Gå til innhold

SNIKTITT: Viasat slipper markedets første UHD-dekoder


Anbefalte innlegg

post-30484-0-98061400-1466098122_thumb.jpg

 

Glem det. Netflix er så mye billigere, og er "video-on-demand" attpåtil, istedetfor gammelinngrodd sendetids-TV.

 

Dessuten bør selskapene våkne opp til kunder som helst vil slippe å ha NrK i kanalpakken.

 

 

post-30484-0-98061400-1466098122.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessuten bør selskapene våkne opp til kunder som helst vil slippe å ha NrK i kanalpakken.

 

Hva er galt med at NRK er med i pakken? NRK er vel så vidt jeg har forstått "gratiskanaler" så det at de følger med i samtlige pakker som tilbys må da vel bare være et pluss?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Velkommen etter: ) 4k dekoder fra Sony har vi i Japan hatt lenge :) Egne 4k kanaler, i tillegg til minst en kamp pr . Runde fra japanske J.League (fotball) i 4k-kvalitet . Nydelig å se på!

 

Hvilken leverandør? Sky PerfectTV eller hva? Skal kjøpe meg 4K TV til høsten og det hadde vært greit å få noe annet innhold enn bare Netflix og UHD BD-plater.

Lenke til kommentar

Ikke litt imponert en gang... Dette har tatt altfor lang tid... Bare HD tok år og dag.

 

Og så koster det noe inni helvete... Holder meg til Streaming... Hva om disse tilbyderne begynner å tilby TV-abonnementet gjennom en PC-applikasjon? I praksis blir det en streaming-konkurrent, bare at abonnementet har en rekke kanaler som før, og fri streamingmulighet på siden. DA, er det verdt prisen.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Velkommen etter: ) 4k dekoder fra Sony har vi i Japan hatt lenge :) Egne 4k kanaler, i tillegg til minst en kamp pr . Runde fra japanske J.League (fotball) i 4k-kvalitet . Nydelig å se på!

Hvilken leverandør? Sky PerfectTV eller hva? Skal kjøpe meg 4K TV til høsten og det hadde vært greit å få noe annet innhold enn bare Netflix og UHD BD-plater.

 

Ja, SkyPerfectTV.

 

Her er en oversikt over det som sendes i 4K nå:

 

http://www.skyperfectv.co.jp/4k/program/all.html

 

Hikari TV og J:com har også noe 4K-greier, men Skapa virker å ha størst utvalg.

Lenke til kommentar

 

Dessuten bør selskapene våkne opp til kunder som helst vil slippe å ha NrK i kanalpakken.

Hva er galt med at NRK er med i pakken? NRK er vel så vidt jeg har forstått "gratiskanaler" så det at de følger med i samtlige pakker som tilbys må da vel bare være et pluss?

 

 

Ja, så hvorfor tar de kr 260,- for disse kanalene da? Og hvorfor skal de ikke følge ungdommen med i tiden, altså fjerne seg vekk fra lisensordningen (legge til rette for de som ønsker seg fri) ? Uvilje? Lite framsynthet? Nå legges vel lisensen over skatteseddelen hvert øyeblikk..

 

http://www.aftenposten.no/kultur/Na-kan-alle-matte-betale-lisens-10846b.html

 

(vet ikke hvor langt de er kommet, men stemningen på tinget er der, så da gjenstår den lovgivende del av Stortinget da..)

 

Men, selv om det nå plutselig har begynt å skje noe i Stortingskorridorene, og evt. salen, så har det jo vært slik i årevis. Altså Viasat med andre har hatt muligheten om de ville, å få gjort noe banebrytende for å tilfredstille unge sinn ganske lenge nå.

 

 

Det gjenstår jo bare "skrotkanaler" i grunnpakken, full av reklame og "kjedelig innhold" (noe det har gjort fryktelig lenge da). Og det skal man altså subsidiere de andre som kjøper kjempedyre pakker for, med "sine kr 260,-" ?

 

Kr 380,- pr. mnd. for Basis, det er ikke noe for meg ihvertfall.  :wee:

Vi er forskjellige typer vi mennesker, og jeg lengter ikke tilbake til sendetids-TV.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Velkommen etter: ) 4k dekoder fra Sony har vi i Japan hatt lenge :) Egne 4k kanaler, i tillegg til minst en kamp pr . Runde fra japanske J.League (fotball) i 4k-kvalitet . Nydelig å se på!

Hvilken leverandør? Sky PerfectTV eller hva? Skal kjøpe meg 4K TV til høsten og det hadde vært greit å få noe annet innhold enn bare Netflix og UHD BD-plater.

 

Ja, SkyPerfectTV.

 

Her er en oversikt over det som sendes i 4K nå:

 

http://www.skyperfectv.co.jp/4k/program/all.html

 

Hikari TV og J:com har også noe 4K-greier, men Skapa virker å ha størst utvalg.

 

Takker og bukker! :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...