Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har kjørt 1 km med håndbrekket på-Hva bør jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Jeg er så idiot at jeg har klart å kjørt ca. 1 km med håndbrekket på i dag, jeg merket det var noe rart fra starten av, men siden det er mine foreldres bil og jeg har hatt lappen i 4 måneder så merket jeg det ikke. Håndbrekket deres er ikke mye "høyere" opp når det er på enn av. 

Jeg merket at varsellampen lyste når jeg skulle se om jeg skulle fylle bensin. Jeg tok det da av. Når jeg kom hjem sjekket jeg i en bakke at det funket og det gjorde det. Kan det være andre skader? eller er det noe som kan være ødelagt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen måte jeg kan sjekke andre skader på?? Jeg hørte selvfølgelig noen rare lyder når jeg startet å kjøre, men når dette er en 96/97 modell eller noe så tenkte jeg at det bare var derfor. Kan bremsene ha blitt veldig ødelagte? kjørte i en far av ca. 40 km i timen. 

Lenke til kommentar

Er det noen måte jeg kan sjekke andre skader på?? Jeg hørte selvfølgelig noen rare lyder når jeg startet å kjøre, men når dette er en 96/97 modell eller noe så tenkte jeg at det bare var derfor. Kan bremsene ha blitt veldig ødelagte? kjørte i en far av ca. 40 km i timen. 

 

Det er lite sannsynlig at noe er ødelagt, du kjørte ikke langt. Har selv gjort dette ved noen få uheldige ganger uten at det har fått konsekvenser. Det har nok blitt litt slitt, men om det er nok til å merke det, det tror jeg ikke. Du har jo allerede sjekket brekket, og hvis du er bekymret for bremsene så kan du jo kjøre opp i litt fart å bremse hardt. Ellers så kan du ta den på service og få det sjekket.

Lenke til kommentar

Får prøve å kjøre en tur, og sette brekket på i en bakke uten å sette den i gir. Kan jeg ha skadet bremsekraftforsterkeren? Litt kjipt dette når det ikke er min bil :ohmy:  Satser på at det gikk greit og lar det bli en lærdom til neste gang. Dette er slikt en ser "flaue" videoer av på youtube  :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...