Gå til innhold

Den Store Hearts of Iron IV Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler alle nye til Paradox spill å heller spille som noen av de store nasjonene for å lære spillet. Feks Tyskland eller Italia. Kult å se portrettet til Johan Nygaardsvold og alt det der men Norge er et av de svakeste landene i spillstarten og ting kan bli veldig frustrerende siden man ikke er sterke nok til å slå Sverige engang på flere år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil anbefale det også. Har bare spilt Canada, og det er først i de senere åra at man kan utrette noe særlig. Men man er fremdeles avhengig av litt støtte fra de allierte, eksempelvis hvis man ønsker å utrette noe i Europa. I Afrika kan man som regel hjelpe til. Uansett vil det å angripe Sovjetunionen som Tyskland hjelpe på forståelsen, spesielt når det gjelder battleplans og luftfart.

 

Er heldigvis mye enklere å sette seg inn i dette enn HoI 3. 

Lenke til kommentar

Akkurat startet å spille og synes dette virker veldig bra, men ergrer meg veldig over hvordan Hæren ser ut til å være (u)organisert. Jeg likte å kunne styre hvem som kommanderte divisjonene mine, og resten av kjeden oppover. Nå virker det ikke som jeg har særlig mye jeg skulle sagt utover å kunne organisere flere divisjoner under en general, og for Norge virker det kun som vi har Fleischer?

Lenke til kommentar

Akkurat startet å spille og synes dette virker veldig bra, men ergrer meg veldig over hvordan Hæren ser ut til å være (u)organisert. Jeg likte å kunne styre hvem som kommanderte divisjonene mine, og resten av kjeden oppover. Nå virker det ikke som jeg har særlig mye jeg skulle sagt utover å kunne organisere flere divisjoner under en general, og for Norge virker det kun som vi har Fleischer?

Norge er en minor nasjon, har et generisk fokustre og kun noen andre ting som setter stemninga. Fokuset i spillet er på "Interesting Nations", dvs de som avgjorde andre verdenskrig. USA, Tyskland, Japan, Italia, Sovietunionen, Frankrike og Storbritannia. I tillegg har Polen et skreddersydd fokustre og research som en del av gratis DLC da man kjøpte spillet.

 

Kommer garantert mods som gjør det mer gøy å spille minors men akkurat nå er det en litt kjip opplevelse.

 

Kan kjøpe flere generaler med political power. Vet ikke om de blir dynamisk generert.

Endret av LordjOX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skip koster afaik ikke upkeep lenger, bare produksjon.

Kommet til 1941 med "Folkerepublikken Norge". Ganske kjapt gjort å bli kommunist (eller fascist), men ser ikke helt hvordan det skal gå før valget i 1936. Det generiske fokustreet har "Political Effort" øverst, som gir deg nesten nok til å hyre inn din første kommunist/fascist ganske tidlig. Før "valget" i 1939 kan man stort sett dra det i land med et fredelig statskupp/revolusjon. Taktikken som pleide å fungere i HoI3 funket ikke så bra her - regimeskiftet kommer akkurat sent nok til at UK begynner å garantere folk i øst og vest så snart man begynner med Justification (Fabricate Claim, for de som er vant med CK/EU). Så da kan man ikke uten videre gå rett på Sverige og Danmark. Det krever også litt bruk av NF-er for å bli ordentlig kompis med kommunister/fascister.

Joinet Komintern like etter statskuppet, og alt gikk ca. historisk for seg - til og med Weserübung i 1940. Forskjellen var at Norge nå var bestevenner med Sovjetunionen etter at Fleischer og Fjelljeger-divisjonene (tenkte "bergjeger" hørtes vel teutonsk ut) våre gjorde det mulig for dem å vinne Vinterkrigen i Finland. Så med å angripe Norge, brøt Tyskland Molotov-Ribbentrop-pakten allerede i 1940, og har ikke gjort det enormt bra siden det. Frankrike holder stand i vest, selv om Italia prøver å forsyne seg, og Østfronten har stått dønn i ro. På grunn av innblanding fra UK har ikke Tyskland engang klart å ta Danmark. Kina har også begynt å spise seg inn på japansk territorium.

 

Det generiske fokustreet ender også opp med å gi deg noen ganske drøye bonuser på å researche ting tidlig, men er jo generelt sett litt kjedelig. Uansett fullt mulig å ha det morsomt med svakere nasjoner i HoI. Synes de har vært vel gnitne med unike fokustrær i nummer 4, men det er vel fremtidig DLC-materiale.

Lenke til kommentar

Hva slags utgave har dere kjøpt?

http://store.steampowered.com/app/394360

 

270kr Cadet Edition

340kr Colonel Edition

600kr Field Marshal Edition

270kr Expansion Pass #1

 

Field Marshal Edition

 

 

Heavy Cruiser Pack (cosmetic):
    Seven heavy cruisers available for both Axis and Allies - Exeter, Prinz Eugen and Mogami amongst others.
Soviet Tank Pack (cosmetic):
    Eight tanks for when playing as Soviet, ranging from light all the way up to Super Heavy.
US Tank Pack (cosmetic):
    Eight tanks for when playing as USA, ranging from light all the way up to Super Heavy.
British Tank Pack (cosmetic):
    Eight tanks for when playing as United Kingdom, ranging from light all the way up to Super Heavy.
Wallpaper (cosmetic):
    Wallpapers made with art from the game.
German Tank Pack (cosmetic):
    Eight tanks for when playing as Germany, ranging from light all the way up to Super Heavy.
French Tank Pack (cosmetic):
    Eight tanks for when playing as France, ranging from light all the way up to Super Heavy.
Avatars:
    Unique portraits from the game to use as avatars on Paradox Forum.
Field Marshal Forum Icon:
    A icon that can be used on Paradox own forum.
Art Book:
    Art from the creation of Hearts of Iron IV.
Expansion Pass #1:
    Includes the first 2 expansion and it’s related content, to an estimated value of $49.99.

 

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Tja, kanskje forsøke å ødelegge konvoier. Naval supremacy kan også forsøkes sammen med fly, selv om det helt sikkert er vanskelig. Kanskje også ta deres områder i Afrika og Asia, slik at de ikke får industri eller manpower fra disse områdene. Fallskjermtropper kan vel også brukes for å sikre havner.

Lenke til kommentar

 

Akkurat startet å spille og synes dette virker veldig bra, men ergrer meg veldig over hvordan Hæren ser ut til å være (u)organisert. Jeg likte å kunne styre hvem som kommanderte divisjonene mine, og resten av kjeden oppover. Nå virker det ikke som jeg har særlig mye jeg skulle sagt utover å kunne organisere flere divisjoner under en general, og for Norge virker det kun som vi har Fleischer?

Norge er en minor nasjon, har et generisk fokustre og kun noen andre ting som setter stemninga. Fokuset i spillet er på "Interesting Nations", dvs de som avgjorde andre verdenskrig. USA, Tyskland, Japan, Italia, Sovietunionen, Frankrike og Storbritannia. I tillegg har Polen et skreddersydd fokustre og research som en del av gratis DLC da man kjøpte spillet.

 

Kommer garantert mods som gjør det mer gøy å spille minors men akkurat nå er det en litt kjip opplevelse.

 

Kan kjøpe flere generaler med political power. Vet ikke om de blir dynamisk generert.

 

 

Det kommer sikkert mods, men for meg fremstår spillet når det gjelder kampene å ha nærmet seg Europa Universalis veldig mye, og beveget seg mer bort fra den strukturen serien har vært kjent for. For min del gjør i allefall det spillet ganske mye mindre interessant, fordi den formen for meg fremstår enklere og gir mindre kontroll. Før kunne vi avgi divisjoner og korps til de generalene vi ønsket, nå må jeg avgi flere divisjoner til en tegning av en tjukkas som på ingen måte ligner mannen den påstås å representere. 

Lenke til kommentar

Nedtur. Virker som selve krigføringen har tapt seg veldig. Har vanskelig for å anbefale dette spillet videre foreløpig. Jeg forstår at de vil gjøre spillet mer tilgjengelig og bruke elementer fra sine andre spill, men jeg synes de har mistet alt for mye av det som gjorde krigføringen interessant i tidligere spill. I allefall for mindre land. 

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man som Tyskland kan bruke flyene sine i Spania borgerkrigen? Dette var jo en viktig del historisk sett.

 

Får bare sendt lend lease og lånt bort 2-3 units jeg får styrt selv, mens flyene virker ikke å gjøre noe selv om jeg flytter de til syd i tyskland og gir de oppdrag. Får ikke lov å rebase i Spania..

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man som Tyskland kan bruke flyene sine i Spania borgerkrigen? Dette var jo en viktig del historisk sett.

 

Får bare sendt lend lease og lånt bort 2-3 units jeg får styrt selv, mens flyene virker ikke å gjøre noe selv om jeg flytter de til syd i tyskland og gir de oppdrag. Får ikke lov å rebase i Spania..

Er ikke mulig å bruke dine egne fly. Nærmeste du kommer er å lend-lease fly. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...