Gå til innhold

Hvordan overføre kontakter mellom gammel og ny mobil


khj44

Anbefalte innlegg

Knuste skjermen på min forrige mobil,så jeg anskaffet ny. Den nye måtte ha et mindre som-kort,så det fikk jeg fra Talkmore. Men det ble et problem,for jeg har veldig mange kontakter på min gamle telefon, (telefonen fungerer),som jeg på en enklest mulig måte ville ha overført til min nye tlf eller sim-kort,helst med tekst-trådene intakt. Hvordan kan jeg overføre disse? Har forsøkt med hjelp fra Talkmore,men ble dessverre ikke klokere av deres 2 korte svar. Er novise i dette så bør ha en detaljert fremgangsmåte,om mulig. Har forsøkt å pare de to tlf via Bluetooth,men fikk ikke tak i innholdet pga at SIM-kortet ikke var aktivt lenger på den gamle tlf. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis kontaktene ligger på SIM-kortet så er alle navn begrenset til 8 tegn.

Hadde du lagret kontaktene dine med både fornavn og fullt etternavn så ligger de i telefonminnet.

 

Moderne smartmobiler har mulighet til å synkronisere kontakter i skyen (Google/Apple/Microsoft/Samsung), men det er mulig å velge vekk denne sikkerheten.

Lenke til kommentar

Hvis kontaktene ligger på SIM-kortet så er alle navn begrenset til 8 tegn.

Hadde du lagret kontaktene dine med både fornavn og fullt etternavn så ligger de i telefonminnet.

 

Moderne smartmobiler har mulighet til å synkronisere kontakter i skyen (Google/Apple/Microsoft/Samsung), men det er mulig å velge vekk denne sikkerheten.

 

Hva slags telefon hadde og har du?

 

 

Moderne smartmobiler har mulighet til å synkronisere kontakter i skyen (Google/Apple/Microsoft/Samsung), men det er mulig

å velge vekk denne sikkerheten.

Hvis kontaktene ligger på SIM-kortet så er alle navn begrenset til 8 tegn.

Hadde du lagret kontaktene dine med både fornavn og fullt etternavn så ligger de i telefonminnet.

 

Moderne smartmobiler har mulighet til å synkronisere kontakter i skyen (Google/Apple/Microsoft/Samsung), men det er mulig å velge vekk denne sikkerheten.

---------------------------------------------

Dette er en Huawei,og jeg har vel ikke noe lagret i skyen. Etter din forklaring så skjønner jeg at kontaktene ligger lagret på telefonminnet og da sikkert også teksttrådene, men da er fremdeles problemet hvordan overføre disse data på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Begge er vel Android-telefoner? Så da skal kontaktene ligge i Google. - Hvis du har satt det opp annerledes så de bare ligger på telefonen så slår du på synk av kontakter på den gamle telefonen - Du trenger ikke SIM for dette.

 

Gjør det samme på den nye, så har du overført kontaktene.

 

Når det gjelder SMSer så må du bruke en app eller ett program for å overføre de, fant ett forslag til hvordan det kan gjøres her; http://www.howtogeek.com/112852/how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account/

Lenke til kommentar

Her er en artikkel om overføring av kontakter til Huawei på engelsk:

http://www.geeksquad.co.uk/articles/huawei-transfer-contacts

 

Selv bruker jeg SMS Backup&Restore, med lagring på Google Drive eller DropBox, når jeg bytter mobiler: 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore&hl=no

 

Hvis glasset er knust slik at man ikke kan betjene den med touch, men det fortsatt er bilde på skjermen, så kan man plugge i en PC-mus i Micro USB kontakten på mobilen (via en USB OTG adapter) og betjene mobilen med musen.

Lenke til kommentar

Takk for svar,det som så enklest ut var kjetilkl sitt svar om å slå på synk av kontakter på begge tlf, men som jeg har presisert så er jeg amatør!! Og må ha det inn med teskje.

Hvordan slår jeg på synk av kontakter. Finner ikke noe sånt i innstillinger. Er det gjennom Bluetooth, trådløst eller ---? Har fått paret dem med Bluetooth nå, men vet ikke om jeg kan komme videre?

 

Frobe,glasset har fått sprekker,men kan betjene tlf med touch og får godt bilde på skjermen. Så grei ut artikkelen om overføring av kontakter,takk for den.

 

Må snart legge inn de viktigste kontaktene nå, vil dette skape problemer for senere overføringer, slik at de blir vist dobbelt eller noe?

Lenke til kommentar

Simen1, jeg har jo kontaktene på den gamle tlf, med navn, nummer, personlige data og SMS-meldinger. Bare å overføre kontaktopplysningene manuelt vil ta meg en hel kveld, minst, samt at det er utrolig kjedelig. Det er derfor at det er utviklet løsninger som gjør dette mer lettvint.

Jeg kan ikke tro at du er seriøs, i så fall er din løsning langt tilbake i tid. Veldig langt.

Forøvrig takk til alle som har sendt forslag til løsning, har ikke kommet i mål ennå, pga tidspress på andre saker

Lenke til kommentar

Det jeg trur alle lurer på, er hvor knust telefonen egentlig er? fungerer skjermen, og kan telefonen brukes på vanlig måte? Er du koblet til internet via wifi?

 

neste spørsmål er om du er logget inn med google konto? dvs kan du laste ned apper fra google play store? 

hvis du er logget inn med google konto, kan du muligens synkronisere kontakter til/fra google. Men usikker på metoden på en såpass gammel telefon.

Jeg ser at begge telefonene har plass til minnekort, bruker du dette? Det kan hende du kan eksportere/importere kontakter fra minnekort ved å gå på kontakter-mer-importere/eksportere-til/fra sd kort (eller noe i den duren)

 

 

til dere som foreslår otg, husk at dette er en gammel telefon (froyo etter det jeg finner ut) og er usikker på om otg med mus vil fungere om det skulle vise seg at skjermen er helt knust. Men han skriver i første post at telefonen fungerer.

Endret av agnard
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Var ganske enkelt når man hadde fått tenkt seg om. Bare å eksportere kontaktene fra internlager til sd-kort på gammel mobil, ta ut sd-kortet og sette inn i ny mobil, og importere kontaktene fra sd-kortet til internminnet. Verre var det ikke.

Men takker alle for innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...