Gå til innhold

Her er AMDs nye grafikkort for deg med Full HD-skjerm


Anbefalte innlegg

 

Problemfri bruk i 10+ år er verd mer enn et par usle % forskjell i ytelse.

Viss du har kun brukt Nvidia i 10 år, korleis kan du vite at AMD ville ført til fleire problem? Det er mange som bruker argumentet at driverene til AMD er dårligare. Det har ingen rot i virkeligheten. Ati sine drivere var dårlig, før AMD kjøpte opp Ati. Eg har aldri hatt driverproblem med mitt Radeon HD 5670 eller med mitt Radeon HD 7770. Eg kjøpte ikkje desse korta fordi eg er AMD fanboy. Eg kjøpte korta fordi dei gav bedre ytelse i prisklassen sin enn alternativet fra Nvidia. I dag har eg et GTX 670. Det kjøpte eg brukt til ein god pris. Eg er fornøyd med dette kortet, men betyr det at eg skal låse meg til å kjøpe Nvidia kort neste gong uansett kva AMD kan tilby?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nå er det ganske enkelt å klikke på min profil og se at jeg har produkter fra både Google, apple, MS og Sony da. Skjermkort ser jeg ingen vits til "å prøve" noe annet da Nvidia har gitt meg 100% det jeg vil ha i alle år. Ikke mye spennede å bytte skjermkort merke, da resultatet blir akkurat det samme. Så da holder jeg meg med det som alltid har funket 100% for meg. Ganske logisk er det ikke?

 

 

Men har du virkelig behov for å kommentere i de trådene som faktisk ikke er av interesse for deg og som omfatter AMD skjermkort?

 

 

"Satser på at dette presser ned prisen på GeForce 1060  :)" var min første post. Virkelig upassende i denne tråden var den ikke? Det er jo så relevant som det kan bli. Ikke mitt problem at at dere føler dere truffet av en slik kommentar. 

 

Ta en titt på denne hva jeg mener om det  ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=ceS_jkKjIgo

 

Litt verre å være moderator å lyve om at man har et Nvidia 980ti skjemkort for så å skrive i andre poster at man har et AMD 290 og det er mer enn bra nok syns nå jeg   ;)

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

 

 

Problemfri bruk i 10+ år er verd mer enn et par usle % forskjell i ytelse.

Viss du har kun brukt Nvidia i 10 år, korleis kan du vite at AMD ville ført til fleire problem? Det er mange som bruker argumentet at driverene til AMD er dårligare. Det har ingen rot i virkeligheten. Ati sine drivere var dårlig, før AMD kjøpte opp Ati. Eg har aldri hatt driverproblem med mitt Radeon HD 5670 eller med mitt Radeon HD 7770. Eg kjøpte ikkje desse korta fordi eg er AMD fanboy. Eg kjøpte korta fordi dei gav bedre ytelse i prisklassen sin enn alternativet fra Nvidia. I dag har eg et GTX 670. Det kjøpte eg brukt til ein god pris. Eg er fornøyd med dette kortet, men betyr det at eg skal låse meg til å kjøpe Nvidia kort neste gong uansett kva AMD kan tilby?

 

 

Hvor har jeg sagt at AMD vil føre til flere problem? Aldri sagt noe negativt i denne tråden om AMD jeg. Kun positivt om Nvidia. Stor forskjell det vet du ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hvorfor skal jeg prøve noe nytt når Nvidia for meg har fungert perfekt i 10+ år nå? I dag sitter jeg på et 660 som funker mer enn bra nok for mine 2x 1680x1050 skjermer i de få spillene jeg spiller. Drar alt jeg spiller på 60 fps. Den eneste grunnen til at jeg skal kjøpe nytt er mangelen på full HEVC støtte. Prisen på 1050/1060 vil jo allikevel bli så lav at kostnaden ikke er noe å bry seg om. Så hvorfor bytte merke?

 

 

Du har jo svart ganske så klart, du ønsker ikke å kjøpe et kort som er lavere priset enn 1050/|1060 og som yter bedre om det dukker opp , kravet ditt er at det er et Nvidia kort.

Jeg antar også at du ikke har eid et Amd kort på over 10 år.

 

 

Nop aldri eid et AMD kort, men flere CPU'er. Som sagt 10+ år med problemfri bruk = trofast kunde.

For all del du må gjerne følge den følelsen for min del, men jeg må bare få lov å bruke deg som et godt eksempel på Ola Dunk. Vi velger oss en "side" og står last og brast på den til Dovre faller. Dette starter ofte i barnehagen der gutt 1 forteller at pappan hans har større/sterkere x enn din, hvorpå gutt 2 svarer at det har han ikke

 

Selv har jeg både androider, windows og eple produkter i god blanding, så selv om jeg har 2 G-sync skjermer er jeg fortsatt villig til å prøve AMD bare for å støtte opp om dem oxo. Jeg elsker nemlig å få noe nytt og spennende å teste livskiten ut av, selv om det ikke er monsterkort kan de gi mase glede likevel. Når man er ferdig med det kan man gi det bort til de som ikke har like lett for å få tak i leketøy, tro meg ....akkurat det gir enorm glede for dem.....og ikke minst meg

 

 

Nå er det ganske enkelt å klikke på min profil og se at jeg har produkter fra både Google, apple, MS og Sony da. Skjermkort ser jeg ingen vits til "å prøve" noe annet da Nvidia har gitt meg 100% det jeg vil ha i alle år. Ikke mye spennede å bytte skjermkort merke, da resultatet blir akkurat det samme. Så da holder jeg meg med det som alltid har funket 100% for meg. Ganske logisk er det ikke?

Du har alltid vært en AMD-hater, og du vil ikke bry deg om AMD forsvinner ut av markedet!

 

 

Tull. Hat er et ord som er alt for sterkt til å brukes i en slik sammenheng. Voks opp. Helt greit at du støtter AMD for at du er redd for at de skal forsvinne fra markedet. Jeg gjorde akkurat det samme når AMD/ATI var mye større enn Nvidia og Nvidia hadde store problemer med mye dårligere ytelse enn AMD for ca 10 år siden. Var vel GeForce 5000 serien. Ikke noe å være flau over det. 

 

Skal forresten kjøpe enten en PS4 Neo eller en XBox Scorpio når de kommer, så da har jeg jammen et system med AMD å gitt. Se der du, ikke så AMD hater allikevel ;)

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

 

Eneste poeng er som AMD er uheldig med produksjonen av RX480 så istedenfor å kaste full fungerende skjermkort er å selge de billig, frykter selv RX480 blir vanskelig å få tak i verstefall før 2017, da jeg tror man må bestille det tidlig før sommeren.

Så hvis mange kjøper den i crossfire oppsett.

 

Man ser det fremdeles på GeForce GTX 1080 det er vanskelig å få tak i denne ennå.

Så tror AMD skjermkort kan gå som varmt hvetebrød. AMD vil slite å levere nok skjermkort.

 

 

Jeg må innrømme jeg sliter litt med å tro det blir noe stort problem å få tak i RX4x0 kort ved lansering. AMD har bestemt seg for å satse på markedet med størst volum først denne gangen. Det ville jo vært en usannsynlig tåpelig ting å gjøre om de bare har 200 skjermkort å selge? :p

 

De har kanskje ikke turt å kjøre fullskala produksjon ut av porten, men det er ingen tvil om at dette er kort AMD har store forventninger til. Så det er all grunn til å anta at de er forberedt på stor etterspørsel.

 

Nesten ironisk nok så er det AMD selv som er sin egen største fiende. AMDs prosessorer har blitt så utskjelt de siste årene at "alle" vet at AMD er noe dritt. De er således prisgitt at kunder er oppegående nok til å kunne skille mellom CPU, APU, og GPU. Kort sagt; de sliter. :p

 

Den store etterspørselen vil først komme om alle de store websidene unisont utroper RX480 til en budsjett konge uten reell konkurranse fra Nvidia for øyeblikket. Men det kan Nvidia effektivt demme opp for med å sette ned GTX970 til 200-250USD.

 

Jeg er redd det blir "status qou" også etter RX480 kommer på markedet. Det skal bli spennende å se om et par uker. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Litt verre å være moderator å lyve om at man har et Nvidia 980ti skjemkort for så å skrive i andre poster at man har et AMD 290 og det er mer enn bra nok syns nå jeg   ;)

 

 

Litt drøyt å påstå at jeg lyver eller hva?

Jeg har flere datamaskiner her i hjemmet, den jeg sitter på har riktig nok en FX 8350 og 280 Gpu , har også brukt den til å teste ut AMD 290 og 3xx serien med skjermkort , satte på et 980 kort nylig som jeg fikk som tilbud for å ha berget mange viktige filer på en maskin , men jeg tok heller imot 1000 kroner som jeg følte var mer enn nok for den jobben jeg gjorde.

 

Den andre maskinen her er en I7 basert maskin som jeg bruker for å teste ganske mange skjermkort ( hovedsakelig Nvidia )for en venn som selv går igjennom ganske mange skjermkort , disse blir brukt til både folding / bitcoin og andre oppgaver og vi tar en stabilitets test på omtrent 48 timer for å se om noen problemer dukker opp. Noen kort må ha en fast viftefrekvens mens andre kort må demonteres kjøleren og ha på ny kjølepasta eller forbedre kjøleløsningen på minnet. Og noen få kort må faktisk kjøre på lavere hastigheter eller sendes tilbake på reklamasjon pga feil på minnet. Kortene han bruker testes 1 gang i året og han har per dags dato bortimot 40-50 kort til de oppgavene han bruker ( aktive trolig halvparten).

 

Så ja, jeg kan faktisk sitte med god samvittighet og si at jeg disponerer både Amd 280 + FX 8350 og en Intel i7 som har blitt brukt til å teste ut en haug med skjermkort fra Nvidia , om jeg kommer til å fortsette å gjøre det vet jeg ikke da det gikk med litt vel mye tid , men det var greit å gjøre da man lærer noe nytt i farten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Litt verre å være moderator å lyve om at man har et Nvidia 980ti skjemkort for så å skrive i andre poster at man har et AMD 290 og det er mer enn bra nok syns nå jeg   ;)

 

 

Litt drøyt å påstå at jeg lyver eller hva?

Jeg har flere datamaskiner her i hjemmet, den jeg sitter på har riktig nok en FX 8350 og 280 Gpu , har også brukt den til å teste ut AMD 290 og 3xx serien med skjermkort , satte på et 980 kort nylig som jeg fikk som tilbud for å ha berget mange viktige filer på en maskin , men jeg tok heller imot 1000 kroner som jeg følte var mer enn nok for den jobben jeg gjorde.

 

Den andre maskinen her er en I7 basert maskin som jeg bruker for å teste ganske mange skjermkort ( hovedsakelig Nvidia )for en venn som selv går igjennom ganske mange skjermkort , disse blir brukt til både folding / bitcoin og andre oppgaver og vi tar en stabilitets test på omtrent 48 timer for å se om noen problemer dukker opp. Noen kort må ha en fast viftefrekvens mens andre kort må demonteres kjøleren og ha på ny kjølepasta eller forbedre kjøleløsningen på minnet. Og noen få kort må faktisk kjøre på lavere hastigheter eller sendes tilbake på reklamasjon pga feil på minnet. Kortene han bruker testes 1 gang i året og han har per dags dato bortimot 40-50 kort til de oppgavene han bruker ( aktive trolig halvparten).

 

Så ja, jeg kan faktisk sitte med god samvittighet og si at jeg disponerer både Amd 280 + FX 8350 og en Intel i7 som har blitt brukt til å teste ut en haug med skjermkort fra Nvidia , om jeg kommer til å fortsette å gjøre det vet jeg ikke da det gikk med litt vel mye tid , men det var greit å gjøre da man lærer noe nytt i farten.

 

 

Jeg sier du har AMD skjermkort og du svarte med at du må nok skuffe meg men du har et 980ti. Ikke mye i den setningen som kan misforstås, annet enn at du prøver lyve om hvilket skjermkort du bruker til daglig. Ikke mye drøyt å konstantere fakta.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Ja , ja , du får da bare tro det du ønsker, bekymrer meg ikke så veldig.

Du får følge med 1050/60 serien til Nvidia og se om du finner et som passer i din prislomme , eller du kan høre om det er noen som kan selge deg et brukt 980 / ti , vet at en del kort kommer til å bli lagt ut på salg snart så følg med...

 

Når det gjelder Amd sin kommende Polaris serie så ser det svært lovende ut , innfrir selskapet til forventingene som nå har dukket opp tror jeg at vi vil se et kraftig prisfall hos konkurrenten noe som er bra for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...