Gå til innhold

Ble Avskiltet bil inatt trenger litt hjelp!


DnS94

Anbefalte innlegg

@snylter,desperate tider krever desperate tiltak,kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Men takk for svar. Dyrt mtp at det kun var pga de 250 kr ja...

 

 

Pfffff, my ass. Å bumpe en tråd etter 3 timer er ikke "ufint og uhøflig". "Alerede kvart på 8 samme morgen". Har tidspunktet man bumper noe å si?

https://www.diskusjon.no/om-forumet/bump-r16/

 

Det må nok tolkes slik at det skal gå minst 24 timer fra opprinnelig innlegg til bumping også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De finner stort sett identiteten til kjøretøyet uten videre problemer, de fleste kjøretøy har nemlig synlig chassinummer.

Å koble dette nummeret til registreringsnummeret er svært enkelt.

 

De vil også slenge på en lapp på ruta som sier at bilen blir tauet etter en gitt tid som følge av at de ikke vil ha uregistrerte kjøretøy stående parkert langs offentlige veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I vinter var jeg ute for en morsom hendelse. Var ute på en kveldslig joggetur da jeg så en 15 år gammel Passat stv parkert i veikanten.

Lå en lapp i ruta med at den skulle bli hentet neste dag, kunne ikke kjøres pga girkasse visstnok.

Den stod der et par dager, så merket jeg at den hadde blitt avskiltet og Politiet hadde lagt lapp i ruta der det stod at den var avskiltet pga manglet årsavgift. Syns det var litt moro, men er vel typisk sånne folk som ikke har ting på stell med betaling osv. Parkering og politi er veldig oppmerksomme på hensatte biler som det heter, dette kan være et stort problem i byer. Så jeg ville ikke latt den stå lenger enn nødvendig. Hadde det vært meg så ville jeg kjørt den dit den skulle om natten, liten risiko da.

Lenke til kommentar

Altså, det er vel tre uker det må gå før de tauer inn bilen dersom den står hensatt uten skilter på.

Det ville jeg rett og slett tatt med knusende ro.

Å kjøre en uregistrert bil kan bli kjipt hvis man er uheldig..

 

Ja, tre uker fra den dagen de faktisk legger merke til den. Jeg flytta nylig fra St.hanshaugen, og i ubegrenset gateparkering der, sto det en bil uten skilter. Den ble taua en gang, etter å ha stått to måneder på samme sted. Så kom den tilbake med prøveskilter. Prøveskiltene forsvant, og den sto i 2 måneder til, før den forsvant igjen. 

 

Andre steder i Oslo kommer slike rosa (eller orange?) lapper ganske kjapt, med varsel om at bilen vil bli fjernet for eiers regning og risiko om 3 uker. Det utvises sikkert litt skjønn på dette, ut i fra om bilen faktisk er til hinder eller står i områder hvor det er trangt om plassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...