Gå til innhold

Hvordan bli svindlet via PayPal?


2bb1

Anbefalte innlegg

Hei. La ut min iPhone 6S Plus til slags på Finn i dag, og mottok en mystisk henvendelse via mail. Når jeg leser meldingene ser det ut som et standard svindlingsforsøk, men samtidig klarer jeg ikke å skjønne hvordan hun/han kan svindle meg ved å bruke PayPal? Er det en knapp i PayPal hvor de kan trykke "Vare ikke mottatt" eller noe sånt som gjør at jeg aldri får pengene? Legger ved samtalen. Etter det første svaret spurte jeg om når vedkommende var tilbake på fastlandet samt om hun hadde et nummer jeg kunne ringe.

post-35504-26018_thumb.png

post-35504-94841_thumb.png

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med alt folk kjøper via f.eks. Ebay ved å bruke PayPal? Antar PayPal har en sikrere løsning for slike tilfeller, hvis ikke kunne jo jeg sitte her hjemme og trykke "Ikke mottatt" på alle varene jeg bestiller via Ebay. Har PayPal selv, men aldri satt meg inn i fordeler/ulemper - bruker det sjeldent.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Lett å spoofe epostadresse. Nå er jo dette 100% sikkert scam, noe som kommer frem av den første eposten, men for alt av transaksjoner via betalingstjenester så sjekker jeg alltid kontoen ved å logge inn på tjenestens nettside selv. Det kan de ikke forfalske.

 

 

Svar den siste eposten hans med at du er glad du kunne kaste bort noen minutter i hans scammende drittliv :)

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Siden de ikke har PayPal i virkeligheten så hjelper det vel ikke å kontakte PayPal, eller?

 

Det hjelper nok lite, men du kan se det på den måten at din rapport kan være det som får begeret til å renne over så svindlerne blir tatt. Jeg rapporterer PP ting på grunn av at jeg ser på det litt på samme måte som banken. Det er en viktig tjeneste og hver rapport øker sikkerheten.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...