Gå til innhold

GTX1080 og dårlig lyd


Rasjonelt

Anbefalte innlegg

Hei, fikk endelig oppgradert mitt GTX780Ti til et EVGA GTX1080 FTW og det funker som en drøm unntatt på et punkt. Lyden gjennom hodetelefonutgangen på kabinettet får en skrikende høyfrekvent lyd - det likner på et godt gammeldags modem. Denne lyden kommer i alle spill og grafikkintensive programmer, også i MSI Kombuster som vel ikke har noe lyd i testene. Selv når jeg skroller opp og ned i Firefox kommer det en svak skurrende lyd.

 

Kobler jeg hodetelefonen til Line Out på hovedkortet er lyden i orden. Bytter jeg tilbake til GTX780Ti er lyden i orden.

 

Har oppdater lydriveren, hovedkort BIOS, prøvd flere PSU kabler til GPU (6P til 2*8P) og prøvd andre PCI-E (6P) utganger på PSU'en.

 

Så, er dette en returkandidat eller er det noe jeg kan gjøre?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er elektromagnetisk forstyrrelse. De onboard lydkortene er dårlig skjermet og ekstra sensitive for det. Jo mer GPU'en belastes jo mer forstyrrelser gir den. Prøv med et USB-lydkort :)

 

Edit; Leif, jeg leser tydeligvis for dårlig før jeg skriver :p Elektromagnetisk støy er som oftest "susing", vanskelig å beskrive, så jeg blir usikker siden du beskriver det som høyfrekvent "modemstøy". Men det kan alikevel være det spesiellt siden lyden kommer når GPU'en belastes. Mystifistisk.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Det er elektromagnetisk forstyrrelse. De onboard lydkortene er dårlig skjermet og ekstra sensitive for det. Jo mer GPU'en belastes jo mer forstyrrelser gir den. Prøv med et USB-lydkort :)

 

Godt mulig, men det er vel derfor man bør teste det i en annen pc. Da finner man ut om det er det som er problemet eller et defekt lydkort.

Lenke til kommentar

Produsentene pleier å være greie, som regel sender dem slike ting til deg gratis etter du har forklart hva problemet er :)

 

Har et headset fra Astro, hvor jeg mistet ene skruen, sendte dem mail ang dette om hvor jeg kunne kjøpe delen, de ba om adressen min og 1 uke etterpå lå skruen i postkassen :)

 

Hørt flere slike historier fra nesten alle produsentene! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...