Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Undertøysbytting


passionforrelaxing

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få avklart noe her. Hvor ofte bytter dere undertøy? Har hørt i uendelig mange samtaler at truser/undertøy skal byttes hver dag, ellers kan det påvirke negativt nedentil. Selv bytter jeg ikke hver dag, men så skal det også sies at jeg bruker truseinnlegg hele tiden og da. Men, er det faktisk sant at det generelt kan være ille å ikke bytte ofte, eller er det mer et hysteri, som mye annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver dag er strengt tatt ikke nødvendig så sant man ikke har noe rart som skjer der nede. Jeg vil si max 3 dager, men annenhver dag eller hver dag gjør jeg det, når jeg dusjer. Nå er det stort sett ingen grunn til å ikke bytte ofte så man trenger jo ikke gå med samma undertøy i 3-4-5 dager "because reasons". Bakteriehysteri er en ting som er populært i dag :)

 

Det kan dog bli litt (mye) lenger mellom på telttur, litt fordi det ikke blir så mye vask av hele kroppen og litt fordi jeg ikke gidder å ta med masse "unødvendige" ting :p Det er teltturer der det ikke er tilgang på dusj, ikke teltplass.

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her byttes det daglig i forbindelse med dusjing.

 

Var på telttur forrige helg selv, og da gikk det torsdag kveld til søndag kveld i samme boxeren.

Ingen "negative påvirkninger" nedentil, men det føltes likevel godt med en skikkelig dusj etter tre dager med sovepose, bål og svette.

 

Vil anta det er litt "verre" hos oss mannfolk med hårvekst både foran og bak.

Lenke til kommentar

Jeg hører til stadighet om folk som "ikke har nok undertøy" slik at de blir tvunget til å gå med det både to og tre dager. Selv kjøper jeg kanskje litt for mye undertøy, men kunne aldri i verden tenke meg å bruke det mer enn to dager i strekk i hvert fall (æsj?). 

Til dere som trenger noe nytt ----> Her:rofl: 

Men helt seriøst...ser ikke bokseren litt vel "slitt/brukt" ut etter tre dager?

Lenke til kommentar

Det er store anatomiske forskjellar mellom kjønna, og svaret frå Slik... kan passe for menn, men ikkje for kvinner. Dei er mykje meir utsett for infeksjonar. 

 

Har visst en del å si hvis man er glatt eller ikke også http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/04/03/shaving-pubic-hair.aspx

 

Jeg har sterke tvil på at det er farlig eller utgjør en stor risiko å ikke bytte daglig for damer. Men det er vel bedre å kjøre kommando enn å ikke bytte da det blir bakterier som har kontakt hele tiden hvis man bruker samme. Sånn sett så er vel boxershorts bedre enn truser også, tenker jeg.

 

Edit; @kongen; To dager er greit i forhold til ekkelhet, men med tre så begynner det å synes :p Husker jeg brukte truser når jeg var mindre og de var nasty etter en halv dag siden de hadde mer kontakt. Det får en dog til å tenke på hva som ikke setter seg når man bruker boxer :D

 

Så er det jo en ting at mennesker tåler bakteriene og det skal en del til for at det skaper helsemessige problemer.

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sterke tvil på at det er farlig eller utgjør en stor risiko å ikke bytte daglig for damer.

Javel, men har du medisinsk bakgrunn for den oppfatningen?

Fæces består i all hovedsak av bakterier, ikke av ufordøyde rester av mat. Disse bakteriene smitter meget lett til urinåpningen, spesielt hos kvinner, og der er vegen videre inn også mye kortere enn hos menn. Urinveisinfeksjoner er derfor mye. mye vanligere hos kvinner enn menn. 

Derfor er det også meget viktig at underbukser for kvinner vaskes ved 60°, ikke ved 40°. En kvinne jeg snakket med, hadde gått over fra 40° til 60°, og hun kunne melde om mye sjeldnere urinveisinfeksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har strukket strikken litt lenge av og til.

 

Det verste som har skjedd meg til nå er at man blir en del svett mellom pungen og lårsidene. Man kan blir rød, sår og når man vasker seg der så føler man at miljøet der ikke kjennes sunt og optimalt ut. Da kan det gjerne være greit å ha noe hissige midler for hånd utover såpe tenker jeg.

 

F.eks. noe naturlig desinfiserende som Tea-tre, Eucalyptus og liknende produkter. Prøvde noe Tea-tree skrubb fra Body Shop som funket fint, jeg skrubbet ikke særlig der med det, bare smørte litt på og lot det sitte et minutt. Ellers så går det vel kanskje en ekstra dag eller to med vanlig såpe for at det normaliserer seg.

 

Men det kan helt sikkert gå svært galt også, om man får en ekkel soppinfeksjon, men min erfaring er at det skal jævlig mye til. For jeg har ihvertfall ikke hatt noen svært alvorlige infeksjoner nedentil. Rødhet er jo et tegn på et dårlig miljø, men det kan være et nokså harmløst dårlig miljø som fort forsvinner.

 

Det lukter helt sikkert ikke noe godt. 3-4 dager synes jeg er å begynne å strekke det til det direkte umotbydelige, ihvertfall for andre som vil kose med ustyret. Helst vil jeg være nydusjet eller kun en dag om noen skal leke med det. Men, om jeg har en sløv periode så kan jeg sikkert klare å leve over en uke, men da begynner det å bli ordentlig ekkelt synes jeg selv. Jeg liker helst å være renslig på det jevne. Men, noen perioder hvor en er litt deppa kanskje, så kan det skli ut for en liten periode.



Anonymous poster hash: 1d9ea...d65
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...