Gå til innhold

Nok en "grooming gang" i Storbritannia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rasisme har ingenting med religion og gjøre. Det var alt ...

 

Det er vel de i europa som kjemper hardt for å få religion og kultur under rasismebegrepet også.

Jeg forholder meg forøvrig til Oxfords definisjon.  Jeg nekter å godta at å kritisere en spesifikk kultur eller religion skal være rasistisk.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Rasisme har ingenting med religion og gjøre. Det var alt ...

 

Det er vel de i europa som kjemper hardt for å få religion og kultur under rasismebegrepet også.

Jeg forholder meg forøvrig til Oxfords definisjon.  Jeg nekter å godta at å kritisere en spesifikk kultur eller religion skal være rasistisk.

 

 

Og det gjør du jo helt rett i. Om man ikke skal kunne kritisere, eller latterliggjøre for den del, religiøse eller ideologiske dårlige ideer, så tilsier vel bare det at løgnen vil fortsatte å vinne fram..

Lenke til kommentar

 

Rasisme har ingenting med religion og gjøre. Det var alt ...

 

Det er vel de i europa som kjemper hardt for å få religion og kultur under rasismebegrepet også.

Jeg forholder meg forøvrig til Oxfords definisjon.  Jeg nekter å godta at å kritisere en spesifikk kultur eller religion skal være rasistisk.

 

 

Det er fordi man har en haug med begrep og definisjoner av hva folk er og hva som er ytringsfrihet etc. Jeg mener at man enten har ytringsfrihet eller ikke. I UK har man forskjellige definisjoner, f.eks. hatefulle ytringer, som burde gått under ytringsfrihet men som man har valgt å modifisere til å ikke være det. Man begynner å se samme tendens i Norge også.

 

Hva som utgjør rase, religion og etnisitet er også definert forskjellig, og kan derfor brukes mot deg om du f.eks. kritiserer Islam. Dette fordi Islam har en stor gruppe mennesker av ikke-hvite følgere og dermed kan ses på som rasistisk eller diskriminerende.

 

Etnisk gruppe, gruppe som innenfor et større samfunn selv betrakter seg som en gruppe i forholdet til andre, og som også blir identifisert som en egen folkegruppe av andre.

Etnisitet viser altså ikke til objektive kulturforskjeller, men er sosialt og kulturelt definert.

Rasisme:

Det moderne rasismebegrepet, ofte kalt nyrasisme, inkluderer andre egenskaper ved mennesker enn rase, som kulturell tilhørighet. Da kan rasisme forstås som at noen mennesker med en annen kultur er av mindre verdi enn andre.

Kilde: Store Norske Leksikon

 

Andre kilder har andre skildringer.

Lenke til kommentar

Virkelig en rekord dette, 103 voldtekter som er utført av "gjengen fra den farlige religionen" og som er en del av UK sin befolkning på snaue  63,182,000 innbyggere...

 

Av disse så er det omtrent 3 millioner Muslimer i UK, så voldtektene utgjør altså 103 av 3.000.000 = 0,0034%

 

Om noe bør man sette seg inn i ordentlig data :

 http://rapecrisis.org.uk/statistics.php

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics#United_Kingdom

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virkelig en rekord dette, 103 voldtekter som er utført av "gjengen fra den farlige religionen" og som er en del av UK sin befolkning på snaue  63,182,000 innbyggere...

 

Av disse så er det omtrent 3 millioner Muslimer i UK, så voldtektene utgjør altså 103 av 3.000.000 = 0,0034%

 

Om noe bør man sette seg inn i ordentlig data :

 http://rapecrisis.org.uk/statistics.php

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics#United_Kingdom

På meg virker det som om TS prøver å dra paraleller til Rotherham-saken. Men i denne saken virker det jo heldigvis ikke som om det har vært noen cover up, snarere tvert i mot, så da blir sammenligningen dårlig. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Virkelig en rekord dette, 103 voldtekter som er utført av "gjengen fra den farlige religionen" og som er en del av UK sin befolkning på snaue  63,182,000 innbyggere...

Hvis en gjeng med muslimer sexuelt missbruker 1400 barn over en periode på rundt 15 år, så skal det telle som én voldtekt? Ja, da blir statistikken ganske annerledes. Meget betryggende.

 

På meg virker det som om TS prøver å dra paraleller til Rotherham-saken. Men i denne saken virker det jo heldigvis ikke som om det har vært noen cover up, snarere tvert i mot, så da blir sammenligningen dårlig.

Så det er ikke verdt å merke seg hva disse muslimen holder på med, dersom ingen prøver å dekke over det?

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar

 

103 løgnere og brexitere mener du vell TS ? ;)

 

Alltid skal du blame disse muslimene for å bedrive løgn, mens du selv sitter her daglig og juger så nesa snart rekker rundt mekka og helt hjem til gårdstunet igjen... 

 

 

Hva snakker du om ? Har da ikke sagt noe om muslimer (i denne tråden).

 

Jeg viser bare til disse såkalte 103 innvandringsfiendtlige som sikkert støtter brexit og nekter å bake homofile en kake.

 

Tror du nok må lese tråden en gang til. :p

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

 

103 løgnere og brexitere mener du vell TS ? ;)

 

Alltid skal du blame disse muslimene for å bedrive løgn, mens du selv sitter her daglig og juger så nesa snart rekker rundt mekka og helt hjem til gårdstunet igjen... 

 

 

Hva snakker du om ? Har da ikke sagt noe om muslimer (i denne tråden).

 

Jeg viser bare til disse såkalte 103 innvandringsfiendtlige som sikkert støtter brexit og nekter å bake homofile en kake.

 

Tror du nok må lese tråden en gang til. :p

 

 

Greit, kryss i taket for deg på en mandag!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...