Gå til innhold

Uønskede strek over utskrevet ark


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stripene på selve trommelen hjelper det ikke å tørke av. Det kan komme av flere årsaker, men det tyder nok på at trommelen har gått sitt eller blitt dårlig. Siden det ser ut som om det er sorte striper behøver du sannsynligvis ikke å bytte de andre tromlene.

 

Du må nok bestille trommel seperat siden den ikke er samme enhet som toneren. Hva HP kaller delen vet jeg ikke, men det er nok noe med drum, PCU(photoconductor unit) eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et eksakt likt problem på min skriver.

 

Jeg kjøpte ny svart toner til min hp printer tilbake i februar og siden da begynte problemene. jeg fikk som deg, svarte streker/prikker på tonern. Det kom i tillegg en veldig skrapelyd når jeg skrev ut eller når printern kalibrerte seg. Jeg trudde det også kunne være trommeln som måtte byttes,men det var det ikke.

Når jeg skrev ut test sider så fikk samme ark som du fikk,da mener jeg den svarte streken

 

Det viste seg at tonern lakk svart toner i hele skrivern min, men jeg ringte til en kamerat som jobba hos hp.

Han anbefalte meg å kjøre cleans flere ganger for å se om det kunne hjelpe.

Til slutt så viste det seg at var defekt svart toner kassett, jeg ringte inn til HP kundeservice og fikk tilsendt en ny toner.

 

Etter mottatt toner kjørte jeg cleanse page noen ganger og prøvde å skrive ut, etter dette var svarte streken borte.

Så prøv det før du bestiller trommel, men det kan også være trommern. Det funka for meg hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et eksakt likt problem på min skriver.

 

Jeg kjøpte ny svart toner til min hp printer tilbake i februar og siden da begynte problemene. jeg fikk som deg, svarte streker/prikker på tonern. Det kom i tillegg en veldig skrapelyd når jeg skrev ut eller når printern kalibrerte seg. Jeg trudde det også kunne være trommeln som måtte byttes,men det var det ikke.

Når jeg skrev ut test sider så fikk samme ark som du fikk,da mener jeg den svarte streken

 

Det viste seg at tonern lakk svart toner i hele skrivern min, men jeg ringte til en kamerat som jobba hos hp.

Han anbefalte meg å kjøre cleans flere ganger for å se om det kunne hjelpe.

Til slutt så viste det seg at var defekt svart toner kassett, jeg ringte inn til HP kundeservice og fikk tilsendt en ny toner.

 

Etter mottatt toner kjørte jeg cleanse page noen ganger og prøvde å skrive ut, etter dette var svarte streken borte.

Så prøv det før du bestiller trommel, men det kan også være trommern. Det funka for meg hvertfall.

 

Mulig dumt spørsmål, men er cleanse page et program man kjører eller et spesielt ark? Tipper det aldri har vært tatt noe service på den siden den var ny. Ganske mye brukt til svart hvitt. 

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde et eksakt likt problem på min skriver.

 

Jeg kjøpte ny svart toner til min hp printer tilbake i februar og siden da begynte problemene. jeg fikk som deg, svarte streker/prikker på tonern. Det kom i tillegg en veldig skrapelyd når jeg skrev ut eller når printern kalibrerte seg. Jeg trudde det også kunne være trommeln som måtte byttes,men det var det ikke.

Når jeg skrev ut test sider så fikk samme ark som du fikk,da mener jeg den svarte streken

 

Det viste seg at tonern lakk svart toner i hele skrivern min, men jeg ringte til en kamerat som jobba hos hp.

Han anbefalte meg å kjøre cleans flere ganger for å se om det kunne hjelpe.

Til slutt så viste det seg at var defekt svart toner kassett, jeg ringte inn til HP kundeservice og fikk tilsendt en ny toner.

 

Etter mottatt toner kjørte jeg cleanse page noen ganger og prøvde å skrive ut, etter dette var svarte streken borte.

Så prøv det før du bestiller trommel, men det kan også være trommern. Det funka for meg hvertfall.

 

Mulig dumt spørsmål, men er cleanse page et program man kjører eller et spesielt ark? Tipper det aldri har vært tatt noe service på den siden den var ny. Ganske mye brukt til svart hvitt. 

 

 

Ikke dumt spørsmål det.

På min skriver er det settings-->service-->Cleaning Page. Det kjøres på normalt ark. Bare pass på å ha nok a4 ark i skuffen.

Min skriver også er brukt til mye svart/hvitt utskrivninger.

Min printer er 3 år gammel og jeg har aldri heller hatt den til service.

Er det lenge siden du bytta svart toner?

Lenke til kommentar

Ikke dumt spørsmål det.

På min skriver er det settings-->service-->Cleaning Page. Det kjøres på normalt ark. Bare pass på å ha nok a4 ark i skuffen.

Min skriver også er brukt til mye svart/hvitt utskrivninger.

Min printer er 3 år gammel og jeg har aldri heller hatt den til service.

Er det lenge siden du bytta svart toner?

 

 

Er helt sikkert lenge siden den var byttet. På bildet lengre opp. Er hele klumpen tonerkassetten eller er dette to deler der den ene er for toner og den andre er ruller?

Lenke til kommentar

 

Ikke dumt spørsmål det.

På min skriver er det settings-->service-->Cleaning Page. Det kjøres på normalt ark. Bare pass på å ha nok a4 ark i skuffen.

Min skriver også er brukt til mye svart/hvitt utskrivninger.

Min printer er 3 år gammel og jeg har aldri heller hatt den til service.

Er det lenge siden du bytta svart toner?

 

 

Er helt sikkert lenge siden den var byttet. På bildet lengre opp. Er hele klumpen tonerkassetten eller er dette to deler der den ene er for toner og den andre er ruller?

 

 

Er faktisk ikke helt sikker,Jeg har en Laserjet Pro 200 color m251nw og min er mindre.

Hva mener du med ruller? tenker du på trommel? hvis du tenker på trommel trur jeg den sitter et annet sted.

 

Edit:fant et bilde av en ny toner på ebay og den ser like stor ut som bildene du tok. Så tonern er 1 del,ikke delt opp i 2 deler.

 

edit2: jeg ser at du kjørt rens allerede,det er det cleaning page er.

Forresten,lekker det toner når du drar ut svart for eks?

Og hvis det lekker, er det støv aktig eller vann aktig?

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...