Gå til innhold

SNIKTITT: HP sender dette slagskipet inn i krigen om entusiastene


Anbefalte innlegg

 

Som flere nevner er jo faktisk dette ren svindel. 25K for i5 6400, gtx 960 og hdd?

 

At HP i det hele tatt får lov til å selge denne dritten er for meg helt uforståelig. Et helt klart forsøk på å få de som ikke kan noenting om pc på kroken. Sier jo litt om HP dette...

Får lov? Hvem skal nekte dem å selge da? Erna Solberg? Politiet? Du? Mye du ikke forstår du tror jeg...

 

Ikke uttal deg om hva folk forstår og ikke. Det er ikke du den rette til å gjøre.

 

At HP selger denne utdaterte greia til 25K er svindel, og ingen ting annet. De spiller på folk som ikke kan/vet mye om PC. Dette er rett og slett latterlig, og enda en grunn til og ikke kjøpe HP.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som bygger selv er da ikke kundegruppen de ønsker å nå, det må dere da forstå.

 

At det er ett marked for dette vises jo ved at Alienware fortsatt eksisterer.

Riktig, flere PC-produsenter som HP, Dell, Asus or Acer vet at det finnes et market for "rare exotic

look computers for gaming". HP har Omen X, Dell har Alienware, Asus har ROG (Republic of Gamers)

og Acer har Predator. Egentlig ganske kult det. De som vil bygge alt selv kan gjøre det.

Endret av Nickzz
Lenke til kommentar

 

 

Som flere nevner er jo faktisk dette ren svindel. 25K for i5 6400, gtx 960 og hdd?

Får lov? Hvem skal nekte dem å selge da? Erna Solberg? Politiet? Du? Mye du ikke forstår du tror jeg...

Ikke uttal deg om hva folk forstår og ikke. Det er ikke du den rette til å gjøre.

 

At HP selger denne utdaterte greia til 25K er svindel, og ingen ting annet. De spiller på folk som ikke kan/vet mye om PC. Dette er rett og slett latterlig, og enda en grunn til og ikke kjøpe HP.

De som bygger selv er da ikke kundegruppen de ønsker å nå, det må dere da forstå.

 

At det er ett marked for dette vises jo ved at Alienware fortsatt eksisterer.

 

Nope, selvbyggere er ikke målgruppen men de har samme tankegang som kundene som kjøper de greiene i linkene under.

Svindel er å dra det et stykke for langt. Hvorfor spør dere;

https://www.komplett.no/product/893496/datautstyr/kabinetterbarebone/big-tower/in-win-h-frame-20-sii-1065w-psu#

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kabinettogbarebone/tower/inwin-s-frame-goldblack/223996.11101/

Har sett andre i denne prisklassen også. Var vel et superfancy som kosta over 20K, hvis jeg ikke husker feil.

 

At HP da tar 15.000,-+ for kabinettet er faktisk på linje med andre "bling bling se på meg" type kabinetter.

Lenke til kommentar

 

 

Som flere nevner er jo faktisk dette ren svindel. 25K for i5 6400, gtx 960 og hdd?

 

At HP i det hele tatt får lov til å selge denne dritten er for meg helt uforståelig. Et helt klart forsøk på å få de som ikke kan noenting om pc på kroken. Sier jo litt om HP dette...

Får lov? Hvem skal nekte dem å selge da? Erna Solberg? Politiet? Du? Mye du ikke forstår du tror jeg...

 

Ikke uttal deg om hva folk forstår og ikke. Det er ikke du den rette til å gjøre.

 

At HP selger denne utdaterte greia til 25K er svindel, og ingen ting annet. De spiller på folk som ikke kan/vet mye om PC. Dette er rett og slett latterlig, og enda en grunn til og ikke kjøpe HP.

Det er ingen som blir svindlet her, og de som kjøper denne tror jeg har helt tilstrekkelig kunskap om hvilke komponenter de ønsker. Er i5, 960 og hdd for dårlig så er det bare å putte på i7, et par 1080 og SSD, problem solved.

 

Ser ikke at dette er svindel, i så fall tror jeg et visst selskap med eplelogo skal begynne å se seg over skuldren etter onkel P...

Lenke til kommentar

Det er ingen som blir svindlet her, og de som kjøper denne tror jeg har helt tilstrekkelig kunskap om hvilke komponenter de ønsker. Er i5, 960 og hdd for dårlig så er det bare å putte på i7, et par 1080 og SSD, problem solved.

 

Hvordan er det "problem solved", når det betyr at man må legge ut 40,000,- for en sånn konfigurasjon (som inkluderer bare 128GB SSD)? I hvilken verden er en slik pris for disse spesifikasjonene "normalt"? For en ferdigbygget PC fra Komplett med de samme spesifikasjonene, i tillegg til 512GB SSD, koster det litt over 20,000,-.

Lenke til kommentar

 

Det er ingen som blir svindlet her, og de som kjøper denne tror jeg har helt tilstrekkelig kunskap om hvilke komponenter de ønsker. Er i5, 960 og hdd for dårlig så er det bare å putte på i7, et par 1080 og SSD, problem solved.

 

Hvordan er det "problem solved", når det betyr at man må legge ut 40,000,- for en sånn konfigurasjon (som inkluderer bare 128GB SSD)? I hvilken verden er en slik pris for disse spesifikasjonene "normalt"? For en ferdigbygget PC fra Komplett med de samme spesifikasjonene, i tillegg til 512GB SSD, koster det litt over 20,000,-.

 

Enlightenend mener dette er svindel fordi HP etter hans mening går ut mot kunder som ikke vet noe om maskinvare og selger dem en utdatert greie. Jeg tror de som kjøper denne i det store og hele har den nødvendige kunnskapen for å vite hva det er de kjøper. Altså, er den for "utdatert" for dem, legger de bare på nyere HW. Problem solved.

 

At HP tar seg vell og godt betalt for boksen er i seg selv ingen form for svindel. HP selger ikke dette for noe annent enn det er, og det er heller ikke noe tvil om hva man får. Hvorvidt det er normalt eller blir et definisjonsspørsmål. Det lå en tid ute en app på apple store, alt den gjorde var å legge et ikon på mobilen som viste at du hadde betalt et lass med penger for et ikon uten funksjoner. Er det svindel? Nei. Men, det ikonet gav det noe unikt få andre har.

 

Det samme gjelder disse boksene. De gir noe mer unikt til gamere med god råd som ikke gidder å bygge selv. Jeg har selvbygd maskin nå, men har tidligere eid en bærbar og en stasjonær Alienware maskin. Selvfølgelig betalte jeg mer penger enn jeg strengt tatt behøvde for den stasjonære maskinen, men jeg ble på ingen måte svindlet. Jeg hadde lyst på den, jeg viste hva jeg betalte og hva jeg fikk, og jeg kjøpte den. Enkelt og greit. Den bærbare fantes det ikke så mange alternativer til når jeg kjøpte den.

 

En annen ting er at HP får helt andre forutsetninger for å levere denne typen maskinvare enn hva komplett får ved å skru sammen maskiner av vanlig hyllevare. De må ha et helt eget distribusjons, forhandler og support nett bare for denne typen maskiner, på samme måte som alle andre nisjeprodusenter.

 

Altså, i bunn og grunn endrer vi opp med preferanser. Jeg har i utgangspunktet råd, og hadde jeg syntes den var stilig hadde jeg lett kunnet vurdere å kjøpe den for å få noe kult og unikt. Jeg har imidlertid stadig mindre tid til å knote selv.

Lenke til kommentar

 

 

Som flere nevner er jo faktisk dette ren svindel. 25K for i5 6400, gtx 960 og hdd?

 

At HP i det hele tatt får lov til å selge denne dritten er for meg helt uforståelig. Et helt klart forsøk på å få de som ikke kan noenting om pc på kroken. Sier jo litt om HP dette...

Får lov? Hvem skal nekte dem å selge da? Erna Solberg? Politiet? Du? Mye du ikke forstår du tror jeg...

 

Ikke uttal deg om hva folk forstår og ikke. Det er ikke du den rette til å gjøre.

 

At HP selger denne utdaterte greia til 25K er svindel, og ingen ting annet. De spiller på folk som ikke kan/vet mye om PC. Dette er rett og slett latterlig, og enda en grunn til og ikke kjøpe HP.

Du svarer ikke på spørsmålet. HVEM skal nekte HP å selge maskina?

Lenke til kommentar

 

 

 

Som flere nevner er jo faktisk dette ren svindel. 25K for i5 6400, gtx 960 og hdd?

 

At HP i det hele tatt får lov til å selge denne dritten er for meg helt uforståelig. Et helt klart forsøk på å få de som ikke kan noenting om pc på kroken. Sier jo litt om HP dette...

Får lov? Hvem skal nekte dem å selge da? Erna Solberg? Politiet? Du? Mye du ikke forstår du tror jeg...

Ikke uttal deg om hva folk forstår og ikke. Det er ikke du den rette til å gjøre.

 

At HP selger denne utdaterte greia til 25K er svindel, og ingen ting annet. De spiller på folk som ikke kan/vet mye om PC. Dette er rett og slett latterlig, og enda en grunn til og ikke kjøpe HP.

Du svarer ikke på spørsmålet. HVEM skal nekte HP å selge maskina?
Hvis du bruker hodet litt, så skjønte du hva jeg mente med innlegget.
Lenke til kommentar

 

 

Det er ingen som blir svindlet her, og de som kjøper denne tror jeg har helt tilstrekkelig kunskap om hvilke komponenter de ønsker. Er i5, 960 og hdd for dårlig så er det bare å putte på i7, et par 1080 og SSD, problem solved.

Hvordan er det "problem solved", når det betyr at man må legge ut 40,000,- for en sånn konfigurasjon (som inkluderer bare 128GB SSD)? I hvilken verden er en slik pris for disse spesifikasjonene "normalt"? For en ferdigbygget PC fra Komplett med de samme spesifikasjonene, i tillegg til 512GB SSD, koster det litt over 20,000,-.

Enlightenend mener dette er svindel fordi HP etter hans mening går ut mot kunder som ikke vet noe om maskinvare og selger dem en utdatert greie. Jeg tror de som kjøper denne i det store og hele har den nødvendige kunnskapen for å vite hva det er de kjøper. Altså, er den for "utdatert" for dem, legger de bare på nyere HW. Problem solved.

 

At HP tar seg vell og godt betalt for boksen er i seg selv ingen form for svindel. HP selger ikke dette for noe annent enn det er, og det er heller ikke noe tvil om hva man får. Hvorvidt det er normalt eller blir et definisjonsspørsmål. Det lå en tid ute en app på apple store, alt den gjorde var å legge et ikon på mobilen som viste at du hadde betalt et lass med penger for et ikon uten funksjoner. Er det svindel? Nei. Men, det ikonet gav det noe unikt få andre har.

 

Det samme gjelder disse boksene. De gir noe mer unikt til gamere med god råd som ikke gidder å bygge selv. Jeg har selvbygd maskin nå, men har tidligere eid en bærbar og en stasjonær Alienware maskin. Selvfølgelig betalte jeg mer penger enn jeg strengt tatt behøvde for den stasjonære maskinen, men jeg ble på ingen måte svindlet. Jeg hadde lyst på den, jeg viste hva jeg betalte og hva jeg fikk, og jeg kjøpte den. Enkelt og greit. Den bærbare fantes det ikke så mange alternativer til når jeg kjøpte den.

 

En annen ting er at HP får helt andre forutsetninger for å levere denne typen maskinvare enn hva komplett får ved å skru sammen maskiner av vanlig hyllevare. De må ha et helt eget distribusjons, forhandler og support nett bare for denne typen maskiner, på samme måte som alle andre nisjeprodusenter.

 

Altså, i bunn og grunn endrer vi opp med preferanser. Jeg har i utgangspunktet råd, og hadde jeg syntes den var stilig hadde jeg lett kunnet vurdere å kjøpe den for å få noe kult og unikt. Jeg har imidlertid stadig mindre tid til å knote selv.

De kan kun legge på nyere hardware, for 40K! Noe du får fra komplett til halve prisen!

 

Det er og forblir idioti å kjøpe et så overpriset og utgått produkt som dette.

Lenke til kommentar

De kan kun legge på nyere hardware, for 40K! Noe du får fra komplett til halve prisen!

 

Det er og forblir idioti å kjøpe et så overpriset og utgått produkt som dette.

Hvor vidt det er idioti eller ikke får være opp til hver enkelt å bedømme. En selvbygger vil si det er idioti å kjøpe ferdig bygget maskin. En prisbevisst vil si det idioti å kjøpe siste generasjon HW når du kan ligge litt bak å få tilstrekkelig ytelse. Noen vil si det er idioti å kjøpe bil til over en million når du får tilstrekkelig bil til et par hundre tusen. Osv.

 

Men det gjør det ikke til svindel.

 

Som jeg skrev over er dette nisjeprodukter som for kjøperen betyr mer enn at det bare er en boks med diverse komponenter inni. Noen har råd til å velge å gjøre dette.

 

Som jeg også skrev ovenfor har jeg også gjort det selv ved å kjøpe et par Alienware. Ikke fordi jeg ikke kan bygge, ikke fordi jeg var et uvitende offer for Alienwares markedsføringstriks eller svindel, men helt enkelt fordi jeg hadde lyst til å gjøre det

 

Så kan du sikkert argumentere for at jeg er en idiot, men på en annen side, jeg har råd til å kjøpe gaming PC til 40K om jeg har lyst, så det er en liten sjanse for at jeg faktisk ikke er totalt idiot også.

 

PS: Kan legge til at jeg tidligere har poengtert at man for en dyr iPhone heller kunne kjøpt en Lumia 950, 256gbsd-kort, 27" samsung skjerm, continuum dock, tastatur og mus, og fremdeles ha noen hundre kroner til smågodt. Jeg vet også hvilken av de fem nærliggende butikkene som har billigst brunost.

 

Så jeg ødsler ikke penger bare fordi det er dyrt, og jeg er prisbevisst. ?

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...