Gå til innhold

[Løst] Jobbreising


Asculf

Anbefalte innlegg

Hei,

Det kan bli aktuelt for meg å reise i forbindelse med jobboppdrag for kunder.

I arbeids kontrakten min står det at jobbreiser dekkes, men leilighet er ikke inkludert. Men dette er litt nytt for meg og jeg lurer på hva som er vanlig praksis.

 

-Hvor ofte reiser man vanligvis hjem. Hvis oppdraget er for eksempel 2 mnd, hvor ofte kan man regne med å få dekket hjemreise i helgene. Hver uke?

-Hvordan er det vanlig å bo under reisen. leilighet, hybel, hotell?

-Kan arbeidsgiver kreve at jeg må flytte hvis det blir langvarige oppdrag?

 

Arbeidsgiver er et utleiebyrå. Kontrakten min sier ikke noe om arbeidsted.

Endret av Asculf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Det kan bli aktuelt for meg å reise i forbindelse med jobboppdrag for kunder.

I arbeids kontrakten min står det at jobbreiser dekkes, men leilighet er ikke inkludert. Men dette er litt nytt for meg og jeg lurer på hva som er vanlig praksis.

 

-Hvor ofte reiser man vanligvis hjem. Hvis oppdraget er for eksempel 2 mnd, hvor ofte kan man regne med å få dekket hjemreise i helgene. Hver uke?

-Hvordan er det vanlig å bo under reisen. leilighet, hybel, hotell?

-Kan arbeidsgiver kreve at jeg må flytte hvis det blir langvarige oppdrag?

 

Arbeidsgiver er et utleiebyrå. Kontrakten min sier ikke noe om arbeidsted.

 

Umulig for oss å svare på uten mer info. Men kan svare litt generelt hvordan jeg har opplevd det de siste årene med en del reising.

 

-Reiser hjem når jobben er ferdig, skal en hjem i mellomtiden dekkes det selv. Men her kan dere ha avtaler, så du må sjekke med din arbeidsgiver.

-Hotel, over lengre perioder er brakker/leilighet alternativ men jeg har aldri brukt det. 

-Usikker på hva du mener med flytte, de kan ikke kreve at du kjøper deg en bolig en plass for å si det slik. Men om du får ny kontrakt med arbeidssted langt i fra hjemmet ditt kan jo pendlingen bli dyr, da den dekkes av deg. 

Lenke til kommentar

 

Hei,

Det kan bli aktuelt for meg å reise i forbindelse med jobboppdrag for kunder.

I arbeids kontrakten min står det at jobbreiser dekkes, men leilighet er ikke inkludert. Men dette er litt nytt for meg og jeg lurer på hva som er vanlig praksis.

 

-Hvor ofte reiser man vanligvis hjem. Hvis oppdraget er for eksempel 2 mnd, hvor ofte kan man regne med å få dekket hjemreise i helgene. Hver uke?

-Hvordan er det vanlig å bo under reisen. leilighet, hybel, hotell?

-Kan arbeidsgiver kreve at jeg må flytte hvis det blir langvarige oppdrag?

 

Arbeidsgiver er et utleiebyrå. Kontrakten min sier ikke noe om arbeidsted.

 

Umulig for oss å svare på uten mer info. Men kan svare litt generelt hvordan jeg har opplevd det de siste årene med en del reising.

 

-Reiser hjem når jobben er ferdig, skal en hjem i mellomtiden dekkes det selv. Men her kan dere ha avtaler, så du må sjekke med din arbeidsgiver.

-Hotel, over lengre perioder er brakker/leilighet alternativ men jeg har aldri brukt det. 

-Usikker på hva du mener med flytte, de kan ikke kreve at du kjøper deg en bolig en plass for å si det slik. Men om du får ny kontrakt med arbeidssted langt i fra hjemmet ditt kan jo pendlingen bli dyr, da den dekkes av deg. 

 

 

Ok. Jeg mente flytting med salg og leie/kjøp av bolig på arbeidsstedet. Skjønner at det kan bli dyrt å pendle ettersom jeg er enslig og må reise hjem hver 3.uke for å få skattefradrag. Men får du dekket hotell av arbeidsgiver/kunde, og er det vanlig?

Jeg skal sjekke nærmere med min arbeidsgiver. 

Endret av Asculf
Lenke til kommentar

 

 

 

Ok. Jeg mente flytting med salg og leie/kjøp av bolig på arbeidsstedet. Skjønner at det kan bli dyrt å pendle ettersom jeg er enslig og må reise hjem hver 3.uke for å få skattefradrag. Men får du dekket hotell av arbeidsgiver/kunde, og er det vanlig?

Jeg skal sjekke nærmere med min arbeidsgiver. 

 

 

Hotel får jeg igjen på reiseregning ja, det er helt normalt. noen får gjerne nattillegg eller hva det heter, da betaler en selv. Men føler ikke det er mange som bruker denne ordningen

Lenke til kommentar

Mulig jeg missforstår.

 

Er det jobbreising om du er ansatt i et bemanningsbyrå i for eksempel Trondheim, men får et oppdrag i Stjørdal, og oppdraget varer i 2 månder og begge måndene er på samme sted i Stjørdal?

 

Dette høres i så fall ikke ut som en jobbreise.

Endret av Asculf
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei igjen?.Det ble slik at oppdraget varer flere mnd. Jeg fikk hybel og flyttet til jobbstedet.Men nå skal jeg på jobbreise fra hybelen.Kontrakten sier ikke noe om kompensasjon for reising i fritid.Fostår det slik at det sees på som privat reise uten lønn. Er det likebel normalt å f.eks. få avspassere slik reisetid?. Hvis jeg reiser i arbeidstiden 8-16 så har man vel lønn..eller?

Lenke til kommentar

Hei igjen.Det ble slik at oppdraget varer flere mnd. Jeg fikk hybel og flyttet til jobbstedet.Men nå skal jeg på jobbreise fra hybelen.Kontrakten sier ikke noe om kompensasjon for reising i fritid.Fostår det slik at det sees på som privat reise uten lønn. Er det likebel normalt å f.eks. få avspassere slik reisetid?. Hvis jeg reiser i arbeidstiden 8-16 så har man vel lønn..eller?

 

Om dt er privat reise uten lønn kan du jo ikke avspasere og få lønn. Du bør ta kontakt med ledelsen og få klarhet i dette, skal en reise så mye så er det greit å ha noe håndfast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...