Gå til innhold

Miljøpartiet ble hacket i natt: – Sabotasje


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er trolig ingen som har "hacket" noe som helst. Er nok bare et medlem med dårlig passord som også hadde tilgang til medlemsregisteret. Da er det en enkel sak å få logget inn.

Er da nok av folk som anser det å logge seg inn på en annen persons epostkonto uten at vedkommende har gitt deg passordet, for hacking.

Lenke til kommentar

Hva motivet kan være?

Nei skal vi se, brødhue politikk og medlemmer som ikke overraskende er fullstendig blåst i topplokket kanskje?

Ikke akkurat vanskelig å skjønne motivet når man ser hva dette partiet lirer av seg, enda bra noen kunne holde litt helvete med de, synd det blei stopp så fort.

 

Skulle ikke overraske meg om politiet prioriterte dette mer enn andre mer viktige ting, det gjør de jo allerede idag.

Lenke til kommentar

Er da nok av folk som anser det å logge seg inn på en annen persons epostkonto uten at vedkommende har gitt deg passordet, for hacking.

Hva så? Gjør det ikke mer rett selv om.

 

Sett i perspektiv av hva hacking opprinnelig betydde så er det en vits. Ordet ble så forvekslet med cracking, som da ikke ble brukt lenger. Og nå er jeg en hacker om jeg gjetter passordet ditt?

 

Isåfall er jeg en hacker og vel så det.

 

 

Man kan sammenligne det med de som trykker start på maskineri på en fabrikk. Det er ikke de som lager komponenten, det er maskinen. En perfekt analogi for å beskrive 12-åringene som laster ned et "hackeprogram" eller kjøper en DDOS-tjeneste - og deretter løper rundt og forventer respekt.

 

Jeg er ikke alene om å ha fått trusler om å bli hacket av sinte gamerbarn som taper i CS og prøver å fremstå som et kodegeni. Det er patetisk.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Her er det ikke snakk om hacking, noen har vært lat med brukernavnet og passordet.

Det er jo 90% av hacking i dag. Enten gjetting av passord eller å få tak i det med social engineering som phishing eller å få det fra et annet sted hvor du bruker samme passord.

Å faktisk knekke passord, kryptering eller bruke andre metoder for å bryte seg inn hører heller til skjeldenhetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...