Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Keen på venninne, usikker på hva jeg bør gjøre.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en venninne jeg har kjent i nesten 10 år. For rundt 4 år siden holdt vi på litt en sommer og jeg falt for henne, men hun ikke for meg. Jeg klarte ikke helt å være meg selv på det tidspunktet, og ble kanskje litt for glad i henne litt for fort, slik at det ble for mye for henne. Pga jeg hadde følelser for henne og ikke hun for meg valgte jeg å kutte kontakten med henne.

 

Ca 4 år senere tok jeg kontakt med henne, på dette tidspunktet hadde hun kjæreste som hun hadde vært sammen med i nesten 2 år. Jeg prøvde å sjarmere henne og følte også egentlig at det funket, men gikk litt for fort frem og hun kuttet kontakten siden hun ikke kunne være med meg når jeg ville noe mer enn vennskap.

 

Nå tok hun kontakt med meg igjen og hun har gjort det slutt med typen. Jeg er litt usikker på hvordan vi står, men vi har et slags nært vennskap der vi kan prate om alt mulig. Men det er ikke noe særlig utover vennskap mellom oss nå føler jeg, vi har dype samtaler og alt det der, men vi gjør ikke noe utover å klemme når vi treffes osv.

 

Jeg føler ikke det er noe mellom oss akkurat nå, men hun er en veldig bra dame som jeg føler jeg kunne slått meg til ro med, og derfor lurer jeg litt på råd fra andre om hva jeg bør gjøre i denne situasjonen. Selv om ingen av oss er klare for noe forhold eller tanken på det akkurat nå, så tenker jeg litt frem i tid her.

 

Bør vi fortsette å treffes som venner og se hvordan ting utvikler seg?

 

Bør jeg spørre henne rett ut om hva hun tenker?

 

Eller bør jeg bare innse at det kun er jeg som ser på henne som kjærestemateriale og ikke motsatt?

 

Jeg tror at hvis jeg fortsetter å treffe henne vil jeg fort kunne falle for henne igjen. Og jeg vil ikke at det skal skje uten at det er gjensidig. 



Anonymous poster hash: 5c3da...35b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå tok hun kontakt med meg igjen og hun har gjort det slutt med typen. Jeg er litt usikker på hvordan vi står, men vi har et slags nært vennskap der vi kan prate om alt mulig. Men det er ikke noe særlig utover vennskap mellom oss nå føler jeg, vi har dype samtaler og alt det der, men vi gjør ikke noe utover å klemme når vi treffes osv.

 

Anonymous poster hash: 5c3da...35b

 

 

Nei, nei og atter nei. Hun har aldri vist noe interesse for deg til nå, og du tror det automatisk endret seg fordi hun og kjæresten gjorde det slutt? Dette ender nesten garantert med at hun bruker deg for å føle seg bedre.

Få opp øynene mann, hun har avvist deg to ganger allerede! Gå videre med livet ditt nå.

Lenke til kommentar

Denne "romansen" betydde åpenbart ikke noe for henne. Jeg forstår det kan late til at du har rene Disney-romansen foran deg nå, og at alt bare faller på plass på den mest eventyraktive måten noen sinne. Du står nemlig midt oppi det hele.

 

Som en observatør på sidelinjen synes jeg derimot at dette bør løse ut noen alarmer hos deg. Er du sikker på at hun ikke bare trenger trøst nå, eller er såpass lei seg at du "var jo egentlig grei nok og noen jeg kanskje bør satse på"? Det er nemlig oppskriften på at du blir såret når hun kommer seg ovenpå igjen og innser at hun er akkurat like lite interessert i deg nå, som hun har vært alle andre ganger du har tilnærmet deg henne.

Lenke til kommentar

Jo jeg skjønner hva du mener, og det gjør meg skeptisk. Men vi har møtt hverandre kun et par ganger og jeg føler ikke noe nå, jeg føler heller ikke at det er noe mellom oss de gangene vi har truffet hverandre. Men vi sender hverandre blikk osv.

 

Jeg lurer først og fremst på hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg setter pris på vennskapet, men er redd for å falle for henne, samtidig vil jeg jo egentlig på sikt at det skal kunne bli noe mellom oss, fordi jeg uten å ha følelser for henne ser hvor bra hun egentlig er.



Anonymous poster hash: 5c3da...35b
Lenke til kommentar

Bør vi fortsette å treffes som venner og se hvordan ting utvikler seg?

Ja. Neste gang du klemmer henne, så kyss henne samtidig. Lad opp ved å ha mye fysisk kontakt i forkant. Det blir rart om dere ikke har berørt hverandre i det hele tatt før kysset. F.eks. hold rundt henne mens dere ser en film.

 

Hvis det er ok å stryke og kose, så er du allerede innafor. Da kan du kysse henne når du vil.

 

Bør jeg spørre henne rett ut om hva hun tenker?

Ikke før du har sett reaksjonen på dette kysset.

 

Jeg tror at hvis jeg fortsetter å treffe henne vil jeg fort kunne falle for henne igjen. Og jeg vil ikke at det skal skje uten at det er gjensidig.

Om hun er tilbakeholden, eller reagerer på noen måte negativt på kysset, så si det du skrev over til henne. Om hun ikke er åpen for noe mer, så blir det for vanskelig for deg å bare være venner. I så fall kutter du henne ut igjen.

 

Husk at hun tok kontakt det etter at det ble slutt med typen. Det betyr at hun i det minste er åpen for noe mer enn et platonisk vennskap - selv om hun ikke nødvendigvis vil bli sammen med deg umiddelbart.

 

Bare kyss henne og se hva som skjer.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Ver sammen, kos dokke. Om det er ment to be, så blir det mer etter hvert.

Selv om du "ikke klarer tenke på forhold for tiden", så skriver du DEN posten, så er det åpenbart du er meget gira og ville hoppe på sjansen, om du fikk. Som sagt, ha det gøy. Så kan du gjøre mer og mer "par" ting, slik at hun blir sugd inn i det. 
Lage mat sammen, ta et kurs sammen, dansekurs fungerer som f. Reise sammen fungerer nydelig. 
Du kan like godt prøve å kysse ho etter ei flaske med rødvin.

Lenke til kommentar

 

Joda, sant nok. Så jeg bør bare se ann hvordan ting går og ikke spørre henne om noe som helst om hva hun tenker?

 

Anonymous poster hash: 5c3da...35b

 

 

Å planlegge atferden din i slike sammenhenger er roten til alt ondt etter min mening. Ta sjansen på å være deg sjøl, forsøk å slappe av og gjør og si det du føler for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg er ikke uenig i det Løgn sier, men at hun tok kontakt etter et brudd betyr ikke nødvendigvis noe annet enn at hun ønsker oppmerksomhet og bekreftelse fra en som historisk sett har gitt dette.

 

Risikoen her er at man ødelegger vennskapet eller at ting blir rart, så det er det eneste du må tenke på. Vet ikke hvor mye kontakt dere har eller hvor mye vennskapet deres er verdt. 

 

Til slutt: Verden er FULL av vakre jenter. Om hun virkelig er så spesiell (jeg har mine tvil), så gå for henne, om ikke, hvorfor ikke en av de andre milliardene? :D 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Joda, sant nok. Så jeg bør bare se ann hvordan ting går og ikke spørre henne om noe som helst om hva hun tenker?

 

Anonymous poster hash: 5c3da...35b

 

 

Generelt er dette puslete og pysete oppførsel. Jenter vil ikke ha en mann som føler seg frem, spør for mye og ikke tør å ta noe som helst risiko.

 

Jenter vil bli ledet og jenter vil bli TATT av en sterk mann som vet hva han vil ha og ikke er redd for å vise det. 

 

Om du husker dette prinsippet alene så har du kommet en lang vei i kvinnenes land. :) 

Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig i det Løgn sier, men at hun tok kontakt etter et brudd betyr ikke nødvendigvis noe annet enn at hun ønsker oppmerksomhet og bekreftelse fra en som historisk sett har gitt dette.

 

Risikoen her er at man ødelegger vennskapet eller at ting blir rart, så det er det eneste du må tenke på. Vet ikke hvor mye kontakt dere har eller hvor mye vennskapet deres er verdt. 

 

Til slutt: Verden er FULL av vakre jenter. Om hun virkelig er så spesiell (jeg har mine tvil), så gå for henne, om ikke, hvorfor ikke en av de andre milliardene? :D

Endelig en med fornuften i behold!

Lenke til kommentar

Joda, sant nok. Så jeg bør bare se ann hvordan ting går

Generelt er dette puslete og pysete oppførsel. Jenter vil ikke ha en mann som føler seg frem, spør for mye og ikke tør å ta noe som helst risiko.

 

Jenter vil bli ledet og jenter vil bli TATT av en sterk mann som vet hva han vil ha og ikke er redd for å vise det.

 

Om du husker dette prinsippet alene så har du kommet en lang vei i kvinnenes land. :)

 

Å bruse med fjærene og få seg noen knull med umodne jenter = komme lang vei i kvinnenes land? Neh, dette er den umodne guttens måte og er oppskriften på utilfredsstillende forhold, jamnfør denne. http://rawattractionmagazine.com/relationship-tantra/ Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det fungerer å være frempå. Om du uansett tror at du vil få følelser for henne selv om dere bare er venner, så betyr det at du enten bør kutte henne ut nå eller ta sjansen på å få henne.

Uansett mister du henne som venn.

Eller, om "venn" betyr at dere holder på som før - dvs. at du ikke ser henne igjen på 4 år, så ser jeg uansett ikke vitsen med å være så forsiktig. Da har du jo i praksis ingenting å tape uansett.

Hun tok kontakt med deg. Som Elijah sier, trenger det ikke å bety at hun vil ha noe annet enn oppmerksomhet. Men måten du selv bedømmer dette influerer din egen holdning til henne. Dersom du antar at hun sannsynligvis vil ha deg, vil det være lettere for deg å være selvsikker, lede an, og ta kontroll over situasjonen. Innstilling spiller en rolle.

Kjør på.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...