Gå til innhold

TEST: Asus ROG PG27AQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Til gaming så er faktisk en 60hz skjerm det SISTE jeg kunne ha tenkt meg. 4k eller ikke, 60hz er nå helt ubrukelig til spilling for meg....for ikke å snakke om at den koster 9000kr haha.

 

Føler det blir veldig mye melking av alt produsentene stempler med "gaming" utstyr, kan vel snart ikke være melk igjen.

Bra denne skjermen passer til alt, inkludert gaming for de fleste, siden den har $-sync og meget bra bildekvalitet :)

Når det kommer til deg og bildekvalitet så tar jeg det med noen klyper salt. Asus skjermer med falma hjørner (ser ut som de har stått i sola i 4 år) syntes jo du er kjempestas så lenge dem har ips panel, du legger jo ikke engang merke til hjørnene sier du jo, så da ser nok det meste "meget" bra ut for deg :)

 

 

Jeg tipper du ikkje har sett eller testet den skjermen. Jeg har den faktisk sammen med X34 ;)

Lenke til kommentar

Må si meg enig med de fleste andre her. Jeg kjøper ikke en skjerm til spilling for mer enn 3000 hvis den ikke har 120+ oppdateringsfrekvens. Kjøpte meg Dell S2716DG til 6000 for en måned siden, og har ikke angret et sekund. 1440p passer ypperlig på en 27". Jeg mistenker at 4k blir for smått med tanke på windows sin dårlige skaleringsfunksjonalitet.

 

144hz vs 60hz er mest sannsynlig natt og dag hvis du spiller mye. Det er ikke at bildet er mindre hakkete du merker først, men heller redusert input lag! Selv windows oppleves mye diggere med mindre lagg fra du gjør ting, og til det vises. Det går fortere å trykke på knapper, flytte vinduer osv.

 

Med 144hz og G-Sync (evt freesync) blir det også diggere å spille. Enkelt forklart gjør det så spillene dine endelig ser like myke ut som disse 60fps gif'ene som florerer rundt på nettet.

Lenke til kommentar

 

Hadde vært interessant med en litt skikkelig test av oppdateringsfrekvens. Her tror jeg det er mange som ikke engang merker forskjell på ulike frekvenser.

 

Nettopp. Linux tech tips kjørte en blind test med 145 Hz mot 60. Den personen merket ingen forskjell. Mye placebo blant gamere.

Og ein anna tech-kanal som eg ikkje hugsar namnet på kjørte blindtest med 60, 120 og 144hz. 60 og 120 er to forskjellige verdener.

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant med en litt skikkelig test av oppdateringsfrekvens. Her tror jeg det er mange som ikke engang merker forskjell på ulike frekvenser.

 

Som nevnt før i tråden så finnes det drøssevis av tester av folk som ikke klarer og se forskjell, og folk som ser forskjell på 144 og 165. 

Personlig vet jeg jeg ser forskjell, låste BF4 til 60 vs 144 10 ggr random vha en kompis, "tippa" ritktig hver gang. Men jeg har hatt uendelig mange timer på bf tittlene opp gjennom årene og det er vel kanskje der litt av ulikhetene som folk i denne tråden har nevnt ligger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...