Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å release ip på et bluecom abb.


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å en internett tilkobling opp å gå.

 

Maskinen min holder på en gammel adresse (169.xxx.xx.xx.)

 

Denne får jeg ikke frigitt slik at jeg kan få ip fra Bluecom (217.xxx /62.xxx)

 

Har prøvd å reparere tilkoblingen, og har prøvd kjør-cmd-ipconfig/release og renew uten suksess.

 

Anybody?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd å reparere tilkoblingen, og har prøvd kjør-cmd-ipconfig/release og renew uten suksess.

Er dette ei ny linje som aldri har vært i drift?

Hvis ja så ring support og be 2.linjesupport og sjekke oppsettet på Bluecom sin router.

Dette forutsetter at DSL-llampa lyser.

Er det ei linje som er i drift så sjekk kabler, brannvegg og at du ikke har for mange maskiner tilkoblet.

Lenke til kommentar
Jeg prøver å en internett tilkobling opp å gå.

 

Maskinen min holder på en gammel adresse (169.xxx.xx.xx.)

 

Denne får jeg ikke frigitt slik at jeg kan få ip fra Bluecom (217.xxx /62.xxx)

 

Har prøvd å reparere tilkoblingen, og har prøvd kjør-cmd-ipconfig/release og renew uten suksess.

 

Anybody?

169.x.x.x addressene er addresser windows setter selv når den ikke får kontakt med en dhcp server. Dersom du ikke klarer å få vanlige ipaddresser, er det noe annet som er galt (nettverkskort, kabel, modem osv).

Endret av covah
Lenke til kommentar
Det er en helt ny linje og skulle være klar i går.

 

Skal ringe bluecom og høre om de virkelig har gitt meg en linje.

 

Når du ringer ber du support ta kontakt med 2.linje og be de sjekke routerkonfigen sin nøye, dette har nemlig skjedd endel feil i forbindelse med at Telenor Networks har endret sitt system for tilbakemelding.

Disse feilene medfører at du ikke får IP.

Lenke til kommentar
Det er en helt ny linje og skulle være klar i går.

 

Skal ringe bluecom og høre om de virkelig har gitt meg en linje.

 

Når du ringer ber du support ta kontakt med 2.linje og be de sjekke routerkonfigen sin nøye, dette har nemlig skjedd endel feil i forbindelse med at Telenor Networks har endret sitt system for tilbakemelding.

Disse feilene medfører at du ikke får IP.

Stemte det agvg. Bluecom hadde en feil i en verdi på configen, men Ricardo på Bluecom fiksa det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...