Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 7 diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Når enkelte iPhone-mobiler bøyde seg, så var hele internett i fyr og flamme.

Nå er det mobiler som bokstavelig talt står i fyr og flamme hvor Samsung faktisk stanser salget.. Brått ble publikummet stille. Imponerende altså. 

 

 

Bør vel få den garveste Samsung mann til å tenke seg om 2 ganger dette her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når enkelte iPhone-mobiler bøyde seg, så var hele internett i fyr og flamme.

Nå er det mobiler som bokstavelig talt står i fyr og flamme hvor Samsung faktisk stanser salget.. Brått ble publikummet stille. Imponerende altså. 

 

 

Bør vel få den garveste Samsung mann til å tenke seg om 2 ganger dette her..

 

 

Korfor egentlig det?

 

Eg skulle likt å visst kor ofte det skjer med alle telefoner eg. Det er jo videoer på nettet av iPhone 6 som tar fyr på samme måte. Er det ett større problem for Note 7 enn for andre telefoner? Eller er det noe som er blitt fokusert på av media slik at Samsung må bukke under for presset. Det veit vi faktisk ikkje. Eg har sett tall som sier en av førti tusen telefoner.

Lenke til kommentar

Nå som det er offisielt at Samsung Note 7 ikke får se dagens lys er jeg spente på hva dere som har gledet dere til denne gjør..

 

Jeg er selv eier av en Samsung S6 Edge Plus som jeg har vært meget fornøyd med. Har tidligere vært eier av Note 1,2,3 og 4 og må innrømme at jeg savner pennen og gledet meg som et barn til å få Note 7.

 

Føler at det er få store telefoner som overgår S6 Edge Plus av de senere modellene. Google Pixel XL ser morsom ut, men savner fortsatt pennen. Hva kommer dere til å gjøre? Finnes det noen andre morsomme alternativer? :)

Hvis Samsung ikke kommer med en tilsvarende til Note 7 med det første så går nok jeg tilbake til Note 4 som jeg hadde tidligere eller Note 5(hvis mulig). Nå bruker jeg lånetelefon fra Elkjøp. 

Lenke til kommentar

 

 

Når enkelte iPhone-mobiler bøyde seg, så var hele internett i fyr og flamme.

Nå er det mobiler som bokstavelig talt står i fyr og flamme hvor Samsung faktisk stanser salget.. Brått ble publikummet stille. Imponerende altså. 

 

 

Bør vel få den garveste Samsung mann til å tenke seg om 2 ganger dette her..

 

 

Korfor egentlig det?

 

Eg skulle likt å visst kor ofte det skjer med alle telefoner eg. Det er jo videoer på nettet av iPhone 6 som tar fyr på samme måte. Er det ett større problem for Note 7 enn for andre telefoner? Eller er det noe som er blitt fokusert på av media slik at Samsung må bukke under for presset. Det veit vi faktisk ikkje. Eg har sett tall som sier en av førti tusen telefoner.

 

 

Når produsenten trekker tilbake produktet 2 ganger og advarer mot bruk ? Virkelig? 

 

Og antall solgte iPhones kontra Samsung sine modeller er jo en helt annen historie igjen, så det sier seg selv at det finnes defekte enheter der også.

 

Jeg mener Samsung gjør det rette her, ikke misforstå.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

Når enkelte iPhone-mobiler bøyde seg, så var hele internett i fyr og flamme.

Nå er det mobiler som bokstavelig talt står i fyr og flamme hvor Samsung faktisk stanser salget.. Brått ble publikummet stille. Imponerende altså. 

 

 

Bør vel få den garveste Samsung mann til å tenke seg om 2 ganger dette her..

 

 

Korfor egentlig det?

 

Eg skulle likt å visst kor ofte det skjer med alle telefoner eg. Det er jo videoer på nettet av iPhone 6 som tar fyr på samme måte. Er det ett større problem for Note 7 enn for andre telefoner? Eller er det noe som er blitt fokusert på av media slik at Samsung må bukke under for presset. Det veit vi faktisk ikkje. Eg har sett tall som sier en av førti tusen telefoner.

 

 

 

Det klart mobiler og batterier feiler. Det er helt naturlig at når du produserer millioner på millioner av en modell så vil det oppstå feil. Dette er jo helt vanlig for alle modeller, og spesielt Apple og Samsung kommer jo fort i søkelyset da de har noen modeller som selger i et langt større volum enn noen andre på markedet. Det er vel fremdeles Apple som har den mestselgende modellen på markedet, etterfulgt av Galaxy S-serien til Samsung. Hvor mye Note pleier å selge iforhold til S-serien er jeg ikke helt sikker på.

 

Jo mer populær en serie med telefoner er, jo større sannsynlighet er det jo selvfølgelig for at du finner problemer med nevnte modell. Om Apple eller Samsung selger flere titalls, om ikke faktisk bikker hundre millioner av en og samme modell så er det klart det oppstår situasjoner og historier hvor batterier tar fyr / eksploderer osv.. Det er jo ikke til å unngå.

 

 

Dette nekter jo ingen for. Og det er ingen som driver å tilbakekaller en hel serie av telefoner basert på noe sånt. Dette sier vel seg selv? Tror du virkelig Samsung gidder å blø penger, markedsverdi og omdømme for ingenting?

 

 

Situasjonen med Galaxy Note 7 er jo mye verre enn hva som er normalt. Det har vært rapportert og dokumentert et urovekkende stort antall branner/eksplosjoner, og det til tross for at telefonen kun hadde vært på markedet i veldig kort tid. Det var allerede flere rapporter og hendelser enn hva vi har opplevd med noen annen serie av telefoner, og det allerede etter 2-3 uker etter lansering og det før den i det hele tatt hadde blitt sluppet i alle markeder.

 

Dette er noe litt annet enn at man hører om et par iPhone eller Galaxy S modeller som brenner/eksploderer etter det har blitt solgt flere titalls millioner av telefonen.

 

 

Ifølge det de sier på TWiT (This Week in Tech) så uttalelses det at sannsynligheten er satt til at ca 1 av 40'000 Note 7 er i fare for å ta fyr / eksplodere. Nå er jeg noe usikker på troverdigheten til disse tallene, men det er jo i så fall en helt forferdelig statistikk som er langt dårligere enn hva som er normalen for telefoner i markedet.

 

 

Amerikanske myndigheter sitter jo ikke å bannlyser telefoner for gøy... Og det at Samsung presterer å kjøre en full tilbakekalling, og hvorpå det rapporteres om et urovekkende høyt antall brennende/eksploderende erstatningmodeller er jo regelrette krise. Ikke bare er det krise for forbrukere at vi fremdeles ser ut til å bli levert potensielt farlige telefoner, men det er jo helt krise for Samsung sitt renommé om det viser seg at de har gjort en så elendig jobb med å sikre at erstatningtelefonene faktisk er trygge.

 

 

 

Det er klart vi vet at Note 7 er langt mer utsatt enn andre telefoner, da det allerede er rapportert og dokumentert flere brennende/eksploderende telefoner enn hva som er normalen for telefoner som har solgt langt flere og vært på markedet over langt større perioder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://e24.no/digital/samsung/samsung-stanser-all-produksjon-av-galaxy-note-7/23817347 

 

"Elkjøp skrev på sine nettsider at Samsung hadde kalt tilbake telefonene før lansering i Norge, og at lanseringen derfor var utsatt til slutten av oktober. Når modellen nå kanselleres for godt, vil den ikke komme i salg i Norge i det hele tatt.

 

"Mens Samsung annonserte mandag at de ville stanse produksjonen inntil videre, skrev de i et brev til koreanske myndigheter tirsdag at de avslutter produksjonen av modellen for godt, ifølge Wall Street Journal."

Lenke til kommentar

Nå som det er offisielt at Samsung Note 7 ikke får se dagens lys er jeg spente på hva dere som har gledet dere til denne gjør..

 

Jeg er selv eier av en Samsung S6 Edge Plus som jeg har vært meget fornøyd med. Har tidligere vært eier av Note 1,2,3 og 4 og må innrømme at jeg savner pennen og gledet meg som et barn til å få Note 7.

 

Føler at det er få store telefoner som overgår S6 Edge Plus av de senere modellene. Google Pixel XL ser morsom ut, men savner fortsatt pennen. Hva kommer dere til å gjøre? Finnes det noen andre morsomme alternativer? :)

For min del som har vært i iPhone gjengen siden iPhone 4 så var det i grunnen S-pen, kameraet og at jeg hadde lyst på noe nytt igjen som var det utslagsgivende for meg. Jeg bryr meg fint lite om det er ios eller android som kjører - Bare telefonen dekker mitt behov.

I forbindelse med jobb så er stor skjerm fordelaktig og godt kamera, både for privaten og jobben.

 

S7 edge/vanlig kan jo være et alternativ men av en eller annen grunn så har ikke de samme apellen som Note7 hadde for meg - Ergo så er det S-pen som har dradd meg mest tror jeg at jeg kan resonnere meg frem til.

 

Ellers så er neste på listen min Google Pixel XL - Men som fler har nevnt så er det muligens "too little, too late" med tanke på pris vs. specc. også har man jo blitt bortskjemt med IP86/87 telefoner som Pixel også mangler. (Ikke at iPhone 6+ min har det, men "kjekt å ha" på en ny.

 

Har selv reservert Note7 hos Elkjøp og lar reservasjonen stå frem til jeg/vi får en tilbakemelding på hva som faktisk skjer med Note7 fra Elkjøp. Jeg regner med at enten så kansellerer man bare reservasjonen eller velger å gå for en annen telefon da det ligger i kortene at det er over og ut for Note7 permanent.

Lenke til kommentar

Synes dette er utrolig trist. Forhåndsbestilte den 16 august, i det Telia la den ut. Litt lyst å legge ut min opplevelse av det som har skjedd, for å høre hva dere tenker.

 

Jeg forhåndsbestilte den 16 august. Dagen etter oppdager jeg at Samsung.no reklamerer med at alle som forhåndsbestiller Note 7, får med VR briller. Så langt beholdningen rekker. Med tanke på at jeg var tidlig ute, så jeg på dette som en selvfølge. Jeg ble litt usikker om det gjaldt egen nettbutikk, eller underleverandører. Så jeg klikket meg inn på "kjøp" på samsung.no. Det kom ikke fram noe valg av nettbutikk, så jeg måtte velge en av flere underleverandører. Deriblant; Telia.

 

Jeg kontaktet først Telia. Sa at jeg reagerte på denne markedsføringen, og at det ikke stod noe på Telia sine sider om dette. Dette var ikke en kampanje de kjørte. Tok det opp med samsung, som bare henviste til der jeg hadde kjøpt. Jeg gjorde det igjen, Telia sa atter en gang at samsung var de jeg måtte ta det opp med. Gjorde det. Samsung bekreftet etterhvert at jeg skulle få med VR briller, men at det var underleverandør sitt ansvar. Telia; snakk med samsung. Kasteball fram og tilbake.

 

Slo meg etterhvert til ro med at jeg kunne se langt etter VR briller. Da jeg ikke hadde råd til å kjøpe ut telefon med en gang, så hadde jeg valgt Telia sin rentefrie betaling. Og ville derfor være der. Liker også abb. løsningene til Telia. Så vil bli der. 

Så kom jo 2 september. Istedet for mobil i boks, så fikk jeg tekstmelding i innboks. Telefonen er utsatt. Fram til dags dato har jeg knapt fått informasjon om hva som skjer. Det man får vite er via blant annet dette forumet (takk folkens!!). Minuset med forum er jo at man ikke kan vite hvor troverdig informasjon har. Som f.eks de som får flere datoer fra komplett på en dag. Vel, jeg smurte meg med tålmodighet. Men, spurte om det ville komme noen kompensasjon. Så på nett at folk fikk fem hundre kroner i gavekort fra samsung. Vi i Telia, vi fikk en storartet trøstepremie: VR BRILLER!!! Tror dere jeg ble forbanna da?? Ikke noe med at jeg skulle fått de i utgangspunktet. Men de bruker det som trøst!! Min mistanke er at Telia fikk tilsendt Note 7 med VR briller, men at de valgte å holde igjen VR briller til en senere kampanje, for å selge mer. Påpekte dette ovenfor Telia...

 

Telia ba meg prate med samsung, samsung ba meg prate med Telia, Telia samsung.... Ja, ga opp. Fikk trøste meg med VR briller. 

 

Jeg gir egentlig smått blanke i VR briller. Det er ikke spesielt interessant. Det som det er snakk om er informasjonsflyt og kundebehandling. Svakt av begge parter. Samsung burde pushet på for å få ut mer informasjon. Eventuelt vært tydeligere og åpne om mangelen på sådan. Telia burde levert VR briller, burde pushet samsung for info, og Telia kunne fått masse creds for kundebehandling, ved på eget initativ å ordnet en form for kompensasjon. Da hadde de fått masse gratis PR.

 

Nå er jeg bare skuffet over at det ikke blir noen telefon. Dette er slik som kan skje desverre, og klandrer ikke samsung for det. Men de burde vært flinkere på informasjonsflyten. Nå blir det utrolig spennende å se hvordan de ivaretar kundene sine. Problemet er at Telia står mellom meg og Samsung, og gjør alt de kan for å gni noen ekstra kroner ut av denne situasjonen. Så all kompensasjon Samsung nå vil komme med, stopper hos dem.

Vurderer nå Honor 8 (men den er såpeglatt, og jeg hatet min Z5 Premium for det), S7 edge og Iphone 7 plus (den er svindyr, og ikke verdt det mener jeg. Får en S7 edge for 6 lapper nå. Nesten halv pris). Gode telefoner alle sammen. Vel, det var min opplevelse av dette eventyret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...