Gå til innhold

Hvordan redde filer fra korrupt minnekort?


Anbefalte innlegg

Hei. Har i dag filmet rundt 50GB med video på en SanDisk Extreme MicroSD-brikke med mitt GoPro som jeg gledet meg til å redigere og bruke. Men.. Prøvde å laste det over til Macen med en billig kina-kortleser som plutselig matet ut kortet. Koblet det så rett inn i minnekortinngangen på Macen selv, og da ville den ikke gjenkjenne brikken. Står bare at den ikke kan leses og jeg får ikke opp noe som helst ellers. Bare diskverktøy som ønsker å formatere brikken, men jeg vil gjøre alt for å ikke miste filene. Prøvde å sette minnekortet i mobilen, den ville heller ikke lese brikken.

 

Lastet ned et par forskjellige programmer som kunne hente filer fra slike korrupte og ødelagte brikker, og begge fant alle filene og var klare til eksportering. Meeeen selvfølgelig og forutsigbart krevde dette oppgradering til premiumblablabla. Etter mye irritasjon og faenskap tenkte jeg at; Greit, fuck it, jeg betaler de sure 400+ kronene for å oppgradere. Og da måtte jeg plutselig ha en eller annen annen ting inkludert. Også måtte det legges til moms. Og vipps så ble totalen 700+kr. Da gadd jeg ikke.

 

Spørsmålet mitt er dermed hva dere har av forslag og tips? Noen måte å få ordnet dette på uten å koste idiotisk mye? 

Endret av Banksy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PhotoRec funker meget bra. Tenkte å linke til det selv når jeg leste, men så gjorde du det for meg Hårek :)

Når det bare er et minnekort med video/ bilder så trenger man ikke fjerne masse filtyper den skal scanne etter heller. Kjørte PR med en gammel systemdisk som hadde noen bilder i mine dokumenter, resultatet var mange tusen filer av alle slag :p

Lenke til kommentar

Etter 7-8 timer ble PhotoRec ENDELIG ferdig, og alle filene hentet ut. Men ingen av videofilene funker. Åpner jeg i VLC så går tiden (altså riktig lengde på klippet) men ingen bilde. Prøvde i Quicktime Player, da funket det ikke i det hele tatt. Bare svart bilde som man ikke kunne spille av.. Noen tips? Filene som er ødelagt eller programmet som ikke funket? Ligger også en del små jpg-bilder der som er "thumbnails" av videoene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...