Gå til innhold

Altibox fiber sammen med Ubiquiti Unifi Security Gateway Pro


Anbefalte innlegg

Nei her får du ikke ytelsetap, da står edgerouteren og router, så har en dedikert switch som switcher :)

Takk for oppklaringen  :)  

 

Har du handlet utstyret allerede? Om du ikke har særdeles stort hus med masse hindringer tror jeg 4x AC Pro er overkill. Start med to og prøv deg frem evt.

 

Ja, utstyret er handlet. Startet først med 2 stk ac pro og utvidet med 2 til. Har valgt å ha god 5Ghz (80MHz) i hele huset og i og med at det ikke rekker så langt så var det nå slik det endte  :hmm: Upåklagelig hastighet da  :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Hei.

Beklager å kapre denne posten, men jeg har selv altibox idag og sliter med noe dårlig trådløs dekning. Slik at jeg vurderer å kjøpe en Unifi NanoHD, men så har jeg begynt å lese litt og det kunne da vært praktisk å hatt en switch også fra unifi slik at jeg kan kable min mediepc.

 

Vi har idag et sånn hjemmesentral skap fra altibox hvor det er en CAT 5e kabel trukket til TVen på andre siden av rommet. 

 

Tanken er å sette Altibox Zyxel i bromodus, hvor jeg kobler fra HET-3012 fiber inn i en USG deretter inn i en switch. Ideelt så kan jeg klare meg med en switch slik at den ene kablen til tven blir plugget inn der.

 

1. Jeg ønsker å fortsatt kunne ha kablet apple tv, slik jeg nå ser det er det enten TV eller internett dersom jeg kjører bromodus. Stemmer dette? Og hva er eventuelt løsningen annet enn å droppe TV og kjøre altibox appen gjennom apple tv.

 

Ser for meg å ha switchen på kontorplassen 5 meter fra hjemmesentralskapet fordi det er mer naturlig at NanoHD kables ut derifra enn ved TVen.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...