Gå til innhold

Minneproblemer: Skifte brikker?


Delvis

Anbefalte innlegg

Får av og til blå skjerm med denne beskjeden.

post-12139-0-26034300-1469968437_thumb.jpg
 
Etter litt søk ble det kjørt en diagnose, og da sto det med en gang at "det er oppdaget maskinvareproblemer"
Og etterpå kom denne meldingen:

post-12139-0-48103400-1469968516_thumb.jpg
 
Regner med det er vel minnebrikkene som bør byttes ut?

Men det er vel ikke hvilke som helst minnebrikker som kan brukes.
Det er en 4 år gammel pc. Er ikke redd for den, men hvis det bare er det som skal til, kan de gjerne byttes ut.

De som er der heter: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1 399,20 1600MHZ CL9 (2X4GB)
 
Her er en liste over alt som er i den PC'en:

post-12139-0-48765100-1469968848_thumb.jpg

 

 

Her et bilde inni Pcen hvis det er noen vits:

 

 

post-12139-0-90344400-1469969012_thumb.jpg

 

 

Håper noen har synspunkter og eventuelt hvilke jeg bør skifte ut med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
 Har gått i over 3 timer nå, tror ikke det er halveis enda.

 

Den går til du stopper den,det er 9-tester i et pass viss du bruker + versjon.

Ved feil får du bilde som dette og error count.

Kun 0-feil er ok,det er er greit og kjøre i mange timer.

Får du feil er det bare og stoppe og f.eks teste 1 og 1 brikke.

 

Det lønner seg uansett og kjøpe et et nytt sett ved feil på 1 brikke,

og ikke starte og blande gamle med nye.

Endret av snippsat
Lenke til kommentar

Ok. Får prøve å skifte de om i morgen. Men tenker at det kanskje bare er å gjøre kort prosess og kjøpe nye?

Tok iallfalle og kopierte de dump til zip. Men ser ikke ut som den get.it greia fungerer, Kommer bare opp "something went wrong". Prøvde med noen andre filer også, ble bare samme.  Må du signe up der?

 

 

Obs. Åja forresten det var vel bare hvis det ikke viste feil at man måtte se på de filene. Ok da trenger vi vel ikke de.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Det er ikke "sikkert" det er feil på selve minnet.

Det kan være f.eks at PSUen du har fluktuerer på 3.3V som er normalt den psu spenningen hovedkortet regulerer til memory spenningen. (kjent problem ved minne overklokking fra gammelt av)

En test med en manuelt satt økning av ddr voltage vil avsløre om det er tilfelle.

 

Du kan jo ende opp med å kjøpe nye for å oppleve samme feil.

 

Både signaler og spenning kan være vekslende på hovedkort slot samt mot prosessorens minnekanal.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ok. Får prøve å skifte de om i morgen. Men tenker at det kanskje bare er å gjøre kort prosess og kjøpe nye?

Viss du gidder og styre med dette kan du jo kontakte dem du kjøpte brikkene av og prøve og få nye gratis.

Det er ikke all butikker som har det med i teksten,men CORSAIR VENGEANCE har livstid garanti. 

Link

Specifikationer

Warranty - Lifetime

 

Obs. Åja forresten det var vel bare hvis det ikke viste feil at man måtte se på de filene. Ok da trenger vi vel ikke de.

Nei trenger ikke se på filene,viss du får problemer med BSoD i fremtiden kan det være greit og legge med dump filer.

Lenke til kommentar

Utrolig nok kom jeg inn på Bios sent i går. Første gang jeg har fått det til på det jeg kan huske (virket som veldig ømfintlig på tidspunktet du må trykke del knappen. Prøvde 3 -4 ganger)

 

Endret spenningen 0.1 høyere. Vet ikke om jeg gjorde rett, var et sted det stod "Ram voltage" som viste 1,49 v noe sånt. Ble 1.6v etterpå.
Da jeg gjorde den første testen(den i kontrol panel) oppdaget den ingen feil. Har jeg rettet det da? I såfall er det bare å la det være sånn, eller er det noe mer jeg må gjøre? Kanskje kjøre den memtest86 + en gang til også?

Lenke til kommentar

Utrolig nok kom jeg inn på Bios sent i går. Første gang jeg har fått det til på det jeg kan huske (virket som veldig ømfintlig på tidspunktet du må trykke del knappen. Prøvde 3 -4 ganger)

 

Endret spenningen 0.1 høyere. Vet ikke om jeg gjorde rett, var et sted det stod "Ram voltage" som viste 1,49 v noe sånt. Ble 1.6v etterpå.

Da jeg gjorde den første testen(den i kontrol panel) oppdaget den ingen feil. Har jeg rettet det da? I såfall er det bare å la det være sånn, eller er det noe mer jeg må gjøre? Kanskje kjøre den memtest86 + en gang til også?

 

Kan være det har fikset problemet ditt ja, om spenningen til ram har vore litt ustabil kan drop i spenning ha ført til feil.

 

Standardspenning for DDR3 er 1,5v, så 1,6 skal være helt trygt, om du ikkje opplever problemer lenger er alt i orden.

Kan være det har fikset problemet ditt ja

Lenke til kommentar
Ble 1.6v etterpå.

 

Minnet du har satt opp 1.5v og tilgangstider på 9-9-9-24.

Det er greit og øke opp til 1.6v,men jeg ikke sikker på at det hjelper.

Du får masse feil i test-8 og test-9,det er som regel test-5 som får feil viss minne får for lite spenning.

Kanskje kjøre den memtest86 + en gang til også?

 

Ja,du må alltid kjøre denne ved minneproblemer. 

Endret av snippsat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...