Gå til innhold

Nettbutikk hevder å være offisiell Xiaomi-forhandler i Norge


Anbefalte innlegg

Synes fortsatt dette her er snodig, da Xiaomi sine offiselle nettsider så langt har vært:

mi.com / xiaomi.com / xiaomi.cn

 

Samt disse for OSet:

miui.com / miui.cn

 

På mi.com ligger deres nettbutikk-løsning og valg for alle land som så langt har vært offisielle. Dette er en helt annen nettbutikk-løsning enn det mistore.no kjører.

Her forklarer en administrator hva som er den offisielle globale URLen for Xiaomi, på det internasjonale MIUI-forumet (som blir linket til fra mi.com):


 

På disse nettstedene er det ingenting som tyder på at mistore.no / xiaomi-mi.sv / xiaomi-mi.com osv. er offisielle. På Xiaomi sin pressekonferanse i San Francisco, oppga de Mi.com som offisiell nettadresse under lansering av nettbutikken sin:


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det slett journalistisk jobb, gitt. Dette blir som å spørre Steve Jobs (RIP) om han visste at Eplehuset starta opp i Trondheim back in the day. Agenturet til Xiaomi Norge kom gjennom Sverige, da det var dit Xiaomi Norge ble henvendt når de tok kontakt. At folket i Kina ikke er 100% oppdatert én uke etter lansering er vel ikke akkurat en sjokkerende nyhet.

 

Men dette er jo dessverre den nye hverdagen hvor klikkhysteri regjerer og fakta hadde ødelagt en artikkel som skaper interesse. Bra jobba Tek.no - null respekt.

 

Var det du som forsvarte mistore på itavisen også? Skjønte at dette var bare tull når jeg så adressen til den offisielle xiaomi butikken. Jeg kan også kjøpe xiaomi fra sverige legg på noen 1000 lapper og selge de i norge, men jeg er ikke offisiell butikk for det. Og lurer på om eieren fikk sendt ut noen enheter, det står fortsatt FORHÅNDSBESTILLING: Sikre din i dag! Utsendelse 13-18 Juni på siden hans, rart at han har ikke fått opp lagret ennå.......for liten kjeller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det slett journalistisk jobb, gitt. Dette blir som å spørre Steve Jobs (RIP) om han visste at Eplehuset starta opp i Trondheim back in the day. Agenturet til Xiaomi Norge kom gjennom Sverige, da det var dit Xiaomi Norge ble henvendt når de tok kontakt. At folket i Kina ikke er 100% oppdatert én uke etter lansering er vel ikke akkurat en sjokkerende nyhet.

 

Men dette er jo dessverre den nye hverdagen hvor klikkhysteri regjerer og fakta hadde ødelagt en artikkel som skaper interesse. Bra jobba Tek.no - null respekt.

Det er ingen tvil om at dere har vært trege med å svare på henvendelser fra media, jeg har vært i kontakt med journalist fra en annen side. Han hadde ikke fått svar, og det var heller ikke helg. Manglende tilgjengelighet kombinert med en fullstendig mangel på ydmykhet som du viser her, gjør at definitivt sitter på sidelinja og venter på andres erfaringer før jeg kjøper noe som helst fra Xiaomi Norge. Når dere på enkelte varer dobler prisen i forhold til å bestille fra Kina, gjør det ikke valget vanskeligere.

Lenke til kommentar

holder på og starte opp sjøl bare eg er en reseller. hva vil folk se i butikken ? xiaomi, meizu osv ligger alerede på listen

Så lenge det ikke foreligger offisiell norsk versjon tror jeg dette er et vanskelig og smalt marked. Dette fordi uoffisielle versjoner og roms av Android gjerne medfører at diverse tv og bank apper slutter å fungere.

 

Mange velger å importere selv.

 

Ellers er Nubia, Zuk, Oppo, Vivo, LeEco interessante på papiret.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

 

holder på og starte opp sjøl bare eg er en reseller. hva vil folk se i butikken ? xiaomi, meizu osv ligger alerede på listen

Så lenge det ikke foreligger offisiell norsk versjon tror jeg dette er et vanskelig og smalt marked. Dette fordi uoffisielle versjoner og roms av Android gjerne medfører at diverse tv og bank apper slutter å fungere.

 

Mange velger å importere selv.

 

Ellers er Nubia, Zuk, Oppo, Vivo, LeEco interessante på papiret.

 

det med uoffiselle roms det fikses før kunden får telefonen. har hørt om flere kinatelefoner som funker fint her til lands :) 

Lenke til kommentar

 

 

holder på og starte opp sjøl bare eg er en reseller. hva vil folk se i butikken ? xiaomi, meizu osv ligger alerede på listen

Så lenge det ikke foreligger offisiell norsk versjon tror jeg dette er et vanskelig og smalt marked. Dette fordi uoffisielle versjoner og roms av Android gjerne medfører at diverse tv og bank apper slutter å fungere.

 

Mange velger å importere selv.

 

Ellers er Nubia, Zuk, Oppo, Vivo, LeEco interessante på papiret.

det med uoffiselle roms det fikses før kunden får telefonen. har hørt om flere kinatelefoner som funker fint her til lands :)

Er klar over at de fleste kinamobiler fungerer, men dersom du skal importere og selge er det viktig å vite om fallgruver. Jeg skildrer min erfaring. Jeg vil anbefale å bestille en telefon du har lyst å teste. Legg inn ønsket rom. Sjekk om du får den til å fungere med TV2 sumo, altibox og vipps. Fungerer det så er det bare å starte butikken på finn.no ?.

Lenke til kommentar

 

 

 

holder på og starte opp sjøl bare eg er en reseller. hva vil folk se i butikken ? xiaomi, meizu osv ligger alerede på listen

Så lenge det ikke foreligger offisiell norsk versjon tror jeg dette er et vanskelig og smalt marked. Dette fordi uoffisielle versjoner og roms av Android gjerne medfører at diverse tv og bank apper slutter å fungere.

 

Mange velger å importere selv.

 

Ellers er Nubia, Zuk, Oppo, Vivo, LeEco interessante på papiret.

det med uoffiselle roms det fikses før kunden får telefonen. har hørt om flere kinatelefoner som funker fint her til lands :)

Er klar over at de fleste kinamobiler fungerer, men dersom du skal importere og selge er det viktig å vite om fallgruver. Jeg skildrer min erfaring. Jeg vil anbefale å bestille en telefon du har lyst å teste. Legg inn ønsket rom. Sjekk om du får den til å fungere med TV2 sumo, altibox og vipps. Fungerer det så er det bare å starte butikken på finn.no .

 

skal ikkje ha finn.no butikk skal ha sikkelig webstore med flere betalingsmuligheter og support osv. har bestilt en xiaomi redmi note 3 pro og en mi4s for testing nå :) men kinatelefoner er etterspurt her i norge mener eg vertfal. dere må bare komme med forslag om hva som skal handles inn senere :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nyskjerrig ble jeg også den dagen nettsiden dukket opp. Jeg tenkte at siden dette var offisiell Xiaomi butikk så må også telefonen ha full 4G støtte i norge (frekvensbånd 800). Men ifølge spesifikasjonslisten var det ingen støtte for dette båndet. Så jeg slo på tråden til nettsiden for å forhøre meg om dette. Mannen var enig i at dette er noe som må være støttet, men ante ikke om det er europeiske versjoner av telefonene som selges, ifølge han.

Noen timer senere da jeg sjekket igjen, var oppgitt 4G støtte forsvunnet fra spesifikasjonslisten.

Hvis Xiaomi virkelig har satset på Europa, så er det også europeisk 4G bånd støtte. Skeptiske greier ja :)

 

Hei, har selv kjøpt Redmi note 3 Pro. Har VELDIG god 4G dekning i Røyse. Har faktisk mye bedre dekning enn min gamle samsung S6, også hastigheten var høyere på Redmi

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...