Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Da er vi kommet til depresjons -årstiden


Anbefalte innlegg

Hai. Jeg er en 19 år gammel gutt. Har ikke altfor mange venner, de jeg har har reist bort i sommer og har det kjempe gøy. Ender opp med å være alene, og derfor forbinder jeg sol og sommer med depresjon. Når du elsker at sola skinner ute, hater jeg det. Jeg føler nesten at alle andre har det gøy, uansett hvilken årstid. Følelsen av at andre drar ut, ut på stranda, deilige, saftige jenter, sosialisering og alt det der. Det går jeg glipp av. Derfor får jeg nesten en btreyggende følelse når det regner eller være er dårlig.

 

Jeg har sommerjobb på et sykehjem i år, denne tristheten kommer til å rammre meg i skjul. Mens alle andre vil se på meg som en helt normal kollega på jobb. 



Anonymous poster hash: 64db8...7c2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke alene om å føle at sommerhalvåret er den vanskeligste årstiden mentalt sett. Personlig har jeg ikke noe imot at det er sommer, men det er enklere å fungere når det er vinter og alle går litt "i hi".

 

Det er veldig bra at du har sommerjobb. Bruk den for alt det er verdt. Prøv å ikke gro fast i sofa/seng når du kommer hjem fra jobb, men finn på noe! Ta deg en tur til byen, gå på kafè, kino... Ett eller annet:) Ta det derfra, og så ser du. Da gjør du hvertfall noe annet enn å bare være på jobb og sove

Lenke til kommentar

-Bli med i DNT ung der du bor. :) De har mange turer etc. Og jenter.

Om du skal studere til høsten kommer du til å treffe mange jenter i faddertiden. 
Kanskje du også treffer noen på sykehjemmet i sommer? 

Du kan også dra alene til LaPoint Surfcamp om du har penger, jeg gjorde det en gang. Ble kjent med masse folk, fortsatte ikke å være venner med dem, da, men hadde det gøy en uke.



Anonymous poster hash: 0f98f...b6d
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Jeg føler nesten at alle andre har det gøy, uansett hvilken årstid. Følelsen av at andre drar ut, ut på stranda, deilige, saftige jenter, sosialisering og alt det der. Det går jeg glipp av. 

 

Dette er jo bare en følelse og dine egne tanker. Det er alltid lett å tenke at alle andre har det så mye bedre enn deg, men de fleste har sine problemer og bekymringer og det er sikkert folk som tenker at du har et bekymringsløst liv og skulle vært i dine sko.

 

Tell dine velsignelser og det gode du har i livet ditt. Ikke alle har fått sommerjobb. Awesome.

 

Sikker på du har masse annet å være takknemlig for også.

 

Ekstra tid nå som venner er bortreist? Bruk den til noe nyttig. Lær noe nytt. Les fantastisk litteratur. Hjelp noen med noe. Gå turer i skog og mark. Tren. 

 

Det er så mye man kan gjøre. Sikker på du kan snu dette til noe positivt, så lenge du ikke bestemmer deg for å bare synes synd på deg selv.

 

God sommer! :) 

Lenke til kommentar

Det er nok mange som føler det samme og jeg kjente selv litt på det da jeg var like gammel som deg og yngre. (Jeg er 23 nå.) Jeg kan i hvert fall si at det for meg ble bedre etter hvert som jeg ble eldre. Det hjalp veldig da jeg på videregående fikk en sommerjobb med mange kolleger på min egen alder og et godt arbeidsmiljø, og da jeg begynte å studere og engasjere meg i organisasjoner. Da fant jeg venner jeg er mer på bølgelengde med enn de jeg gikk på videregående med og som er lette å kontakte og finne på artige ting sammen med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hvis du er nedfor, er det et rent helvete å se alle som er lykkelige og glade. Sommeren gjør dette enda verre, ved at du ser alle som går rundt i sommerkveldene og er forelsket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...