Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dreiv å snusa litt på denne igår.

Har sett igjennom dei fleste og vil iverfall vente til denne er ute før eg kjøper.

Sto mellom Gear S3, Huawei smartwatch og Moto 360 2.

 

Var soklart litt blanda reviews og eit forsatt stort problem er å få til ei skikkeleg pulsmåling.

 

"Like many of its AW rivals, the Huawei Watch has an optical heart rate tracker and, like many of its AW rivals, it's a totally useless feature. It's just not accurate enough to rely on for a resting bpm reading and, because it will only count a pulse on very still wrists, it's an absolute waste of time when it comes to active heart rate monitoring."

 

Fins ei med 25 dagars batteritid, men dette er nok ei klokke meint til nesten kun trening, dog om HR måleren funkar bra, hadde vært greit å funne ut.

https://www.withings.com/us/en/products/steel-hr

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Subjektivt selvsagt men jeg mener fortsatt at en klokke ikke vil kunne måle pulsen godt så langt den ikke festes helt fast til armen, noe jeg tror vil være ubehagelig over tid. Jeg anser derfor pulsmåling som noe som bør vurders som en tilleggsløsning, feks med et pulsbelte.

Hva gjelder batteritid så er det det eneste jeg ikke liker med de nye "smarte" klokkene. S3 virker likevell å kunne vare noen dager før den må lades, som jo er en forbedring.

 

Designmessig syns jeg den knuser alt av apple watch og andre alternativer.

Er det annet som taler mot Gear S3?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

 

Er selv på smartklokke jakt, hadde egentlig bestemt meg for en Gear S2 clasic  men nå frister det mer med S3.

Noen som vet ca når den blir tilgjengelig i Norge?

 

Kun rykter foreløpig, men rundt 14 November har jeg hørt

 

Det er jo overkommelig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei jeg har vært i kontakt med en butikk som selger begge modellene i gear s3, men de selger kun bluetooth versjon. de fortalte at gear s3 med esim vil aldri komme til norden. Er dette en latterlig spøk av samsung? hva er grunnen til at de skal kutte ut norden? og når jeg kontakter samsung så bekrefter de med det svaret jeg fikk at gear s3 esim kommer ikke til norge i det hele tatt. Klokken slippes om 6 dager, men de er ikke akkurat noe ivrig på å fronte sitt nye produkt kan man si. Meget dårlig. Om du bestiller klokken fra en av de 2 butikkene som selger den nå så har du den faktisk om 7 dager. Men vil ha en klarhet rundt det med esim først. 

Lenke til kommentar

Hei jeg har vært i kontakt med en butikk som selger begge modellene i gear s3, men de selger kun bluetooth versjon. de fortalte at gear s3 med esim vil aldri komme til norden. Er dette en latterlig spøk av samsung? hva er grunnen til at de skal kutte ut norden? og når jeg kontakter samsung så bekrefter de med det svaret jeg fikk at gear s3 esim kommer ikke til norge i det hele tatt. Klokken slippes om 6 dager, men de er ikke akkurat noe ivrig på å fronte sitt nye produkt kan man si. Meget dårlig. Om du bestiller klokken fra en av de 2 butikkene som selger den nå så har du den faktisk om 7 dager. Men vil ha en klarhet rundt det med esim først. 

Hei.

Det stemmer nok foreløpig ja, men det er såvidt jeg har skjønt ikke Samsung sin avgjørelse/skyld. Det er teleoperatørene i Norge som ikke er klar/villige til å ta i bruk e-sim enda.

 

One Call gjorde et unntak med Gear S2, kanskje de gjør det igjen med Gear S3?

 

Edit: Altså er ingen av modellene du kan bestille i dag med e-sim funksjon. I andre land der e-sim fungerer, så selges e-sim versjoner utelukkende gjennom teleoperatør(Verizon osv i USA for eksempel)

Endret av GA
Lenke til kommentar

Da er Gear S3 Frontier edition forhåndsbestilt hos Komplett. Denne blir virkelig gøy å få prøvd på armen. 

 

Har litt trua på denne i motsetning til mange andre "smartklokker".

 

Noen som har sett noe sted hvor det står når offisiell lansering er i Norge? Syns Samsung har vært litt dårlig på å markedsføre denne nyheten i Norge. Har på en måte blitt litt glemt bort...

Lenke til kommentar

Ifølge Engelske nettbutikker har leveringene fra Samsung blitt utsatt til slutten av November/starten av Desember nå. Skal visst også gjelde de som har forhåndsbestilt direkte fra Samsung.

 

Komplett har ikke endret sine datoer enda, men ser at netonnet har satt dato til 31.12, håper virkelig ikke det stemmer :-(

Lenke til kommentar

Ser S3 litt stor ut VS S2? På bilder jeg finner virker jo S3 gigantisk i forhold

 

http://newatlas.com/samsung-gear-s3-gear-s2-comparison/45240/

S3 er ganske mye større enn S2 ja, heldigvis etter min mening.

 

Kjøpte S2, men returnerte fort da den rett og slett er bitteliten i forhold til vanlige "skikkelige" klokker.

 

De fortsetter med S2 for de som har lyst på en liten klokke.

Lenke til kommentar

 

Ser S3 litt stor ut VS S2? På bilder jeg finner virker jo S3 gigantisk i forhold

 

http://newatlas.com/samsung-gear-s3-gear-s2-comparison/45240/

S3 er ganske mye større enn S2 ja, heldigvis etter min mening.

 

Kjøpte S2, men returnerte fort da den rett og slett er bitteliten i forhold til vanlige "skikkelige" klokker.

 

De fortsetter med S2 for de som har lyst på en liten klokke.

 

 

Godt poeng.  Jeg målte min egen klokke nå å den har nøyaktig samme tverrmål som S3 :)

Lenke til kommentar

Ser nå på Komplett.no sine sider at "Samsung Level Activ trådløse øreplugger følger med når man bestiller Gear S3. 

Noen som har erfaring med disse øreproppene? Ser at de ligger på 1000 lappen hvis man kjøper de løst. Så sier ikke nei takk til det.

 

Kan ikke se at noen andre butikker legger ved trådløse øreplugger til Gear S3. Er det standard i pakken eller er det noen komplett faktisk legger ved klokken?

Endret av Gib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...