Gå til innhold

Er det Ok og avlive friske hvalper?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NEI det er ikke damen som ble fradømt til å ha hund i Norge, dette er er en registrert/godkjent kenneleier/dommer fra Norge som bor i Spania siden 2006. Hun dømte Salukispesialen i Drammen så seint som i begynnelsen på juni. 

Helt enig med deg Luske_Ludvig, men dette er ikke abort detter er DRAP på noen som er 3 uker gammel!

Endret av FrasseBærsjen
Lenke til kommentar

 

OT(?) Fikk en flashback til hun som ble fradømt til å ha hund i Norge, og flyttet til Sverige, der hun ble anklaget for dyreplageri

Skal ikke se bort ifra at det er samme dama. Hun du prater om hadde døde valper i fryseren og sånt hvis jeg husker rett. Grell sak.

 

Hun er bekreftet død, så det er ikke henne.

 

Han har et helt annet hundehold i Spania enn i Norge. Det kan ikke sammenlignes. Noe som er normalt der nede vil bli sett på med avsky her. 

Lenke til kommentar

Hvis jeg får et kull med, la oss si 10 hvalper, og syns det er for mange i kullet. Er det da Ok og avlive halvparten av dem?

 

Helt greit så lenge du spiser dem og lager votter av skinnet, står i loven.

 

Avliver du selv uten erfaring så VIL DYRET ENDE OPP MED Å LIDE, og det er ULOVLIG. Så du kan kanskje prøve å ta denne oppdretteren på den måten istedet, ved å melde inn om dyremishandling.

 

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. "Ende opp med å lide", hvorfor og hvordan?

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-01-13-60

 

Edit; Skriveleif.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Hvordan skal man bli vant til noe uten å gjøre det? Får man erfaring ut av løse luften? Det er fint mulig å ta livet av dyr uten at de lider selv om man ikke har gjort det før. Man kan også ha noen som har erfaring til å lære seg.

 

Du presiserte ingenting, bare kom med et bastant utsagn tatt fra løse luften noe som er ganske teit. At en person som ikke forstår hva h*n driver med, som ikke bruker riktige verktøy og er nølende får et dyr til å lide skjer nok ofte.

Lenke til kommentar

Å vri om nakken er ikke en god løsning dersom man skal avlive unge katter/hunder.

 

Så lenge de er inntil 8 dager gamle anser man det i Norge for å være forsvarlig med et slag mot hjernekassen av slik styrke at det påfører dyret øyeblikkelig bevisstløshet og umiddelbar død.

 

I andre land er det naturligvis andre regler.

Lenke til kommentar

Hadde heller villet bli skutt av en erfaren jeger enn en kvinne som ikke vet hvordan hun skal vri om nakken på nyfødte kattunger/valper engang.

 

Hvis den dama ikke klarer å sette løpet mot panna di, eller inni munnen, og fyre av så har hun større problemer enn at hun ikke klarer å drepe nyfødte kattevalper. En jeger er trent til å finne dyr, ofte bare vente, og skyte fra avstand.

 

Jeg hadde gitt blaffen i hvem som hadde skutt meg i hodet, kan enhver idiot klare. Hvis jeg derimot skulle bli drept på en mer "avansert" måte der nøling kom inn i bildet så ville jeg bli drept av en som har såppas peiling og "mot" til at h*n ikke nølte et sekund.

Lenke til kommentar

Hadde heller villet bli skutt av en erfaren jeger enn en kvinne som ikke vet hvordan hun skal vri om nakken på nyfødte kattunger/valper engang.

OT: Dårlig argument. Tror du virkelig at alle jegere er erfarne, og at ikke selv erfarne jegere tar skuddet på vel langt hold - i blant?

 

Hvorfor tror du en jeger plikter å forfølge et skadeskutt dyr? Fordi skadeskyting skjer!

 

Men dette bør debatteres i en annen tråd, som det sikkert finnes dusinvis på dette forum.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...