Gå til innhold

Ting du hater/misliker (osv) med iOS


Anbefalte innlegg

Et plutselig innfall om å lage en post hvor man lister opp ting som man ikke liker med iOS - evt. hardware, men primært software.

Er riktignok en iPhone-tråd, men den handler om alt mulig vedr. iPhone, så tenker at denne kan bli mer spesifikk.

 

Vil helst unngå lange omfattende poster og diskusjoner, prøv å hold deg til hva og evt. hvorfor.

Er ikke ute etter Android fanboys som ble tvunget til iPhone som bedriftstelefon eller som lånte samboeren sin telefon en uke, men folk som er/har vært brukere av iOS (uavhengig av hva du bruker nå).

Bruk gjerne Android/Windows Phone eller annet som en sammenligning, men ikke gjør det om til en fanboy-krig.

Om dette blir bra blir det kanskje en "ting man elsker/liker (osv) med iOS"-tråd.

 

Keep it civil, ladies.

 

 

1. Hater at de sperret for apper som gjorde at man kunne laste ned youtube-vids på en enkel og grei måte. Hørte mye på spillelister med youtube-musikk, og måtte google hvorfor de appene plutselig var vekke. Lukket hage yey...

 

2. Velge default-app. Åpner ofte en del vedlegg, og som Chrome-bruker hadde det vært kjekt å slippe copy/paste hver gang jeg ønsker å se ting i Chrome istedetfor Safari.

 

Det var de jeg kom på i farten

Endret av Dinger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Enig i default apps, selv om jeg foretrekker Safari over Chrome og teller dagene til Windows 10 Anniversary Update så jeg kan slutte å bruke Chrome på wintabs også. 

 

Irriterer meg at man får updates dyttet i trynet daglig om man ikke oppdaterer med én gang. 

 

Irriterer meg at det ikke er noen USB drive interface app, så man må bruke spesielle flash drives - filsystemet er greit, men en egen app for å lese alle filtyper fra USB adapter hadde vært fint. 

 

Irriterer meg at det ikke er støtte for mus annet enn et par spesielle i et par apps. Trackpaden fra Surface sitt Type Cover er det jeg savner mest på Smart Keyboard. Om så bare for fjernstyringsapper og andre steder det gir mening, ikke system wide. 

 

Irriterer meg at Apple har sine egne regler som ikke følger lovverket. F.eks forbud mot spillemulatorer og torrentklienter fordi det ofte brukes ulovlig, selv om de i seg selv er lovlige. Siri og Safari kan brukes til å finne kopibeskyttet innhold, så fuck off. 

 

Irriterer meg at HW-decoding av h265 som brukes i Facetime ikke er tilgjengelig for tredjepart, så videoapps må software decode h265. Mangler også native støtte for MKV - går an å legge til i apps, men noen er for late til det. 

 

Irriterer meg at game controllere må være MFI. 

 

Sikkert masse annet jeg glemmer i farten

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Ringe-varsellyden kommer i både høyttaler og ørepropper når det ringer, men sms-varsellyden kommer bare i øreproppene når slike er tilkoblet.

 

Ikke et problem når man har dem i øret, men når telefon med ørepropper ligger på pulten klare til å hurtig bare putte en propp i øret når det ringer (100 ganger om dagen) for å ha hendene fri til PC-tastaturet, så går jeg glipp av mange sms, og må enten trekke ut øreproppene mellom hver samtale eller låse opp og sjekke hele tiden.

 

Der skulle vært et valg for om varselyder skal komme i høyttaler og/eller ørepropper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Ikke tilgang til det som er lagret på enheten, uten og gå via itunes.

 

Ikke minnekort mulighet.hadde vært veldig greit til bilder og musikk.

 

Alle produkter fra apple er dyre. Var jo innpå noe med 5c

 

Swap ved rep har sine fordeler og bakdeler.

 

Det jeg liker best med ios er stabilitet og driftsikkerhet.

Henger aldri og alt går sømløst. Og produktene støttes i 5år. Det er veldig bra. Android støttes jo max 2-3år

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Valget for mobildata ligger så helvetes langt inni innstillinger og ikke er del av hurtigvalgene (pull-up menu) som Wifi, Blåtann, flymodus osv"

Savner jeg også. Slår alltid dette av når jeg legger meg. Vi med iphone 5 må jo spare på strømmen

Lenke til kommentar

Seriøst? Hvorfor skal ikke de få si sin mening?

Kanskje litt dårlig formulert av meg.

Alle er velkommen til å si sin mening, men vil helst at det skal være fra folk som har brukt iOS en stund, og ikke bare lekt med det en kort periode men bestemt seg for å hate det fra første dag.

Håper det ga litt mer mening

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ting som for MEG gjør android til et MYE bedre valg:

 

1. Tungvint lage grupper med elever i kontakter. Som lærer endrer fort elever mobilnr og prosess for endring av dette er særs tungvint.

 

2. Lage album med bilder og slette dem fra felles bilder.

 

3. Som lærer bruker jeg kalender mye, iOS kalenderen er tragisk tungvint. Ønsker med en måneds og uke kalender med tekst på de enkelte dagene og ikke bare prikker og tekst under. iOS gir svært dårlig oversikt i kalender og mange unødige klikk for å finne ledig tid i kalender.

 

4. Ærlig talt så er ordboken i iOS svært lite å få hjelp av sammenliknet med ordboken på Samsung s7 Edge.

 

5. Ingen synlige varsler på at e-post eller SMS er mottatt, de blir borte fra skjermen etter kort tid.

 

6. Skjerm med always on funksjonalitet er et savn NPR man har hatt det på Samsung s7 Edge. Savnet det siden Nokia N8.

 

iPhone fungerer bedre enn android sammen med bilstereo og handsfree, det skal den ha for.

 

Jeg bruker daglig iPhone, iPad kombinert med jobb PC Windows surface pro 3 128 GB. Bruker tidvis også iPad fordi den holder på strømmen en hel dag og er raskest ut av dvale modus. Min Samsung S7 Edge er alltid med alene i venstre lomme, det er kalenderen min og min syvende sans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3. Som lærer bruker jeg kalender mye, iOS kalenderen er tragisk tungvint. Ønsker med en måneds og uke kalender med tekst på de enkelte dagene og ikke bare prikker og tekst under. iOS gir svært dårlig oversikt i kalender og mange unødige klikk for å finne ledig tid i kalender.

 

WeekCal gir deg en bra kalender i iOS. Brukte alltid den før jeg nå nylig gikk over til Android selv.

Lenke til kommentar

 

Vil ikke noe av det som nevnes kunne løses med jailbreak?

Som mørkt tema, kontrollsenter, nedlasting fra youtube ++

Jo, men det er ikke en god løsning. Enkelte apper vil da ikke fungere eks.

Har du eksempler på dette?

Ser ikke bort fra at min neste telefon kan være en iPhone. Men ikke uten muligheten til å kunne jailbreake uten å miste funksjoner.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min første iPhone i går (6s plus), og var jo klar over noen av bakdelene med iOS siden jeg er på min tredje iPad.

Jeg misliker tastaturet til Apple, syns det er synd at man må velge enten bokstaver eller tall. SwiftKey hjelper en del på opplevelsen, men det er fortsatt mye bedre gjennomført på Android.

Den største overraskelsen jeg fikk var dialeren, savner at man kan begynne å taste nummer eller navn, og så kommer relevante kontakter opp etterhvert.

 

Min erfaring med iPad, er at systemet er mer stabilt over tid enn de fleste Android baserte dingser.

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

iMessage. Skjønner ikke hvorfor iMessage skal slåes på IGJEN etter hver oppdatering. Det er mange meldinger jeg ikke har fått pga at iMessage har blitt slått av senere, men folk har allikevel sendt imessage til meg.

 

Hva er galt med vanlig sms?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...