Gå til innhold

No Man’s Sky etterforskes for villedende markedsføring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valv har gjort det eneste rette, gitt spillerne mulighet til refund. Noe alle plattformer bør gjøre, eks. Windows Store.

Uansett godt at spillindustrien nå får kniven på strupen ift. villedende markedsføring. Dog er NMS langt fra alene om dette.

 

PS.

Ved å titte på twitch samt spille det i 1,5t selv så tok jeg en refund uten problemer. Folk som har spilt det i 20-30-50t bør absolutt ikke få noen refund.
Når det er sagt, personen som frontet spillet i de fleste intervjuer og slik får nok mange jobbtilbud om studioet går dukken. Komersielle selskaper elsker folk som kan selge sand i sahara.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Au au! Visste faktisk ikke at det så såpass ille ut!

Det er det heller ikke. Det er mange som koser seg med No Man's Sky. Jeg synes Rune sin(e) anmeldelse® treffer veldig godt.

 

 

Han har et poeng med hype på generelt basis , men bommer også totalt når han sier det er vår egen feil at spillet er hypet opp og at spillet er akkurat som det har blitt presentert - spillet har blitt hypet opp på direkte løgner og videoer som ikke stemmer med virkeligheten, og dette er jo nettopp grunnen til at spillselskapet er under etterforskning!

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Procedural money scamming". 

 

Man ser i øynene på karen at han har øyeblikk hvor han lyver så bra at han overasker seg selv litt og tror på det selv.

Bare at han nevner Peter Molyneux..... det virker jo å være forbildet. 
 

Det kan faktisk være han har en tilsvarende diagnose og dermed fritas for alt ansvar i en evt. rettsak.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pathological_lying

http://addiction.lovetoknow.com/wiki/Compulsive_Lying_Disorder

 

Hvis han ikke blir tilbudt en toppjobb som selger så har han gode muligheter i politikken.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Au au! Visste faktisk ikke at det så såpass ille ut!

Det er det heller ikke. Det er mange som koser seg med No Man's Sky. Jeg synes Rune sin(e) anmeldelse® treffer veldig godt.

 

Man kan kose seg med et spill selv om samtlige lovnader og reklamerte "features" ikke var med i spillet. Man kan kose seg med et spill som var lovet noe FULLSTENDIG annet enn det utviklerne sa det var. Det forandrer likevel ikke det faktum at det spillet de sa skulle bli utgitt under No Man's Sky-navnet aldri ble utgitt. Det ble utgitt et helt ANNET spill. Koser seg eller ei, det har absolutt ingenting med saken å gjøre, og det at Rune her prøver å ro seg i land med noe sånt fjas virker helt latterlig. 

Det er nesten som at han slår et slag for løgnaktig og feilaktig reklame for et produkt er helt greit, så lenge "man koser seg med det". 

 

En hver person som vet hvor svindel-aktig denne utgivelsen var, burde lage et stort nummer ut av DET, og drite hundre prosent i hvor "koselig" det er. Slå et slag mot pengemaskinen spillindustrien begynner å bli og slutt å godta slik destruktive åretak.

 

Rune fremstår som en av dem som bruker "jeg koser meg"-argumentet fordi det er for "mote" å si det alle burde si; at Hello Games skulle vært saksøkt herfra til månen. "jeg KOSER meg?". Jeg blir provosert.

Endret av sjeve
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Procedural money scamming". 

 

Man ser i øynene på karen at han har øyeblikk hvor han lyver så bra at han overasker seg selv litt og tror på det selv.

Bare at han nevner Peter Molyneux..... det virker jo å være forbildet.

 

Er uenig der, Peter Molenuyx elsker i det minste spill og problemene han har hatt har for det meste oppstått pga pengeproblemer, trøbbel med utgivere med for tidlig lanseringsdato (samme som Westwood etter de solgte sjela til EA) og fordi han er en dumsnill person som ikke egner seg som Manager da han ikke klarer å gi konstruktiv kritikk eller rett og slett si NEI det er for dårlig eller feil dere må designe slik osv som ble helt åpenbart i Godus. Han likte ikke retningen spillet tok fra dag 1 og hadde aldri balls nok til å rette det som han ville.

 

Når Molenuyx bryter sammen og gråter fordi spillene han har prøvd å lage ikke levde opp til drømmen hans så betyr det at det ikke er mangel på integritet som problemet er hos hellogames som ikke bare hintet til men sa at spillet hadde multiplayer, du vil bare mest sannsynlig bare aldri møte noen pga universet er for stort bullsh*t og rettet aldri den informasjonen til spillerne. Vi ble fortalt B&W2 skulle ha multiplayer og skikkelige kart og creatures som i B&W bare med krigføring men de fortalte oss i det minste at "hei vi har mistet 50% av fundingen pga "the movies" og spillet vil ikke få mp og bli smalere enn lovet" før release.

 

Dungeon Keeper og Populous er også spill som vil stand the test of time og reedemer Molyneux, han er i det minste ærlig og menneskelig, ikke corporate f*ckface sc*mbag som lyver og scammer bare fordi han kan komme unna med det som så mange er i spill industrien i dag. Han tar i det minste ansvar og det har innvirkning på han, han kunne bare ha droppet ut i golden parashoot og sagt til oss forbrukere *LICK LICK, LICK MA BALLS" men det gjorde han ikke.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Du har helt rett i at det er mange ting som skiller dem, det som dog er likhetstrekk er dette med å overselge et produkt kraftig. Litt mye fabling. Bortsett fra dette ser jeg ingen likhetstrekk (heldigvis).

Og jeg elsket Populous, B&W og det første Fable.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

du har et poeng gunman1986, det du fortalte om minnet med om historien til vavle sin half life 2 med gabe newell og vivendi back in the days

 

..... back in the days da valve var en liten spillstudio og vivendi var distributøren deres, vivendi ville gi ut hl2, mens gabe newell sa nei spillet er ikke ferdig og trengte mer tid. det endte med at valve gikk ifra vivendi og distribuerte hl2 via steam som valve hadde laget selv.

denne historien har gjenntatt seg flere ganger og jeg tror det er gruennen til at vi ser uferdige spill blir lansert pga uenigheter mellom distributør og spillutviklere.

og værst av alt så er det alltid spillutviklere som holdes ansvarlig når et uferdig spill flopper, mens distributøren blir ikke nevnt

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...