Gå til innhold

«Irregulariteter» med stemmesedler sendt gjennom posten fører til nyvalg Østerriket


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-406935

For ikke så lenge siden hadde Østerriket valg, da tapte Frihetspartiet med noen får titusen stemmer og den tidligere lederen for De Grønne vant valget. Stemmene som var sendt via «posten» (postal votes) var årsaken til seieren, men nå har det blitt skrevet ut nyvalg fordi rettsapparatet hadde funnet «irregulariteter» med stemmene. De hadde håndtert dem dårlig og ulovlig i følge artikkelen nedenfor.

 

Les mer på BBC: http://www.bbc.com/news/world-europe-36681475

 

Tror dere det er valgjuks av individer? Av De Grønne eller andre partier? Eller er det dårlige valgmedarbeidere?

 

Skjer dette i Norge også?

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er glad i Østerrike, og tror derfor ikke at noen egentlig har jukset.

 

Jeg tror det har vært brudd i regelverket- som f.eks dersom postsekkene skulle merkes: "Stemme sedler. Må ikke åpnes av ikke- autorisert personell!" Da blir det feil dersom trykkeriet glemte utropstegnet "!". Altså "Stemme sedler. Må ikke åpnes av ikke-autorisert personell"

 

Ikke le!

1. En forsendelse av redningsvester ble forkastet pga måten/hvor "Typegodkjent i hht." var skrevet.

2. Gradert informasjon måtte frigis til pressen fordi saksbehandler refererte til feil paragraf. i "Unndratt offentlighet ihht. §X:1:2.a". Skulle vært  ihht. §X:11:2.a

 

Dette siste er anekdotisk fordi jeg vil gi ikke nærmere refereranse.

Lenke til kommentar

For ikke så lenge siden hadde Østerriket valg, da tapte Frihetspartiet med noen får titusen stemmer og De Grønne vant dermed valget. Stemmene som var sendt via «posten» (postal votes) var årsaken til seieren, men nå har det blitt skrevet ut nyvalg fordi rettsapparatet hadde funnet «irregulariteter» med stemmene. De hadde håndtert dem dårlig og ulovlig i følge artikkelen nedenfor.

 

Les mer på BBC: http://www.bbc.com/news/world-europe-36681475

 

Tror dere det er valgjuks av individer? Av De Grønne eller andre partier? Eller er det dårlige valgmedarbeidere?

 

Skjer dette i Norge også?

Hva med å starte tråden uten faktafeil? Alexander Van der Bellen stilte til valg som partiuavhengig.

Hele innlegget er dessuten spekulativt pjatt som har ingen funksjon og fremstår kun som en øvelse i kunnskapsløshet.

 

"But it said there was no proof the count had been manipulated".

 

Noen stemmelokaler begynte å telle forhåndsstemmene for tidlig for å rekke innrapportering av resultatet til TV nyhetene. Hvis det samme skjedde ved valgets første runde, burde kanskje nyvalg holdes på nytt, ikke bare andre runde til høsten.

 

PS. Landet heter for øvrig "Østerrike", ikke "Østerriket".

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

I Norge er det Stortinget som prøver gyldigheten av valget, ikke domstolene. Domstolene har ikke adgang til å prøve gyldigheten av et stortingsvalg i det hele tatt.

 

Hvis du vil lese hva folk klager over kan du lese fullmaktskomiteens innstillinger. Her er innstillingene for 2013-valget.

 

Det gir jo muligheten til å drive med valgfusk, og nekte på det etter de har 95% stemmene. Forandre grunnloven, ulovliggjør alle andre parti, fjerne domstolene og gå løs på befolkningen eller andre land...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

 

For ikke så lenge siden hadde Østerriket valg, da tapte Frihetspartiet med noen får titusen stemmer og De Grønne vant dermed valget. Stemmene som var sendt via «posten» (postal votes) var årsaken til seieren, men nå har det blitt skrevet ut nyvalg fordi rettsapparatet hadde funnet «irregulariteter» med stemmene. De hadde håndtert dem dårlig og ulovlig i følge artikkelen nedenfor.

 

Les mer på BBC: http://www.bbc.com/news/world-europe-36681475

 

Tror dere det er valgjuks av individer? Av De Grønne eller andre partier? Eller er det dårlige valgmedarbeidere?

 

Skjer dette i Norge også?

Hva med å starte tråden uten faktafeil? Alexander Van der Bellen stilte til valg som partiuavhengig.

Hele innlegget er dessuten spekulativt pjatt som har ingen funksjon og fremstår kun som en øvelse i kunnskapsløshet.

 

"But it said there was no proof the count had been manipulated".

 

Noen stemmelokaler begynte å telle forhåndsstemmene for tidlig for å rekke innrapportering av resultatet til TV nyhetene. Hvis det samme skjedde ved valgets første runde, burde kanskje nyvalg holdes på nytt, ikke bare andre runde til høsten.

 

PS. Landet heter for øvrig "Østerrike", ikke "Østerriket".

 

 

Ok, takk for at du sa i fra om at han var den forrige lederen til De grønne. Skal gjøre det om.

 

Resten av det du skriver gir ingen mening, domstolene er i alle fall enige om at valget er ugyldig.

Lenke til kommentar

Det gir jo muligheten til å drive med valgfusk, og nekte på det etter de har 95% stemmene. Forandre grunnloven, ulovliggjør alle andre parti, fjerne domstolene og gå løs på befolkningen eller andre land...

 

Jeg foreslår at du setter deg inn i valglovgivningen, hvilke valgorganer vi har og hvilken funksjon de forskjellige organene ivaretar, og hvordan norsk statsrett fungerer før du uttaler deg om hvilke muligheter det norske konstitusjonelle systemet gir for valgfusk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

 

Det gir jo muligheten til å drive med valgfusk, og nekte på det etter de har 95% stemmene. Forandre grunnloven, ulovliggjør alle andre parti, fjerne domstolene og gå løs på befolkningen eller andre land...

 

Jeg foreslår at du setter deg inn i valglovgivningen, hvilke valgorganer vi har og hvilken funksjon de forskjellige organene ivaretar, og hvordan norsk statsrett fungerer før du uttaler deg om hvilke muligheter det norske konstitusjonelle systemet gir for valgfusk.

 

 

Og det vet du? I såfall, kunne du ikke brukt litt tid på å skrive det her da? Istedenfor å komme med slike intetsigende kommentarer. Både når det gjelder den du kom med først og nå.

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar

Og det vet du? I såfall, kunne du ikke brukt litt tid på å skrive det her da? Istedenfor å komme med slike intetsigende kommentarer. Både når det gjelder den du kom med først og nå.

 

Ja, det vet jeg.

 

Men jeg er på ferie, så jeg ser egentlig ikke noe poeng i å bruke mer av min tid på å lære opp personer som ikke er villige til å gjøre noe grunnarbeid selv. Enten har du evnen til å innhente og bearbeide informasjon, og i så fall har jeg ingen kvaler med å la deg gjøre det selv, ellers har du ikke det, og da er det bortkastet tid av meg å forsøke å forklare deg hvilke tiltak norsk rett har for å forebygge valgfusk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Og det vet du? I såfall, kunne du ikke brukt litt tid på å skrive det her da? Istedenfor å komme med slike intetsigende kommentarer. Både når det gjelder den du kom med først og nå.

 

Ja, det vet jeg.

 

Men jeg er på ferie, så jeg ser egentlig ikke noe poeng i å bruke mer av min tid på å lære opp personer som ikke er villige til å gjøre noe grunnarbeid selv. Enten har du evnen til å innhente og bearbeide informasjon, og i så fall har jeg ingen kvaler med å la deg gjøre det selv, ellers har du ikke det, og da er det bortkastet tid av meg å forsøke å forklare deg hvilke tiltak norsk rett har for å forebygge valgfusk.

 

Hvis du har så lite tid, hvorfor har du da tid til å skrive en ganske lang post om at du ikke har tid?

 

Det er ingen her som ber deg om å gi en lang forklaring. Det han lurer på, og det jeg lurer på er hvordan man hindrer valgfusk hvis det er Stortinget som prøver gyldigheten av valget. Hva er det som hindrer dem i å ignorere valgfusk, om majoriteten av politikere foretrekker at det aldri blir oppdaget?

Lenke til kommentar

Jeg er glad i Østerrike, og tror derfor ikke at noen egentlig har jukset.

 

Jeg tror det har vært brudd i regelverket- som f.eks dersom postsekkene skulle merkes: "Stemme sedler. Må ikke åpnes av ikke- autorisert personell!" Da blir det feil dersom trykkeriet glemte utropstegnet "!". Altså "Stemme sedler. Må ikke åpnes av ikke-autorisert personell"

 

Ikke le!

1. En forsendelse av redningsvester ble forkastet pga måten/hvor "Typegodkjent i hht." var skrevet.

2. Gradert informasjon måtte frigis til pressen fordi saksbehandler refererte til feil paragraf. i "Unndratt offentlighet ihht. §X:1:2.a". Skulle vært  ihht. §X:11:2.a

 

Dette siste er anekdotisk fordi jeg vil gi ikke nærmere refereranse.

 

Det forklarer ikke hvorfor en by fikk nesten 150% valgdeltagelse, og hvorfor ekstremistorganisasjonen Antifa teller stemmer. Slike organisasjoner har ingen problemer med å drive valgfusk, for dem så er målet viktigere enn middelet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det forklarer ikke hvorfor en by fikk nesten 150% valgdeltagelse, og hvorfor ekstremistorganisasjonen Antifa teller stemmer.

Vennligst oppgi pålitelige kilder. Dommen er nå avgitt og resultatet av undersøkelsene vil bli kjent snart, så hvorfor spekulere (koke suppe på spiker) før den tid? 146,9% i Waidhofen er ikke nevnt i dommen, så der fant man sannsynligvis ingen fusk.

 

Det var også en valgkrets som hadde 585% oppmøte, men det skyldes at "fjernstemmer" (samlede stemmesedler fra sykehjem o.l.) ble registrer i en valgkrets:

 

http://www.salzburg.com/nachrichten/dossier/bundespraesidentschaftswahl-2016/sn/artikel/1469-wahlbeteiligung-in-waidhofen-585-in-linz-197759/

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vennligst oppgi pålitelige kilder. Dommen er nå avgitt og resultatet av undersøkelsene vil bli kjent snart, så hvorfor spekulere (koke suppe på spiker) før den tid? 146,9% i Waidhofen er ikke nevnt i dommen, så der fant man sannsynligvis ingen fusk.

 

Det var også en valgkrets som hadde 585% oppmøte, men det skyldes at "fjernstemmer" (samlede stemmesedler fra sykehjem o.l.) ble registrer i en valgkrets:

 

http://www.salzburg.com/nachrichten/dossier/bundespraesidentschaftswahl-2016/sn/artikel/1469-wahlbeteiligung-in-waidhofen-585-in-linz-197759/

 

Det er ikke slik at hvis du ikke blir dømt for noe, så er det bevist at du har gjort ingenting. Dommen fokuserer på hvordan stemmene ble telt, fordi det er mye lettere å bevise. Men årsaken til at de tok saken opp til retten var på grunn av mistanke om valgfusk.

 

At Antifa telte stemmer kan du se i Twitter meldingene over.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Tror dere det er valgjuks av individer? Av De Grønne eller andre partier? Eller er det dårlige valgmedarbeidere?

Skjer dette i Norge også?

Skjer hva i Norge? Uregelmessigheter? Stadig vekk. Bevisst juks? All grunn til å tro. Men sentralt organisert juks er vel ikke oppdaget så langt.

Spør du derimot om det foreligger norske dommer om dette, er svaret nei. Ikke dommer. Stortinget godkjenner selv valget; et klassisk bukk – havresekk-tilfelle. Politikerne vil selvfølgelig nødig bestemme omvalg og risikere selv å ryke ut.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

 

Og det vet du? I såfall, kunne du ikke brukt litt tid på å skrive det her da? Istedenfor å komme med slike intetsigende kommentarer. Både når det gjelder den du kom med først og nå.

 

Ja, det vet jeg.

 

Men jeg er på ferie, så jeg ser egentlig ikke noe poeng i å bruke mer av min tid på å lære opp personer som ikke er villige til å gjøre noe grunnarbeid selv. Enten har du evnen til å innhente og bearbeide informasjon, og i så fall har jeg ingen kvaler med å la deg gjøre det selv, ellers har du ikke det, og da er det bortkastet tid av meg å forsøke å forklare deg hvilke tiltak norsk rett har for å forebygge valgfusk.

 

 

Så ekkelt og hånlig du oppfører deg. Skjønner ikke hvorfor du er moderator. På et politisk forum som det her, er hele meningen å opplyse personer. Isteden gjør du narr fordi de liksom ikke greier å "innhente og bearbeide informasjonen selv". Nei, jeg ser ikke noen kilder på internett som forteller akkurat hva den norske stat gjør for å hindre valgfusk og overtaking av staten.

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at hvis du ikke blir dømt for noe, så er det bevist at du har gjort ingenting. Dommen fokuserer på hvordan stemmene ble telt, fordi det er mye lettere å bevise.

Haha, så du tror at etterforskningen har sentrert rundt stemmetelling fordi det er mye lettere å bevise enn eventuell annen type fusk? Hvilken annen form for valgfusk er det du sikter til da?

 

 

Men årsaken til at de tok saken opp til retten var på grunn av mistanke om valgfusk.

Kilde? Reell mistanke eller var de høyreradikale misfornøyde med resultatet og forsøkte å få forkastet valgresultatet ved å finne et eller annet regelbrudd? Spennende spekulasjoner :dribble:

Lenke til kommentar

Haha, så du tror at etterforskningen har sentrert rundt stemmetelling fordi det er mye lettere å bevise enn eventuell annen type fusk? Hvilken annen form for valgfusk er det du sikter til da?

Naturligvis, det er mye lettere å bevise at de ikke fulgte protokol, enn å bevise valgfusk. Selv i valg med kraftig valgfusk kan det være vanskelig å bevise. Det er ikke noe le av, det er virkeligheten.

 

Mistanken er at de jukset med brevstemmene.

 

Kilde? Reell mistanke eller var de høyreradikale misfornøyde med resultatet og forsøkte å få forkastet valgresultatet ved å finne et eller annet regelbrudd? Spennende spekulasjoner :dribble:

Jeg håper de venstreradikale kommer med den unnskyldningen før neste valg, da vil de utvilsomt tape.

 

Her er en kilde som viser at høyresiden hadde mistanke om valgfusk, ikke bare at rutinene ikke ble fulgt.

http://www.americanthinker.com/blog/2016/05/possible_electoral_fraud_in_austrian_presidential_election.html

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...