Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 2, begge har hjulet funket med en gang jeg slår den på og tar den ibruk.

 

Jeg ville levert den tilbake på garantien.

Jepp. Jeg nullstilte den. Startet oppstartsmenyen på nytt. Fulgte de samme trinnene. Der ber den meg dreie på rammen. Jeg dreier i pilens retning men ingenting skjer. Så her er det noe galt. Leverer den i morgen. Garantisak 100%. Takk for at du bidro

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Min varer i 3 - 4 dager med alt av sensorer slått på. Skjermen slår seg av når jeg ikke ser på den, og slås på når jeg løfter armen opp. Funker fint.

 

Dersom skjermen står på hele tiden holder den ca en dag. Har ikke testet dette mye, så kan godt tenkes at med en minimalistisk svart urskive så ville man kunne få lengre tid.

Lenke til kommentar

Har testet i dag. GPS virker ikke som om spiller så stor rolle. Regner med den ligger i dvale så lenge jeg ikke bruker apper som aktiverer den.

 

Fra kl 10.00 til 22.00 har jeg gått fra 100% til 57%. Har da hatt "always on" aktivert, og en relativt mørk klokkefront. GPS har vært deaktivert, men har hatt full tilkobling til telefonen via Bluetooth.

 

Med andre ord er det litt mye å håpe på med to døgn hvis du ønsker å ha klokka på hele tiden.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Er det noen som bruker denne eller Gear sport aktivt til trening? Mitt inntrykk er at dem som bruker den til hverdagsbruk, logger tur/retur butikken og andre hverdagslige ting er dem som er fornøyd, men de som bruker den til trening sliter med mangel på avanserte funksjoner, dårlig hrm og dårlig gps.

 

Noen her som bruker den aktivt til jogging, roing eller andre treningsformer som vil dele sine erfaringer.

Lenke til kommentar

Jeg er bare mosjonist, så til mitt bruk funger den bra. Hadde jeg vært mer seriøs, så hadde jeg nok sett mer i retning av Garmin.

 

Hadde en løpetur på ca 9 km sammen med en som har en Garmin klokke av nyere dato. Der skilte det kun marginer på differansen. Får stort sett samme måling når jeg løper faste runder jeg har. GPS virker med andre ord å være bra på min klokke.

 

Når det gjelder puls, så er nok denne mindre presis enn belte rundt brystet. Er helt ok til mitt bruk, men tror jeg hadde investert i en klokke med eget belte for å få målinger jeg kunne stolt på dersom jeg skulle brukt dette til noe fornuftig.

 

Jeg strammer reima ett hakk inn når jeg skal trene slik at den sitter godt på hånda.

 

Alt i alt fornøyd til mitt bruk, men jeg er kun mosjonist som synes det er morsomt med trackingen. Bruker Endomondo på klokka og ikke S health.

Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som aldri skulle ha smartklokke, men når Telenor solgte den for 1999 forrige helg måtte jeg bare prøve. Noe av det beste er at den ser ut som en klokke;) Og den funka bra på sykkeltur med GPS og greier. Meldinger om epost og diverse er heller ikke så dumt. Blir litt mas om at jeg må gå nok skritt, men det har jeg sikkert godt av. Alt i alt godt fornøyd med kjøpet, men kommer nok til å bruke mine gamle mekaniske klokker som ikke går så pinlig nøyaktig innimellom.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som aldri skulle ha smartklokke.....

Mange tenker sånn, men etter å ha prøvd det en stund, fortsetter de fleste å bruke den.

 

Viktig å tenke over hvilke funksjoner man trenger, og hvilket mobiloperativsystem den skal brukes på, slik at man kjøper noe som løser det man har behov for. Pulsmåler, GPS, aktivitetslogging, varsler fra telefon (SMS, Insta, Messenger, Snap etc), innebygget musikkspiller eller kontroll for musikkspiller på mobilen, NFC (med en betalingsløsning som faktisk fungerer i Norge), se hvem som ringer og svare/avvise, hvilke apper har man behov for? Og mye mer.

 

Etter å ha vært innom mange modeller de siste årene, må jeg si at det største enkeltirritasjonsmomentet er smartklokker som må lades hver eller annenhver dag. Jeg lar gjerne lang batteritid (minst 5 dager) gå på bekostning av andre egenskaper.

Lenke til kommentar

Kan du svare med den? Se meldinger fra messenger, mail osv. Sende en tommel elns?

Vivoactive er en treningsklokke med noen smarte funksjoner. Du kan se meldinger fra SMS, messenger, instagram og alle andre apper som er satt opp på mobilen til å gi varsler, men ikke gjøre noen med dem utover å lese dem. Eneste funksjon du kan styre på mobilen fra klokken er musikkspilleren (Spotify, for eks), der du kan velge play/pause, forrige/ neste og volum opp/ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med all funksjonaliteten på dagens duppeditter må man nok være fornøyd om de holder en dag uten å lades opp. Vi kan jo håpe at snakket om bedre batteriteknologi blir en realitet så vi kan lade en gang i uka.

 

er jeg litt bevisst på hvordan jeg bruker klokken kan jeg ha strøm på den i tre dager uten lading.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...