Gå til innhold

Ble Avskiltet bil inatt trenger litt hjelp!


DnS94

Anbefalte innlegg

Så ja ble Avskiltet av purken fordi jeg ikke hadde betalt purregebyret på 250kr pga. Betalt årsavgift forseint. Det jeg lurer på nå er at jeg står på en gateparkering med max 2 timer parkering. Og jeg får jo ikke flytta bilen før mandag kanskje tirsdag,hva gjør jeg da? Er sms betaling jeg kan bruke, men spiller det noe rolle? Kommer jeg til å få bot / taua bort uavhengig? Får ikke sove før jeg vet hva jeg kan gjøre med det her....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha lest at hvis en bil skal bli flyttet på så må den ha noe skilter om så det er røde eller vanlig.

 

Vil helst ha den hjem igjen (5km), Evt bare en gateparkering der jeg ikke blir taua bort pga manglende skilter/betaling. Bilen står midt i Grünerløkka.

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at hvis en bil skal bli flyttet på så må den ha noe skilter om så det er røde eller vanlig.

 

Vil helst ha den hjem igjen (5km), Evt bare en gateparkering der jeg ikke blir taua bort pga manglende skilter/betaling. Bilen står midt i Grünerløkka.

 

Det er om den selv skal trille tror jeg, mener på det ikke er slike krav når den er på henger. 

 

Ang planbil bør det ikke bli store kosten, når jeg jobbet i viking hadde vi to takster, innenfor 30km og 60km. 30 lå vell på rett over tusenlappen eller noe, men det er en del år siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat ja, vet ikke om jeg tørr å satse. Men hvis prisen er som du sier så tror jeg skal begynne å ringe litt rundt, trodde det kostet MYE mer.

 

Ja det var ikke så ille, men over 60km ble det dyrt. 30 og 60 var avtaler for forsikringsselskaper, da det var maks de dekket eller noe slik. Og kundene fikk de samme prisene om de hadde ansvar eller det ikke gikk på forsikring osv. Men det er mange år siden nå, dette var mens jeg studerte på slutten av 2000 tallet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat ja, vet ikke om jeg tørr å satse. Men hvis prisen er som du sier så tror jeg skal begynne å ringe litt rundt, trodde det kostet MYE mer.

Gjør det, så får du nok en god oversikt over priser.

Håper det ordner seg for deg :)

Endret av OhEasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først av alt.

Du poster litt før 5 om morgenen, og begynner å mase ved å bumpe allerede kvart på 8 samme morgen.

Det er ufint og uhøflig.

Du får heller ringe noen for å få gode råd om du har så dårlig tid.

 

Du blir ikke tauet, men kan regne med parkeringsbot.

 

Det ble vel en dyr lærepenge å ikke betale årsavgiften og purregebyret i tide..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk folkens alt ordna seg! Fikk falcken til å taue meg bort, kom på at jeg hadde medlemskap der.

 

@snylter,desperate tider krever desperate tiltak,kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Men takk for svar. Dyrt mtp at det kun var pga de 250 kr ja...

Lenke til kommentar

Først av alt.

Du poster litt før 5 om morgenen, og begynner å mase ved å bumpe allerede kvart på 8 samme morgen.

Det er ufint og uhøflig.

 

Pfffff, my ass. Å bumpe en tråd etter 3 timer er ikke "ufint og uhøflig". "Alerede kvart på 8 samme morgen". Har tidspunktet man bumper noe å si?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk folkens alt ordna seg! Fikk falcken til å taue meg bort, kom på at jeg hadde medlemskap der.

 

@snylter,desperate tider krever desperate tiltak,kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Men takk for svar. Dyrt mtp at det kun var pga de 250 kr ja...

 

Bare sånn til referanse for andre som havner i samme situasjon, hva betalte du og hvilke fordeler fikk du ut av medlemskapet? :) 

 

Flott det ordnet seg forresten! 

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke helt med meg spesifikk informasjon siden jeg hadde et lite kappløp med tiden, så jeg bare hørte at det beste hun kunne gjøre var 1700, og jeg sa bare ja og at de skulle kjappe seg. Tenkte at det måtte være det billigste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...