.

Prisen på Samsungs KS7005 er rett og slett litt for god i forhold til bildekvaliteten til å anbefale noe annet i Norge.

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.expert.no/tv/tv/lg-oled65b6v-65-oled-tv/p-259938/

 

Tilbud på 65tommern til LGs B6V. Det er veldig vanskelig å ikke bestille denne nå.

 

enig, men har også hørt at den sliter med judder/hakking med noen kilder, noe E6 ikke sliter med. Noen som har den og kan bekrefte/avkrefte det?

 

Mer info på: https://www.avforums.com/threads/lg-b6-oled-tv-owners-and-discussion-thread-part-3.2050515/page-108

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg er svært skuffet over den nye Q "toppserien" til Samsung. De kommer med kant-led og kan ikke sammenlignes med KS9505 som har ordentlig led baklys med lokal dimming. KS9505 ligger nå ute til ca 26 000,- og må anses som et varp sammenlignet med de nye seriene selv om disse angivelig kan produsere høyere lysstyrke. Den lokale dimmingen av baklys er verdt mye mer enn noen nits ekstra lysstyrke, og resulterer også i at TVen er mye bedre på mørke områder. Jeg vil på det sterkeste anbefale denne fremfor noen av de nye modellene om du ikke er totalt allergisk mot buede skjermer da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tilgi en som ikke har kjøpt tv på lenge.. Jeg har en 42" Panasonic plasma tv.. 7 år gammel.. Veldig bra tv den gangen (er det sikkert ennå)

 

Hvor mye har skjedd på bildefronten? Vil det ha noe for seg å kjøpe en f.eks. SAMSUNG UE49K5515 til 6000,- eller bør jeg opp i pris? Panasonicen kostet i sin tid 12000.. Ikke sikker på om jeg kan forhandle meg frem til samme budsjett for neste tv...

Lenke til kommentar

Tilgi en som ikke har kjøpt tv på lenge.. Jeg har en 42" Panasonic plasma tv.. 7 år gammel.. Veldig bra tv den gangen (er det sikkert ennå)

 

Hvor mye har skjedd på bildefronten? Vil det ha noe for seg å kjøpe en f.eks. SAMSUNG UE49K5515 til 6000,- eller bør jeg opp i pris? Panasonicen kostet i sin tid 12000.. Ikke sikker på om jeg kan forhandle meg frem til samme budsjett for neste tv...

 

Du burde gå for 55" om du fysisk har plass. Midt i mellom de to prisene har du Samsung sine 7005 og 8005 4K-tv'er som er et sikkert kjøp.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

 

Jeg er mest interessert i en test som velger tv apparater som holder i 20 år, ikke alle de nye fancy funksjonene. Kvaliter er viktigst

 

20 år???

 

 

Gode TV'er bør holde i 20 år. Det var slett ikke uvanlig før, med unntak av at bilderøret måtte skiftes i i ny og ne.

 

 

Nå går utviklingen raskt, så om 20 år er neppe dagens tv'er brukenes til noen ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er mest interessert i en test som velger tv apparater som holder i 20 år, ikke alle de nye fancy funksjonene. Kvaliter er viktigst

 

20 år???

 

 

Gode TV'er bør holde i 20 år. Det var slett ikke uvanlig før, med unntak av at bilderøret måtte skiftes i i ny og ne.

 

 

Nå går utviklingen raskt, så om 20 år er neppe dagens tv'er brukenes til noen ting.

 

 

Det kan man aldri vite med sikkerhet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...