Gå til innhold

TEST: Asus ROG PG27AQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og personlig vil jeg aldri nedgradere til 60 Hz etter å ha brukt 144 Hz i de siste årene.

 

Hva skal du drive 4K@144 med sier du?

Skjermer har tradisjonelt vart lengre enn PCer, og man har dem gjerne med seg gjennom et par datamaskiner. Det er ikke utenkelig å kunne spille 4K 144 Hz om få år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Jeg klarer ikke helt se hvordan begge disse kan rettferdiggjøres:

"Joda, den koster 9000 kroner, men det er den verdt"

Kontra

"Asus ROG PG27AQ er en god allrounder for deg som ikke stiller de aller høyeste kravene når du spiller."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Hadde vært interessant med en litt skikkelig test av oppdateringsfrekvens. Her tror jeg det er mange som ikke engang merker forskjell på ulike frekvenser.

Lenke til kommentar

Da Asus lanserte 27" med 144 Hz skjedde det ett lite paradigmeskifte. Forhåpentligvis vil utviklingen gå fortere nå som også Nvidia har fått skjegget ut av postkassen og produsert noe som faktisk er en solid oppgradering fra 980. Her holdes det nok mye igjen av økonomiske årsaker akkurat som hos Intel.

Personlig kunne jeg ikke gått for kun 60 Hz etter å ha spilt fps spill på 120 - 144.

Alt for mange skjermer med høy oppløsning blir i dag gitt ut i 27" forpakning. Her kunne de, etter min smak, fint gått opp til 30 til 34" avhengig av formatet.

Drømme skjermen ville nok være en 35-36" i 21:9 format med 1 ms og 165 Hz og G-sync, og helst med IPS og tilsvarende oppløsningsforhold som 4K på en 16:9.

Det er lov å drømme :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Og personlig vil jeg aldri nedgradere til 60 Hz etter å ha brukt 144 Hz i de siste årene.

 

Hva skal du drive 4K@144 med sier du?

Har selv 4x SLI 980TI @1500 på vannkjøling. Klarer vel ca 300 Hz i 4K med disse så lenge spillene støtter 4x SLI. Poenget mitt er at folk kan jo ha bedre utstyr enn du selv har.

Alle produsentene kan ikke masseprodusere et produkt som blir kjempedyrt bare fordi at en eller annen nerd har et oppsett som bare 1 av 1 million mennesker har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Og personlig vil jeg aldri nedgradere til 60 Hz etter å ha brukt 144 Hz i de siste årene.

 

Hva skal du drive 4K@144 med sier du?

Har selv 4x SLI 980TI @1500 på vannkjøling. Klarer vel ca 300 Hz i 4K med disse så lenge spillene støtter 4x SLI. Poenget mitt er at folk kan jo ha bedre utstyr enn du selv har.

Dagens spillmotorer har nesten ingen ytelses økning når du går over 2 GPUer. Du drar kanskje 300 Hz i 4K i en benchmark og oppnår høy score, men i spill får du minimalt med ekstra ytelse over det to kort alene får til.

 

Ta en titt på begrunnelsen til at Nvidia nylig begynte å kreve at du registrerer en entusiastbruker for i det heletatt få lov til å enable 3+ GPUer i SLI.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Hvorfor ikke FreeSync? Og personlig vil jeg aldri nedgradere til 60 Hz etter å ha brukt 144 Hz i de siste årene. 

Skjønner ikke helt hvorfor det ikke finnes skjermer som støtter både FreeSync og G-Sync samtidig. FreeSync er bare navnet AMD har gitt til Adaptive Sync som er inkludert i DisplayPort standarden. Lurer på om det er Nvidia som setter krav til at skjermene ikke skal støtte FreeSync?
Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Jeg har både Asus PG27AQ og Acer X34.

 

Må si meg meget fornøyd med PG27AQ. Bruker den mest til 2. skjerm og har den på høykant. Det som er bra med denne skjermen, er at det går veldig bra å spille på denne skjermen grunnet g-sync, og bildekvaliteten er meget bra synes jeg. Bedre enn Acer x34. Bilderedigering gjøres altså på Asus skjermen :)

 

For meg er denne den beste 4k skjermen, siden det er god innsynsvinkel (must for å ha den på høykant) og det går ann å spille på den.

 

Har hatt denne skjermen siden release. Tror jeg var den første i Norge som fikk den. Fikk den i desember 2015.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde vært interessant med en litt skikkelig test av oppdateringsfrekvens. Her tror jeg det er mange som ikke engang merker forskjell på ulike frekvenser.

Nettopp. Linux tech tips kjørte en blind test med 145 Hz mot 60. Den personen merket ingen forskjell. Mye placebo blant gamere.

 

 

Vis oss testen da ;)

 

Bare å bevege musa og scrolle i nettleseren med 60 hz VS 144hz er som natt og dag.

 

Kjerringa merker ikkje forskjell på 144hz og 60hz, men det betyr ikkje at alle andre ikkje merker forskjell.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...