Gå til innhold

Banken eller skatteetaten har rotet vekk pengene mine... hva nå ?


Outlawbread

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg står nå oppe i en ekstremt merkelig situasjon. I juni skulle jeg egentlig mottatt skattepengene mine, og det er snakk om en ganske betydelig sum.

 

Skatteetaten påstår pengene ble overført i juni, mens banken sier de aldri har mottatt penger til aktuell konto. Begge parter står på sitt og jeg kommer ikke videre i saken, da ingen av dem tydeligvis har gjort noen feil :p

 

Noen som har peiling på hva i alle dager som har skjedd ? Og hva jeg kan gjøre videre ? Det har jo drøyd enormt lenge nå, og jeg skulle vel faktisk ha rett på både det opprinnelige beløpet pluss kompensasjon ?

 

 

Takk for all hjelp :) 

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Har aldri opplevd problemer med dette. Det kontonummeret som beløpet er overført til (som står ligningsoppgjøret ditt), er det fortsatt en aktiv konto?

Skrevet

Har aldri opplevd problemer med dette. Det kontonummeret som beløpet er overført til (som står ligningsoppgjøret ditt), er det fortsatt en aktiv konto?

Nei, aldri opplevd noen problemer som dette før. Skjønner virkelig ikke hva som har skjedd her.

 

Kontoen er fortsatt aktiv, så problemet ligger ikke der.

Skrevet

har ikke alle transaksjoner et nummer som er sporbart da?? Be skatteetaten om å få dette skriftlig...med transaksjonsnr og be dem få sporet hvor denne transaksjonen har gått.

Skrevet

er vel skatteetaten som er ansvarlig for disse pengene inntil dem kan bevise at du har fått dem på konto. Og når din bank kan bevitne at det ikke har skjedd, så skulle en jo tro at det var skatteetaten som må ordne opp.

Skrevet

har ikke alle transaksjoner et nummer som er sporbart da?? Be skatteetaten om å få dette skriftlig...med transaksjonsnr og be dem få sporet hvor denne transaksjonen har gått.

Får ringe dem i morgen, for å undersøke dette. Burde så absolutt gå an å spore ! 

Skrevet

I hvertfall i min nettbank så har alle betalinger en nummerrefferanse. Uansett om det er betaling med kort eller en giro. Burde da være det samme for skatteetatesn bankforbindelse også.

Skrevet

så skulle en jo tro at det var skatteetaten som må ordne opp.

En skulle tro det ja, helt til man må forholde seg til den.

  • Liker 1
Skrevet

Prøv også å få en kontakperson hos begge parter og få de to til å snakke sammen så du slipper å være mellommann, alltid rom for missforståelser når man er mellommann.

  • Liker 1
Skrevet

Kanskje lurt å sjekke kontonummer som er oppgitt for utbetaling

Kan godt hende det er i en annen bank (har skjedd til meg) eller til en konto du ikke eier (feil fra skatteetaten)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...