Gå til innhold

Hva slags kontakt er dette (bilde)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser da veldig ut som en RJ45 / 8P8C-kontakt. Prøv å putt en nettverkskabel i den og se om den passer. Vil tro de sporene på siden er for å holde fast en properitær variant.

 

Hvor befinner denne kontakten seg?

 

Yup, nettverkskabel passer, men noe liv i den er det ikke, sender og mottar pakker, men ingen nettilgang! Kontakten befinner seg på en vegg i en leilighet. Rett til høyre (sort plastlokk på bildet) finnes det som ser ut som en plombert port. Ved siden av avbildet kontakt, til venstre, finnes en kontakt med en stk. vanlig nettverkskabelutgang.

 

Bakteppet/noe off-topic er rett og slett at jeg er nyinnflyttet her og nabolaget har noen fiffige løsninger på nettilgang. Prøver å få kontakt med internt nettverk i nabolaget, da dette er kjapt i motsetning til altibox-pakken som man også har inkludert i fellesutgiftene (1mbit ned/1mbit opp :hrm:)

Ser ut som RJ11 aka telefonkontakt?

 

Edit: Ser jeg ikke leste alt du skrev

Edit2: RJ48 kanskje?

Muligens? Trodde fastlinjekontakter var smalere. Edit: Søkte opp det du sa (nevermind!) ;)

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Det er jo en vanlig RJ45, men som nevnt klan det være noen som har laget proprietære kontakter til noe utstyr slik at det ikke skal gå an å sette i en vanlig RJ45 kontakt. - Eller den er bare laget slik.

 

Uansett så må du jo vite hva som er i andre enden, det kan jo være mange grunner til at det ikke er noe liv i den - kanskje den rett og slett ikke er koblet til?

 

Edit; Tok ett kjapt søk etter "keyed RJ45" og da fikk jeg opp masse lignende utstyr; https://www.google.no/#q=keyed+rj45

Endret av kjetilkl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...