Gå til innhold

Er en billig frisør en dårlig frisør?


nonno96

Anbefalte innlegg

Er herre og vil klippe meg. De fleste frisører her er 500kr men en er 250kr for herreklipp. Er dette en dårlig frisør? Jeg vil vise et bilde om hvordan jeg vil klippe meg og vil gjerne ha tips fra frisørenom dette passer håret og ansiktet mitt ig hvordan jeg styler det. Ser ikke ut som en veldig vansklig frisyre heller. Skal legge til et bilde av hvordan jeg ønsker det.

post-290483-262512_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har klippet meg hos veldig mange forskjellige, alt fra 150 til 700 (mann) og jeg har som regel merket at det er litt mer "ekspertise" hos de dyrere. Du får mer tips om hva du skal bruke, hvordan du bruker det og ærlige svar om det passer deg eller ikke - og om det ikke passer finner de alltid på noe du liker. (min erfaring)

 

Jeg ville sagt at som regel, det mest sannsynlige er at dyrere frisører er bedre, men det er ikke alltid rett. Gikk til noen som tok betalt 300 og han var dårligere enn han jeg betalte 150 hos. Varierer veldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vært hos frisører som tar 200 kroner og frisører som tar 700 kroner for en herreklipp. Min erfaring er at det er veldig individuelt hvor flinke de er, hos de billigste må du som sagt komme med konkrete preferanser, mens hos de dyrere så gir de deg tips og råd. Jeg vet akkurat hvordan jeg vil ha det og klarer meg utmerket med min faste frisør som tar 200 kroner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan jeg gå til en frisør og bare snakke og diskutere hårklipp? Kan liksom spør om jeg passer klippen, vise bildet, spør ol jeg har rett hår og snakke produkter og sann?

 

Eller er det frekt å spør om slike råd hos en frisør uten å betale? Og tror dere at det bildet er r klipp som er vansklig å få til? Ville gjerne visst om jeg hadde kledd den også av frisøren

Lenke til kommentar

Det jeg er opptatt av med slike tjenester er om de driver lovlig, særlig når prisen er lav. Selv går jeg til en frisør som holder til i naboblokka der det koster 230 kr for en klipp. Jeg er fornøyd nok, betaler med kort og får kvittering. Da har i hvert fall jeg gjort det jeg kan for å sikre at jeg ikke støtter opp om organisert kriminalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det kommer litt an på , billig frisører kan være flinke de ,men satser gjerne mere på rask klipp om mange kunder på drop inn mens de dyre setter av en vis tid per kunde , om det er via kjede eller om de driver salongen selv innvirker og mye på prisen ut til kunden , en som driver selv kan ta mindre betalt og sitte igjen med like mye mens noen ansatt i en kjede så må salongen ha mere da ansatte og eier skal tjene penger ( forenklet forklart ) , men ca uansett hva du betaler så har den som klipper deg ca like ræva lønn :p 

Lenke til kommentar

Frisører til 250 kr er ofte like gode som dyrere frisører om de er utlendinger. Relevant arbeidserfaring er ofte like bra som fagbrev. Mange norske frisører gjør seg altfor kostbare i den forstand at de gjerne har høyere timepriser enn advokater og at man må reservere time lenge i forveien.

Lenke til kommentar

Frisører til 250 kr er ofte like gode som dyrere frisører om de er utlendinger. Relevant arbeidserfaring er ofte like bra som fagbrev. Mange norske frisører gjør seg altfor kostbare i den forstand at de gjerne har høyere timepriser enn advokater og at man må reservere time lenge i forveien.

 

Om man må reservere lang tid i forveien er det jo ting som tyder på at de ikke har gjort seg for kostbare?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...