Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skaphengsel for utebruk


Anbefalte innlegg

Driver for tiden å lager en putekasse for utebruk og har kommet til hengsling av lokket.

Kassen må bli stående helt inntil veggen og lokket kan derfor ikke bli dypere i åpen tilstand (noe den vil bli med helt standard hengsler)

 

Kom derfor til å tenke på vanlige skaphengsler da de er designet på denne måten.

Noen som vet om disse finnes for utebruk? Kanskje inne syrefaste, men ihvertfall galvaniserte. Som en ekstra feature hadde det jo vært fint om de var kraftigere også..

 

Tenker på slike hengsler..

 

 

Takker for hjelp!post-53149-0-18510400-1470029272_thumb.jpg

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan strengt tatt bruke vanlige hengsler, om du beregner litt rom bak lokket, og skråskjærer bakkanten på boksen og lokket, slik at lokket kan åpnes helt uten å gjøre boksen vesentlig større. 

 

Ellers ville jeg bare brukt typen hengsler som du la ved i posten, selv uten spesiell behandling vil de vare lenge utendørs.

Lenke til kommentar

Nja....

Pute kassen blir ikke helt tett... den kommer til å i beholde en en putekassepose som er tett.. mao bare det som er inni posen som holder seg tørt...

 

Kassa blir stående ute 24/7 året rundt... så i mine øyne vil vanlige kjøkkenskapshengsler ikke duge veldig lenge... tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Den skal stå der med fast plass, så blir nok lite flytting rundt. Men å skru lokket i veggen er jeg ikke så Keen på er jeg redd...

 

En annen patent, er å lage bakkanten av boksen like høy som lokket, slik at hengselet kan festes i den. Minuset er at du kanskje får mer vann i boksen fordi overflatevannet kan renne ned i sprekken der.

Lenke til kommentar

 

Den skal stå der med fast plass, så blir nok lite flytting rundt. Men å skru lokket i veggen er jeg ikke så Keen på er jeg redd...

 

En annen patent, er å lage bakkanten av boksen like høy som lokket, slik at hengselet kan festes i den. Minuset er at du kanskje får mer vann i boksen fordi overflatevannet kan renne ned i sprekken der.

 

designet på lokket er allerede bestemt er jeg redd, så det vil ikke fungere :(

 

 

 

Hva med et par avstandsklosser bak på hælen på kassa slik at den kommer like langt ut fra veggen som lokket vil bygge innover i åpen posisjon?

 

grunnet plassituasjon rundt kassa (bord mm) så er den helt nødt å stå inntil veggen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...