Gå til innhold

RX 480 - erfaringer


Krist81

Anbefalte innlegg

 

 

For meg så høres det ut som en kombinasjon av hovedkort + skjermkort som ikke helt jobber pent sammen.

Kjipt er det , kortene er trolig ikke defekte eller problemer med , men at det går utover deg er jo ikke artig.

 

Kos deg med et annet skjermkort da :)

Kan dette ha noe med skjermkortet overgår strømkravene gjennom PCI-E bussen?

Hovedkortet klarer ikke å levere nok strøm for 2 RX 480 kort så eneste måten er å ha 2x 6 pins power kabel per skjermkort?

Kunne gjerne like å vite dette, da jeg vurder selv ligdene på am3+ hovedkort, men hvis dette problemet er å finnes på alle hovedkort bortsett fra sokkel 2011 og sokkel 2011-3 velger jeg å droppe tanken i så fall.

 

Selvfølgelig kan det være driverproblem også.

Det er bare med programvare feil men det er vanskelig å vite da en feil kan være begge deler.

 

 

Siden han fikk det til å fungere først med 1 kort men ikke med 2 kort så er det noe som ikke fungerer som det skal, kanskje en hard reset av Bios hadde fungert for å så få inn 1 kort av gangen. UEFI bios kan være sære.

 

Det er også gjort, flere ganger. Har siste bios på HK. Jeg har virkelig prøvd alt.

Nå har komplett godkjent retur på kortene, men kundeservice? Man møtes ikke akkurat med ett smil..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

For meg så høres det ut som en kombinasjon av hovedkort + skjermkort som ikke helt jobber pent sammen.

Kjipt er det , kortene er trolig ikke defekte eller problemer med , men at det går utover deg er jo ikke artig.

 

Kos deg med et annet skjermkort da :)

Kan dette ha noe med skjermkortet overgår strømkravene gjennom PCI-E bussen?

Hovedkortet klarer ikke å levere nok strøm for 2 RX 480 kort så eneste måten er å ha 2x 6 pins power kabel per skjermkort?

Kunne gjerne like å vite dette, da jeg vurder selv ligdene på am3+ hovedkort, men hvis dette problemet er å finnes på alle hovedkort bortsett fra sokkel 2011 og sokkel 2011-3 velger jeg å droppe tanken i så fall.

 

Selvfølgelig kan det være driverproblem også.

Det er bare med programvare feil men det er vanskelig å vite da en feil kan være begge deler.

 

 

Siden han fikk det til å fungere først med 1 kort men ikke med 2 kort så er det noe som ikke fungerer som det skal, kanskje en hard reset av Bios hadde fungert for å så få inn 1 kort av gangen. UEFI bios kan være sære.

 

Det er også gjort, flere ganger. Har siste bios på HK. Jeg har virkelig prøvd alt.

Nå har komplett godkjent retur på kortene, men kundeservice? Man møtes ikke akkurat med ett smil..

 

 

Si hei til "Nye komplett AS" :(

Nei, service er vel litt manglende der til tider , har faktisk fått ok service innimellom der jeg (med nye eiere ja) , men har hørt mye rart i det siste.

Tipper det varierer en del eller jeg kanskje har vært utrolig griseheldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan melde at kortet mitt virker!

En liten anelse coil whine, får se om det forsvinner etter det får kjørt med litt load.

IMG_20160709_112949_1.jpg

LOL, ligger hk rett på en eske?

Blir ikke maskinen vanvittig ustabil da? Hovedkortet er jo normalt sett jordet i kabinett.

 

Høres det ut som hdd-knitring omtrent? Hadde det hos meg.

Endret av Krist81
Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

 

Kan melde at kortet mitt virker!

En liten anelse coil whine, får se om det forsvinner etter det får kjørt med litt load.

LOL, ligger hk rett på en eske?

Blir ikke maskinen vanvittig ustabil da? Hovedkortet er jo normalt sett jordet i kabinett.

 

Høres det ut som hdd-knitring omtrent? Hadde det hos meg.

 

Nei høres ikke ut som HDD, er vanlig coil whine.

Baksiden av HK er ikke borti kassen, står på "beina" til intel kjøleren.

Men uansett uproblematisk som nevnt over :) 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noe særlig forskjell på disse 3dje part 480x 8gb kortene - eller kan jeg bare gå etter pris?

 

Prisen er såpass lik at jeg ville gått for et av de "anerkjente" merkene og modellene som MSIs "Gaming", og Asus's "Strix". Enkelte skryter av Sapphire uten at jeg vet helt hvorfor. Men jeg antar den er trygg "Nitro+"en demmes også.

Lenke til kommentar

Har hatt muligheten til å se et Sapphire ( mener det var Nitro+ , dobbel kjøler ) 480 kort og i alle fall det kortet så ut til å stoppe like over 1,4 på standard volt , effektforbruket økte litt men det var ikke stor endring i viftehastigheten på akkurat dette kortet.

 

Nå var det ikke jeg som overklokket kortet siden jeg kun sto og så på, men morsomt å se at det lot seg gjøre da jeg har hørt mye negativt om OC evnen til 480 serien. Ytelsen til kortet la seg like under et 1070 mener jeg i siste utgave av 3Dmark.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt muligheten til å se et Sapphire ( mener det var Nitro+ , dobbel kjøler ) 480 kort og i alle fall det kortet så ut til å stoppe like over 1,4 på standard volt , effektforbruket økte litt men det var ikke stor endring i viftehastigheten på akkurat dette kortet.

 

Nå var det ikke jeg som overklokket kortet siden jeg kun sto og så på, men morsomt å se at det lot seg gjøre da jeg har hørt mye negativt om OC evnen til 480 serien. Ytelsen til kortet la seg like under et 1070 mener jeg i siste utgave av 3Dmark.

Så ingen frekvens eller resultater? Hvem så du på da?

Picture or it didn't happend :p

 

Gabriel: grunnen for at sapphire blir anbefalt, er at de hadde den beste kjøleren på 290/290x korta. Hadde selv 2 stk 290x pga denne kjøleren.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Har hatt muligheten til å se et Sapphire ( mener det var Nitro+ , dobbel kjøler ) 480 kort og i alle fall det kortet så ut til å stoppe like over 1,4 på standard volt , effektforbruket økte litt men det var ikke stor endring i viftehastigheten på akkurat dette kortet.

 

Nå var det ikke jeg som overklokket kortet siden jeg kun sto og så på, men morsomt å se at det lot seg gjøre da jeg har hørt mye negativt om OC evnen til 480 serien. Ytelsen til kortet la seg like under et 1070 mener jeg i siste utgave av 3Dmark.

Så ingen frekvens eller resultater? Hvem så du på da?

Picture or it didn't happend :p

 

 

Skal du bidra til tråden eller kun fortsette med avsporinger?

Som jeg påpekte var jeg på besøk og så på at vedkommende spilte og testet kortet som han nettopp hadde fått tak i 3dmark og Doom, Det så lovende ut og han fikk endret hastighet på sitt kort fra 1,35 til 1,4. Om dette gjenspeiler Sapphire Nitro + kort vet jeg ikke men han sa at han hadde fått tak i kortet via kontakter. 

 

Edit : Kan være at Volt har blitt tuklet med når jeg tenker meg om, var uansett amd sitt eget verktøy som var brukt tror jeg , litt usikker siden han holdt på å teste 3dmark og skulle spille Doom , men mener så vagt at verktøyet var oppe i taskbar.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

PowerColor will release an Unlocked BIOS for its Radeon RX 480 RED Devil graphics card. The BIOS will become available tough their 'DevilClub' and is obviously optional for the more enthusiast users. 


The BIOS increases power-limits and removes a couple of restrictions on the card in theory for higher overclocking and more steady clock speeds (throttling prevention). We've played around with the BIOS ourselves during our review stagesof the product, it did not yield higher OC results on our end aside from some 20 MHz, and the settings made the card incredible noisy as the temps rise.


When released, use with caution (and perhaps earplugs).


 


 


http://www.guru3d.com/news-story/powercolor-to-release-an-unlocked-bios-for-rx-480-red-devil.html


  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

PowerColor will release an Unlocked BIOS for its Radeon RX 480 RED Devil graphics card. The BIOS will become available tough their 'DevilClub' and is obviously optional for the more enthusiast users. 

The BIOS increases power-limits and removes a couple of restrictions on the card in theory for higher overclocking and more steady clock speeds (throttling prevention). We've played around with the BIOS ourselves during our review stagesof the product, it did not yield higher OC results on our end aside from some 20 MHz, and the settings made the card incredible noisy as the temps rise.

When released, use with caution (and perhaps earplugs).

 

 

http://www.guru3d.com/news-story/powercolor-to-release-an-unlocked-bios-for-rx-480-red-devil.html

 

Det fine med deg nizzen, er at du poster av og til veldig nyttige poster :) Jeg tyr til deg når jeg går til det ukjente^^

Lenke til kommentar

Fikk mitt XFX RX 480 OC i dag! Har dårlige erfaringer med XFX tidligere, men det var det eneste komplett hadde... Men jeg må si meg fornøyd med XFX denne gangen :) 50% av viftene virker jo! Men det ser ut som det ikke plager meg, for viften som virker hører jeg knapt, og jeg kan spille maks på 1920x1080.

Lenke til kommentar

Fikk mitt XFX RX 480 OC i dag! Har dårlige erfaringer med XFX tidligere, men det var det eneste komplett hadde... Men jeg må si meg fornøyd med XFX denne gangen :) 50% av viftene virker jo! Men det ser ut som det ikke plager meg, for viften som virker hører jeg knapt, og jeg kan spille maks på 1920x1080.

 

Om dette er RS versjonen så er det vel en ny patent med byttbare vifter? Kanskje bare dårlig kontakt grunnet rusk eller kobber-oksid. Prøv å ta av viften som ikke sviver, gni et viskelær mot kobber kontakt punktene, og monter den på igjen.

Lenke til kommentar

 

Fikk mitt XFX RX 480 OC i dag! Har dårlige erfaringer med XFX tidligere, men det var det eneste komplett hadde... Men jeg må si meg fornøyd med XFX denne gangen :) 50% av viftene virker jo! Men det ser ut som det ikke plager meg, for viften som virker hører jeg knapt, og jeg kan spille maks på 1920x1080.

 

Om dette er RS versjonen så er det vel en ny patent med byttbare vifter? Kanskje bare dårlig kontakt grunnet rusk eller kobber-oksid. Prøv å ta av viften som ikke sviver, gni et viskelær mot kobber kontakt punktene, og monter den på igjen.

 

Det er plasten rundt viften som har kontakt med den ene viften, og det er nok til at viften ikke vil starte opp! Den starter når jeg hjelper den i gang...  Det er RS versjonen jeg har https://www.komplett.no/product/895773/datautstyr/skjermkort/pci-express/xfx-radeon-rx-480-8gb-rs Men kortet funker utmerket med en vifte, og den hører jeg knapt etter 2-3 timer spilling^^

 

Men dette fikser jeg i morgen^^ Viften funker jo, men det er noe som bremser den...

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...