Gå til innhold

Kryptovalutaen stupte i verdi da nyheten om det enorme angrepet ble kjent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligner da Mt.gox i japan ble ranet og gikk konkurs for 2-3 år siden. Der fant de vel igjen en del av bitcoinene, men konkursboet har ennå ikke gitt tilbake disse til kundene. Hva kan læres? Ha bitcoins på egen pc, men husk backup.

 

Det eneste man lærer av dette er at cash is king. Det er jo helt utrolig at noen i det hele tatt kan mene at ett system basert på aksjehandel skal fungere som valuta.

Lenke til kommentar

Og fysiske penger valutaer (landenes valuta) er ikke børshandlet? JO det er de det så..

 

Det er store forskjeller på vanlig valuta og bitcoin, bare det at det skal ende opp med en total på 21 millioner bitcoin betyr at kursen ikke vil legge seg i ro før absolutt alle potensielle brukere i hele verden har den mengden coins som de behøver og omsetningen er stabil.

 

Hvilken valuta stuper 10-20% pga av at én aktør blir "ranet"?

Jeg handler litt med bitcoins av og til og har opplevd å måtte veksle inn mer siden prisen hadde steget med nesten 10% i løpet av natten.

Dessuten trodde jeg at desentralisering var hovedargumentet for å bruke bitcoins, men for meg så virker det som at det allerede begynner å bli veldig sentralisert, ikke nødvendigvis knyttet til en stat slik som vanlig valuta men allikevel er de store handelsplassene ett dårlig tegn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og fysiske penger valutaer (landenes valuta) er ikke børshandlet? JO det er de det så..

 

Det er store forskjeller på vanlig valuta og bitcoin

Ingen har sagt noe annet. Men du sa at du aldri ville ha brukt en valuta som er børshandlet. Når det så blir påpekt at alle valutaene du noengang har brukt er børshandlet, bytter du tema. Det er bedre å innrømme at man tok feil.

 

Dessuten trodde jeg at desentralisering var hovedargumentet for å bruke bitcoins, men for meg så virker det som at det allerede begynner å bli veldig sentralisert, ikke nødvendigvis knyttet til en stat slik som vanlig valuta men allikevel er de store handelsplassene ett dårlig tegn.

Det er flere handelsplasser for bitcoin nå enn det noengang har vært tidligere. Og flere kommer til hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...