Gå til innhold

Tord Lien: CO2-rensing må vente til 2022


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

" I tillegg er det gjort en studie på transport med skip ut til Nordsjøen, der Statoil har undersøke nærmere hvordan gassen kan lagres."

 

Hvorfor ikke lage e-diesel av CO2?

I artikkelen om e-diesel står det at fabrikken må ha tilgang på billig strøm, vann og CO2.

Egentlig forstår jeg ikke hysteriet omkring CO2, som er det plantene lever av.

Det er økningen i prisen på Yara og Norcem sine produkter som bestemmer om dette er mer fornuftig enn å bruke de statlige midlene på å subsidiere utbyggingen av mer fornybar energi.

Både for miljøet og arbeidsplassene sin del tror jeg mer på fornybar energi enn rensing og lagring av CO2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

" I tillegg er det gjort en studie på transport med skip ut til Nordsjøen, der Statoil har undersøke nærmere hvordan gassen kan lagres."

 

Hvorfor ikke lage e-diesel av CO2?

I artikkelen om e-diesel står det at fabrikken må ha tilgang på billig strøm, vann og CO2.

Egentlig forstår jeg ikke hysteriet omkring CO2, som er det plantene lever av.

Det er økningen i prisen på Yara og Norcem sine produkter som bestemmer om dette er mer fornuftig enn å bruke de statlige midlene på å subsidiere utbyggingen av mer fornybar energi.

Både for miljøet og arbeidsplassene sin del tror jeg mer på fornybar energi enn rensing og lagring av CO2.

 

Fint innlegg...

 

Hydro Aleminium, Norske Skog, og nu datahaller fulle av "crap weare" kan vel også tas med.

 

Skal tru kor tid våre kjære byråkrater og folkevalgte i gjenn vil prøve å "gi bort norske fallretter". Norsk Småkraft AS er solgt til Tyskland.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

" I tillegg er det gjort en studie på transport med skip ut til Nordsjøen, der Statoil har undersøke nærmere hvordan gassen kan lagres."

 

Hvorfor ikke lage e-diesel av CO2?

I artikkelen om e-diesel står det at fabrikken må ha tilgang på billig strøm, vann og CO2.

Egentlig forstår jeg ikke hysteriet omkring CO2, som er det plantene lever av.

Det er økningen i prisen på Yara og Norcem sine produkter som bestemmer om dette er mer fornuftig enn å bruke de statlige midlene på å subsidiere utbyggingen av mer fornybar energi.

Både for miljøet og arbeidsplassene sin del tror jeg mer på fornybar energi enn rensing og lagring av CO2.

 

Helt enig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...