Gå til innhold

Dette er GoPro Hero5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Action-kamera-bølgen har passert. Markedet for slike er i fritt fall og Gopro har sagt opp en stor andel av sine ansatte. Det må bli ekstremt bra og billigere om det skal klare å snu markedet. Og ikke minst, batteritiden i kulde må økes drastisk. Jeg kan bare ikke se for meg at noe av dette skal skje.

Lenke til kommentar

Men, nå vet vi ihvertfall snart endelig svaret Simen1  :)

Kan hende oppgraderingene fra FullHD --> 4K --> 8K tilsvarere det nye "megapixel-rush'et"  :wee:

La oss håpe det, selv om den første implementeringen av noe slikt kanskje er i det svakeste sjiktet. Så kan det bidra bra til de underliggende oppløsningenen på 4K med flere.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Action-kamera-bølgen har passert. Markedet for slike er i fritt fall og Gopro har sagt opp en stor andel av sine ansatte. Det må bli ekstremt bra og billigere om det skal klare å snu markedet. Og ikke minst, batteritiden i kulde må økes drastisk. Jeg kan bare ikke se for meg at noe av dette skal skje.

 

 

Hvem har sagt noe om å "snu markedet"? Det vil da alltids være et market for action-kamera, så det er vel bra at det skjer en løpende utvikling der og? Selv om jeg er enig i at bølgen hvor "alle" skulle ha kamera nok er over.

Lenke til kommentar

Hvem har sagt noe om å "snu markedet"? Det vil da alltids være et market for action-kamera, så det er vel bra at det skjer en løpende utvikling der og? Selv om jeg er enig i at bølgen hvor "alle" skulle ha kamera nok er over.

Vel, markedet for slike actionkamera stuper. Klarer de ikke å snu stupet til stigning så blir siste kostbare produktutvikling siste spikeren i kista for Gopro. Problemet er bare at 170 graders fisheye er veldig unaturlig og rart å se på vanlige skjermer i normal avstand og at 360 kameraer tar over markedet for de som skal se actionvideoer med VR-sett. Mer av samme medisin som fungerte i 2012 kommer til å skjære seg voldsomt nå.

 

4k60p er mer spennende å ha enn 8k med kun 30 fps :-)

Eventuelt FullHD 120p hvis de roer litt med på den ekstreme vidvinkelen. Eller rettelse: Gopro vil ikke klare seg i det mer normale kompaktkameramarkedet. De må få ut en serie med 360-kamera i samme prisleie som stykkprisen på Hero 4-serien. Helst med en toppmodell som er både vanntett (5m?) og har 2x 4K 60p.

Lenke til kommentar

 

Hvem har sagt noe om å "snu markedet"? Det vil da alltids være et market for action-kamera, så det er vel bra at det skjer en løpende utvikling der og? Selv om jeg er enig i at bølgen hvor "alle" skulle ha kamera nok er over.

Vel, markedet for slike actionkamera stuper. Klarer de ikke å snu stupet til stigning så blir siste kostbare produktutvikling siste spikeren i kista for Gopro. Problemet er bare at 170 graders fisheye er veldig unaturlig og rart å se på vanlige skjermer i normal avstand og at 360 kameraer tar over markedet for de som skal se actionvideoer med VR-sett. Mer av samme medisin som fungerte i 2012 kommer til å skjære seg voldsomt nå.

 

4k60p er mer spennende å ha enn 8k med kun 30 fps :-)

Eventuelt FullHD 120p hvis de roer litt med på den ekstreme vidvinkelen. Eller rettelse: Gopro vil ikke klare seg i det mer normale kompaktkameramarkedet. De må få ut en serie med 360-kamera i samme prisleie som stykkprisen på Hero 4-serien. Helst med en toppmodell som er både vanntett (5m?) og har 2x 4K 60p.

Er ikke helt enig. Alt er bra med GoPro bortsett fra formfaktoren som troutmaster påpeker her. Virker som at kundene tvingen til å velge "enten-eller" selv om utvalget er ganske bredt:

enten god videokvalitet og tullete formfaktor med GoPro

eller bedre formfaktor pluss linse man kan snu - men elendig videokvalitet med Contour

eller kun god formfaktor med so-so videokvalitet med Sony sine kameraer

 

angående oppløsninger - 4k er kanskje aktuelt å ha, men jeg ville heller valgt OPP TIL 4k oppløsning med hovedfokus på skikkelig bildekvalitet og høy framerate

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drømmen er gopros videokvalitet i contours chassi...

 

 

Den der måtte jeg google.

 

02pd0601b1.jpg

 

Jeg lurer på om den "aluminiums"-folien de benytter der består av ekte gull for å oppnå ekstra høy tetthet som et filter for elektromagnetisk "støy" eller ikke  :)

Eller jukser de med gul eloksert aluminium for at det skal se riktig fancy ut?

 

(et helt team med badehettebekledde folk for å styre med den hvite proben der, typisk)

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...