Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøpte sist lørdag en Samsung Gear S3 Frontier på Expert i Fredrikstad, byttet den tilbake i går og fikk uproblematisk tilbake pengene 3990kr.

 

Grunnen: Jeg er skeptisk til kvaliteten på dreiekransen på klokka. Den er fancy, tøff og praktisk, men når selve urkassa er av stål og kransen aluminium kan det bli utfordringer i forhold til slitasje.

 

Kransen er jo løs og vipper og gir tydelig lyd fra seg når man trykker på den, min var forholdsvis fast og fin, men ikke lydløs som ny, men de som var utstilt i butikk var ikke like faste.

De var derimot ordentlig løse og slarkete etter bare en uke i utstilling og demo, de bar tydelig preg av å være brukt.

 

Classic modellen i butikken var like slakk i kransen.

 

Er det noen som har en krans som er fast og ikke gir lyd fra seg når man trykker på den?

Lenke til kommentar

Kjøpte sist lørdag en Samsung Gear S3 Frontier på Expert i Fredrikstad, byttet den tilbake i går og fikk uproblematisk tilbake pengene 3990kr.

 

Grunnen: Jeg er skeptisk til kvaliteten på dreiekransen på klokka. Den er fancy, tøff og praktisk, men når selve urkassa er av stål og kransen aluminium kan det bli utfordringer i forhold til slitasje.

 

Kransen er jo løs og vipper og gir tydelig lyd fra seg når man trykker på den, min var forholdsvis fast og fin, men ikke lydløs som ny, men de som var utstilt i butikk var ikke like faste.

De var derimot ordentlig løse og slarkete etter bare en uke i utstilling og demo, de bar tydelig preg av å være brukt.

 

Classic modellen i butikken var like slakk i kransen.

 

Er det noen som har en krans som er fast og ikke gir lyd fra seg når man trykker på den?

 

Jeg hadde litt samme opplevelse med Frontier(bestilte begge, men returnerte Frontier siden jeg likte Classic bedre), men min Classic er helt fin. Det er bittelitt bevegelse i kransen, men må legge øret nesten helt inntil for å høre noe lyd. 

 

Virker som om det er litt forskjell fra klokke til klokke, da det er flere poster om det samme på bla XDA forumet.

Så kanskje jeg bare har hatt flaks.

 

Demo klokkene i butikken blir sikkert veldig hardt brukt da, noe som kan forklare at de blir slarkete på bare 1 uke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-329093

Slik som jeg husker det så behøver man ikke vri på ringen hver gang man skal bla i appene, man kan trykke på "neste" og "tilbake" symbolet på skjermen.

Lenke til kommentar

Dere som har klokka, hva bruker dere den til i hverdagen?

Jeg vurderer å kjøpe en men sliter litt med å se hva man faktisk kan bruke den til. Til ting som spotify har jeg allerede en Gear Fit, men det er jo veldig, veldig begrenset hva man kan bruke den til.

Lenke til kommentar

Dere som har klokka, hva bruker dere den til i hverdagen?

Jeg vurderer å kjøpe en men sliter litt med å se hva man faktisk kan bruke den til. Til ting som spotify har jeg allerede en Gear Fit, men det er jo veldig, veldig begrenset hva man kan bruke den til.

Jeg bruker den som klokke! ;-)

 

Det er faktisk hovedbruken, og med brun "alligator" reim og Always on Display ser den virkelig bra ut! Får mye kommentarer/spørsmål på den av både teknologi og klokke intereserte.

 

Ellers er det veldig fint å kunne få varsler på armen, lese meldinger og til og med skumme igjennom jobbmail på armen(spesielt når man sitter i et møte der det er ufint å ta opp telefonen). Jeg har også blitt helt avhengig av å ha kalenderen lett tilgjengelig på armen. Skrittmåling, Spotify/musikk kontroll, stoppeklokke/nedtelling osv er også fint å ha.

Lenke til kommentar

 

Er selv på smartklokke jakt, hadde egentlig bestemt meg for en Gear S2 clasic  men nå frister det mer med S3.

Noen som vet ca når den blir tilgjengelig i Norge?

 

Kun rykter foreløpig, men rundt 14 November har jeg hørt

 

Kan si til alle som tenker på å kjøpe gear s3. bruk pengene på annen klokke. denne er helt latterlig ubrukelig. Skal være flagskipet til samsung men de har mistet fullstendig kontrollen over markedet og hva forbrukerne vil ha. Denne har lik pris i asia som i norge. men for at du skal få fullt utbytte av klokka som må du ha telefonen i nærheten. denne fungerer kun med bluetooth. Gear s2 kom med esim. Så lager de en ny klokke som skal være et stort fremskritt så går de tilbake i tid? vi er i 2017 samsung wake up. Jeg har sjekket ut barneutgaven til true mobil. den koster da 6 ganger mindre enn samsung sin, men den har alle funksjoner og esim. Så barna kan ringe med den med kamera og alt, men dette klarer da altså ikke samsung til å få til. Gratulerer samsung. 

Lenke til kommentar

 

 

Er selv på smartklokke jakt, hadde egentlig bestemt meg for en Gear S2 clasic  men nå frister det mer med S3.

Noen som vet ca når den blir tilgjengelig i Norge?

 

Kun rykter foreløpig, men rundt 14 November har jeg hørt

 

Kan si til alle som tenker på å kjøpe gear s3. bruk pengene på annen klokke. denne er helt latterlig ubrukelig. Skal være flagskipet til samsung men de har mistet fullstendig kontrollen over markedet og hva forbrukerne vil ha. Denne har lik pris i asia som i norge. men for at du skal få fullt utbytte av klokka som må du ha telefonen i nærheten. denne fungerer kun med bluetooth. Gear s2 kom med esim. Så lager de en ny klokke som skal være et stort fremskritt så går de tilbake i tid? vi er i 2017 samsung wake up. Jeg har sjekket ut barneutgaven til true mobil. den koster da 6 ganger mindre enn samsung sin, men den har alle funksjoner og esim. Så barna kan ringe med den med kamera og alt, men dette klarer da altså ikke samsung til å få til. Gratulerer samsung. 

 

Hei.

 

Hva med å gjøre litt mer undersøkelser før du prøver å gi folk råd?

 

For det første er klokka langt ifra ubrukelig, men det er selvfølgelig helt avhengig av hva du vil den skal gjøre. Jeg er for eksempel veldig glad for at den ikke har kamera, som hadde gjort klokka vesentlig større. Jeg har heller ikke behov for eSIM, da det FOR MEG(viktig å poengtere at jeg kun kan snakke for min egen del her) bare hadde vært et helt unødvendig batterisluk. Jeg hverken ønsker eller forventer at en klokke skal erstatt mobilen min, bare være en forlengelse av den. Og det aller viktigste er faktisk at den fungerer bra som klokke!

 

For det andre så leverer Samsung Gear S3 også med eSIM, men det er de norske operatørene som har valgt å ikke støtte dette.

For Gear S2 så støttet OneCall eSIM, men av en eller annen grunn har de ikke gjort dette med S3. Dette kan ikke Samsung klandres for.

 

Klokka du snakker om klarer jeg ikke engang å finne på Google, så den kan jeg ikke kommentere.

Lenke til kommentar

Klarer meg utmerket uten simkort i klokka mi.

Og man får jo S3 med esim i andre land så du får bestille derifra.

 

Nå har jeg ticwatch og ikke s3, men jeg får notifications på så lang avstand jeg bare vil så lenge klokka er koblet til wifi.

S3 har vel samme funksjon vil jeg annta?

Er jeg på farten har jeg alltid mobilen i nærheten, så da er bluetooth sine 10m rekkevidde nok.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer meg utmerket uten simkort i klokka mi.

Og man får jo S3 med esim i andre land så du får bestille derifra.

 

Nå har jeg ticwatch og ikke s3, men jeg får notifications på så lang avstand jeg bare vil så lenge klokka er koblet til wifi.

S3 har vel samme funksjon vil jeg annta?

Er jeg på farten har jeg alltid mobilen i nærheten, så da er bluetooth sine 10m rekkevidde nok.

Stemmer det at klokka kobler seg til Wifi om den mister BT tilkoblingen.

 

Hjelper dessverre ikke å bestille S3 i utlandet med eSIM da, siden Norske operatører har valgt å ikke åpne for det i nettene sine enda. Selv om jeg selv uansett ville valgt modellen uten eSIM(pga batteri), så forstår jeg ikke helt hvorfor ikke Telenor/Telia åpner for det. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Er selv på smartklokke jakt, hadde egentlig bestemt meg for en Gear S2 clasic  men nå frister det mer med S3.

Noen som vet ca når den blir tilgjengelig i Norge?

 

Kun rykter foreløpig, men rundt 14 November har jeg hørt

 

Kan si til alle som tenker på å kjøpe gear s3. bruk pengene på annen klokke. denne er helt latterlig ubrukelig. Skal være flagskipet til samsung men de har mistet fullstendig kontrollen over markedet og hva forbrukerne vil ha. Denne har lik pris i asia som i norge. men for at du skal få fullt utbytte av klokka som må du ha telefonen i nærheten. denne fungerer kun med bluetooth. Gear s2 kom med esim. Så lager de en ny klokke som skal være et stort fremskritt så går de tilbake i tid? vi er i 2017 samsung wake up. Jeg har sjekket ut barneutgaven til true mobil. den koster da 6 ganger mindre enn samsung sin, men den har alle funksjoner og esim. Så barna kan ringe med den med kamera og alt, men dette klarer da altså ikke samsung til å få til. Gratulerer samsung. 

 

Hei.

 

Hva med å gjøre litt mer undersøkelser før du prøver å gi folk råd?

 

For det første er klokka langt ifra ubrukelig, men det er selvfølgelig helt avhengig av hva du vil den skal gjøre. Jeg er for eksempel veldig glad for at den ikke har kamera, som hadde gjort klokka vesentlig større. Jeg har heller ikke behov for eSIM, da det FOR MEG(viktig å poengtere at jeg kun kan snakke for min egen del her) bare hadde vært et helt unødvendig batterisluk. Jeg hverken ønsker eller forventer at en klokke skal erstatt mobilen min, bare være en forlengelse av den. Og det aller viktigste er faktisk at den fungerer bra som klokke!

 

For det andre så leverer Samsung Gear S3 også med eSIM, men det er de norske operatørene som har valgt å ikke støtte dette.

For Gear S2 så støttet OneCall eSIM, men av en eller annen grunn har de ikke gjort dette med S3. Dette kan ikke Samsung klandres for.

 

Klokka du snakker om klarer jeg ikke engang å finne på Google, så den kan jeg ikke kommentere.

 

For det første så får man ikke kjøpt s3 esim i hele europa og flere land i asia. så at du påstår at den blir levert med esim så stemmer ikke dette overhode. og jeg kan si en ting når du først har begynt å kjøre en ferrari så går man ikke tilbake for å begynne å kjøre volvo. Poenget med at den skal ha esim er jo at dette er for fremtiden og fordi man får tilgang til utallige mange nye funksjoner når den har esim. man må skjønne teknologi for å vite det. jeg er ikke interessert i å ha en klokke med endel funksjoner som jeg også har på telefonen. poenget mitt er at en klokke med esim bare forenkler ting og man skal slippe å drasse på telefonen konstant men at en telefon fremover skal være en tilleggsfunskjon for å gjøre resten av tingene. Jeg reiser ekstremt mye og da er jeg ute etter noe som kan forenkle hverdagen ikke gå tilbake i tid. klokka kan lades opp på en time så ser ikke helt den at det skal være et så stort batterisluk. jeg har s7, og etter vanlig bruk i hverdagen så er batteriet tomt etter 3 timer. Ser ikke problemet. jeg har testet barneklokken som er 6 ganger billigere og som har alle de funksjoner samt at den gir en hjelpende hånd til foreldrerollen. så jo jeg kan faktisk si at for min del og min hverdag så er s3 fullstendig ubrukelig og meningsløst å kjøpe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer virkelig ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe eller ikke. Prisen har blitt senket litt og får med 2 ekstra reimer på komplett og sikkert noen andre butikker, men er det verdt det?

 

Det er en veldig god deal med de 2 ekstra reimene (Classic med Alligator brown ser virkelig bra ut!), og du har jo alltids muligheten til å benytte angrerett om det viser seg at du ikke har noe behov for den allikevel :-)

Lenke til kommentar

Det er en veldig god deal med de 2 ekstra reimene (Classic med Alligator brown ser virkelig bra ut!), og du har jo alltids muligheten til å benytte angrerett om det viser seg at du ikke har noe behov for den allikevel :-)

Tenkte mer frontier, har jo andre fine klokker som stort sett ligger ubrukt til finere anledninger.

Jeg er alt for dårlig til å bruke angrerett.

Og behovet er jo nærmest totalt fraværende ;)

Så er det jo Tizen VS Androind Wear 2.0, som jeg ikke har noen formening om.

 

Ellers har jeg aldri vært noe fan av brune reimer...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Da er også jeg blitt eier av Gear s3, silver. :)

 

Kjempeflott klokke! Trenger litt tid til å finne ut av den, men den er i alle fall sømløst knyttet til min Galaxy s7. Med samsungtelefon får man tilgang til alt klokka er god for.

 

Den er ikke akkurat liten, men man setter pris på en "stor" skjerm. Den er også nokså høy, dog lavere enn Garmin Fenix-klokkene, som er veldig høye. Høyde: 12,9 mm. Garmin Fenix 3 HR: 16,0 mm.

 

Man kan skifte remmer etter eget ønske, fordi det er standard størrelse. Heldigvis er det fjærbelastede knotter man skyver ned for å frigjøre remmen, og dersom man kjøper remmer med slike knotter, slipper man spesialverktøy. Ellers vil nok urmakere ta betalt for bytte av reim. De skal jo tross alt leve de også :) Alternativt kan man kjøpe verktøy på nettet.

 

Ett skår i gleden, er at jeg ikke får nagging alarm/notification (auto-snooze) til å virke på klokka. Kalendervarselet går av én gang, så gjentas ikke dette på klokka, selv om appene som støtter auto-snooze er satt til å varsle telefonen. Uansett er det viktigst at dette fungerer helt flott på telefonen.

 

Kjøpte på Elkjøp Express. På Elkjøps hjemmeside hadde både silver og frontier-versjonene et spesialtilbud, der det var ekstra klokkeremmer med på kjøpet. Dette gjorde jeg selger oppmerksom på ved kjøp. Det var ikke mulig å sjekke dette uten å åpne emballasjen. Hun sjekket på Elkjøps hjemmeside, og kunne bekrefte det jeg hadde sagt. Det var ikke mulig for henne å sjekke uten å åpne forpakningen. Jeg sa at dersom de ekstra remmene ikke er vedlagt, kommer jeg tilbake (I'll be back).

 

Det gjør jeg, for remmene var i høyeste grad ikke vedlagt... Det som var vedlagt, er en ekstra halv rem, for de som har smale håndledd, noe som uansett medfølger.

 

Får teste ut klokka de nærmeste dagene, og se om det er noe å satse på. Det er uansett en av de beste på markedet, dersom man har en smarttelefon, og vil ha ei klokke som ikke må lades hver dag. Skjermen er konge, og navigasjonsringen rundt displayet er både dekorativ og funksjonell.

 

Har man telefon fra Samsung, fungerer selvfølgelig alt som det skal

Har man annen androidtelefon, fungerer det meste

Har man iPhone, er klokka etter hvert blitt kompatibel, men i ennå mindre grad enn på androidtelefoner.

 

Se bilde.

 

Alt i alt er dette et veldig bra produkt, men det gjenstår å se om det er rett produkt for undertegnede.

 

 

EDIT:

 

Etter ennå flere timer med Gear 3, er jeg blitt en del erfaringer rikere, og sjansen for at jeg ikke benytter meg av åpent kjøp er store.

 

I forhold til Android Wear, er det mange apper jeg har hatt på min andre smartklokke, som jeg ikke kan bruke på Gear s3. Når jeg så spør meg hvor mye jeg brukte de appene, og hvor viktig det var å ha dem, er svaret at jeg klarer meg uten, så lenge jeg har appene på telefonen.

 

Varsler fra ulike apper, spesielt nagging alarm/autosnooze fra kalenderappen CalenGoo, er viktig. Nå har jeg fått dette til å virke! Det er jo ikke noen Calengoo-app for Gear-klokka, men jeg kan velge å snooze 10 min fra klokka. Ellers må jeg velge snoozetid på mobilen. Helt greit. Dersom jeg ikke foretar meg noe, varsles jeg hver minutt, også på klokka.

 

Innstillingsmulighetene på klokka og appen Samsung Gear passer meg klart bedre enn Android Wear.

 

Blir bare mer og mer fornøyd, og til mitt bruk er denne klokka midt i blinken. Det er uansett en fordel at jeg har Samsung Galaxy s7. Likevel kan jeg bruke klokka om jeg bytter til en Android-telefon av annet merke eller en iPhone. Da forsvinner riktignok noe av funksjonaliteten

post-53963-0-03375500-1491073605_thumb.png

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Samsung Gears Tizen er ikke sikkert. Dette må Samsung gjøre noe med fort som faen. Håper at negativ publisitet får dem til å ta affære. De må sette krav til hva som legges ut av apper, og kontrollere hva som blir lagt ut, slik Apple og Google har vært nødt til å gjøre, for å ivareta og oppprettholde kred. Det har jo vært en del jallavare på de to plattformene også.

Digger Gear s3 klokken min, men har kun installert noen klokkebakgrunner, alle betalte. Det er forsåvidt nok for meg, men det frister uansett ikke å installere noe mer foreløpig. 

Se omtale på GSMArena:

http://www.gsmarena.com/samsungs_tizen_os_is_not_secure_at_all-blog-24392.php 

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne klokka. Er mest interessert i de vanlige klokkefunksjonene.

 

Har et par ting jeg lurer på, som kanskje dere som har klokka kan svare på:

 

1) Den har always on - funksjon. Betyr det også at urskiven kan være fullt opplyst konstant, eller vil den uansett tone ned til svakere lys etter noen sekunder? Med alle de flotte urskivene som kan brukes på klokka er vel noe av vitsen at de kan ses og nytes konstant, men vil det påvirke batteritiden dramatisk, eller bare litt?

 

2) Når klokken lades, f.eks. lagt på laderen på nattbordet om natta, kan klokka stilles inn til å vise tiden, ikke bare ladeprosenten? M.a.o. om klokka kan brukes som nattklokke med tid som synes i mørket?

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne klokka. Er mest interessert i de vanlige klokkefunksjonene.

 

Har et par ting jeg lurer på, som kanskje dere som har klokka kan svare på:

 

1) Den har always on - funksjon. Betyr det også at urskiven kan være fullt opplyst konstant, eller vil den uansett tone ned til svakere lys etter noen sekunder? Med alle de flotte urskivene som kan brukes på klokka er vel noe av vitsen at de kan ses og nytes konstant, men vil det påvirke batteritiden dramatisk, eller bare litt?

 

2) Når klokken lades, f.eks. lagt på laderen på nattbordet om natta, kan klokka stilles inn til å vise tiden, ikke bare ladeprosenten? M.a.o. om klokka kan brukes som nattklokke med tid som synes i mørket?

 

Hei! 

 

1) Ved Always On, vil urskiven tone ned lyset, samt vise en enklere bakgrunn (varierer) etter noen sekunder. Batteriet varer da halvannet til to døgn. Lysstyrken kan justeres fra 1 til 10. Dessuten kan man aktivere funksjonen Automatisk lav lysstyrke. Man kan også velge at klokka slår seg på når man løfter armen opp for å se på den. Dessuten vil alltid knappene aktivere lyset.

 

Dersom man velger å ha svart skjerm, vil batteritiden øke til 3-4 dager. Apple Watch har dette, altså ikke noen mulighet for Always On.

 

2) Dette er jeg ikke sikker på, men jeg har ikke sett noen innstillinger for dette. Uansett vil lyset gå av etter en stund. Tror ikke man kan få det til å lyse konstant.

 

 

Lenke til kommentar

CellularDude, takk for nyttig og grundig svar! :thumbup:

 

Ble litt i tvil her nå, dette var to egenskaper / funksjoner jeg sterkt hadde håpt på. Når man betaler innpå 4 tusen for en litt eksklusiv metallklokke så er det trist å gå rundt med svart urskive.

 

Kanskje jeg skal vente til høsten og se om det blir noe av ZeTime-prosjektet? Bl.a. 30 dagers batteritid høres fristende ut ...

 

https://www.kickstarter.com/projects/1282890542/zetime-worlds-first-smartwatch-with-hands-over-tou?ref=bzqyn0&utm_source=facebook&utm_medium=desktop&utm_campaign=KS&utm_content=Nordic_KS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...