eivind955 Skrevet 25. august 2016 Skrevet 25. august 2016 (endret) Jeg forsøker å åpne port 3001 til en node.js-applikasjon som kjører på 10.0.0.53 uten suksess. Dette har jeg oppnådd tidligere med samme prosedyre, da på et annet nettverk (og annen rutermodell). Her følger noen bilder som illustrerer hva jeg har gjort: Men likevel: Serven kan nås på localhost:3001, så jeg vet at den kjører. Jeg har forsøkt å restarte både datamaskin og ruter i henhold til Telenors instruksjoner. Har også forsøkt å sette server-ip'en som DMZ i ruteren. Endret 28. august 2016 av eivind955
mobile999 Skrevet 25. august 2016 Skrevet 25. august 2016 Forsøk Trigger Start Port: 3000 Trigger End Port: 3002 Translation Start Port: 3000 Translation End Port: 3002
eivind955 Skrevet 26. august 2016 Forfatter Skrevet 26. august 2016 Forsøk Trigger Start Port: 3000 Trigger End Port: 3002 Translation Start Port: 3000 Translation End Port: 3002 Nei, fungerer ikke.
madmats Skrevet 26. august 2016 Skrevet 26. august 2016 Fjern wan ip. Tror det er sånn at når du skriver inn no her er det kun den adressen som kan nå server utenfra
process Skrevet 26. august 2016 Skrevet 26. august 2016 Fjern wan ip og sjekk at du også kan nå serveren på 10.0.0.53:3001 og at den ikke kun er bundet til localhost.
eivind955 Skrevet 26. august 2016 Forfatter Skrevet 26. august 2016 Jeg har nå fjernet WAN IP og kan bekrefte at jeg kan nå serveren på 10.0.0.53:3001, men det kunne jeg også før jeg satt WAN IP til blank. Canyouseeme melder fortsatt "Error: I could not see your service".
mobile999 Skrevet 26. august 2016 Skrevet 26. august 2016 Hvilket operativsystem kjører maskinen på 10.0.0.53?
NoTrace Skrevet 26. august 2016 Skrevet 26. august 2016 Er det en Windows maskin? Tillatt gjennom Windows firewall (eller annen firewall om det er det på OSet)?
eivind955 Skrevet 27. august 2016 Forfatter Skrevet 27. august 2016 Hvilket operativsystem kjører maskinen på 10.0.0.53? Windows.
eivind955 Skrevet 27. august 2016 Forfatter Skrevet 27. august 2016 Er det en Windows maskin? Tillatt gjennom Windows firewall (eller annen firewall om det er det på OSet)? Tror ikke brannmur på PC'en er problemet. Som nevnt har jeg kjørt den samme serveren på et annet nettverk, og da fungerte det. Dette er kun noen få dager siden.
eivind955 Skrevet 27. august 2016 Forfatter Skrevet 27. august 2016 (endret) Jeg tror det er slik at Zyxel-ruteren simpelthen er en bro fra hovedruteren som befinner seg i utleier sitt hus. Denne mistanken bygger på dette: Når jeg skriver 192.168.1.1 i nettleseren kommer dette opp: Jeg kan da ta kontakt med utleier for å løse problemet - forhåpentligvis er han behjelpelig. Målet da er vel å åpne port 3001 for Zyxel-ruteren sin lokale IP hos hovedruteren? Hvordan finner jeg isåfall denne IP'en? Endret 27. august 2016 av eivind955
NoTrace Skrevet 27. august 2016 Skrevet 27. august 2016 (endret) Hei, ja da må du åpne porten begge steder. Men på hovedrouter må du åpne mot IP til din router ("utside-IP"). Endret 27. august 2016 av TheHaughom
eivind955 Skrevet 27. august 2016 Forfatter Skrevet 27. august 2016 (endret) Hei, ja da må du åpne porten begge steder. Men på hovedrouter må du åpne mot IP til din router ("utside-IP"). Ja, hvordan finner jeg denne? EDIT: Tror jeg fant den: Endret 27. august 2016 av eivind955
Chris93 Skrevet 27. august 2016 Skrevet 27. august 2016 Du burde stå en WAN IP eller noe ligende inne på Zyxelen et sted. Mest sannsynligvis under status og/eller dashboard. Lenge siden jeg har vært borti en slik nå, så jeg husker ikke helt.
NoTrace Skrevet 27. august 2016 Skrevet 27. august 2016 Den du fant der er nok WAN IP, ja. Ettersom hovedrouter har IP 192.168.1.1 så er det korrekt subnet.
eivind955 Skrevet 28. august 2016 Forfatter Skrevet 28. august 2016 Da er det løst. Takk for hjelpen, alle sammen.
eivind955 Skrevet 28. august 2016 Forfatter Skrevet 28. august 2016 Nei, det er ikke helt løst. Det fungerer kun når jeg setter 10.0.0.53 som DMZ. Dette fungerer ikke: Dette fungerer:
NoTrace Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Kan du ta screenshot av hvordan du har konfigurert første router (utleiers)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå