Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 7 diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Note 7 i 1,5 mnd nå.Kjøpte dual sim versjonen fra eBay Singapore.Jeg har absolutt ikke hatt noe problemer med min tlf.Dette er vel den tlf min som har vært minst varm under belastning,hurtigladning og annet bruk.Den har fungert som en kule.Jeg har hatt flere samtaler med Samsung Norden og min tlf var ikke berørt av overopphetings problemene.Jeg fikk installert sowftwaren som skulle bevise at ertstatningsmodellene var sikre,siden min ikke var berørt.Det viste seg og stemme da de ikke sikre modellen ble strupet til 60 prosent ved ladning.Min lader til 100 prosent og har de grønne batteriikonene,som denne softwaren gir.Det som er veldig rart at det har kommet en ny programoppdatering etter de bestemte seg for og legge Note 7 på hylla.Denne oppgraderingen fikser faktisk noen bugs og gjør tlf enda litt raskere.Synd dette har skjedd med Note 7 ,da jeg med hånden på hjertet kan si at dette må være den beste tlf som er gitt ut og hadde solgt i bøtter og spann.Jeg har vel ikke noe annet valg jeg heller ettervært,enn ogreturnere min Samsung Note 7 til Samsung for full refundering desverre..

Lenke til kommentar

Du har neppe noe valg nei, eller det spørs jo hva Samsung vil foreta seg med tanke på Galaxy Note 7. Nå er jo ingen av telefonene "trygge", det er jo mange av erstatningsenhetene med grønt batterisymbol som også har tatt fyr så akkurat det har liten verdi sånn sett.

 

De har jo valgt å tilbakekalle den globalt, inkludert markeder hvor det visstnok har vært få tilfeller av branner/eksplosjoner så hele modellen er åpenbart lagt død fra Samsung sin side. Så du vil jo trolig aldri se support på den i form av programvareoppdateringer og skulle det skje noe med den så vil du jo aldri få noe support fra servicepartnere.

 

Det at telefonen er bannlyst på fly, også her i Norge hvor de pålegger deg bot om du skulle ta den med på flyreise gjør den jo fryktelig upraktisk å ha som telefon. Med mindre du er aldri ute å reise osv..

 

 

Jeg vil nesten tro at Samsung vil bli presset av myndigheter til å slippe en programvareoppdatering som mer eller mindre gjør telefonen ubrukelig for å fremtvinge at alle returnerer sine. Men det vil jo kun tiden vise.

Lenke til kommentar

 

Nå er det påpekt flere ganger at Multicom selger polsk importerte versjoner og ikke nordiske.

Spiller da vel ingen rolle, så lenge man har de samme rettigheter som med andre telefoner.

Slik jeg har forstått må evt service sendes til utlandet. Du får ikke nordiske oppdateringer. Får jo da ikke f.eks wifi tale osv.

Lenke til kommentar

Det er ganske enkelt å legge inn TEN firmware på den polske modellen om du ønsker Telenor sin firmware med støtte for 4G-tale. Det er like enkelt å legge inn NEE, altså Nordic Countries om du ønsker denne fremfor den polske. Dette bryter ikke med garanti eller reklamasjon.

 

Hvordan Multicom håndterer det med tanke på garanti og reklamasjon om disse må sendes til utlandet er jo deres problem. Nå skryter jo Samsung av regional garanti, altså at modeller kjøpt i Europa skal ha garanti i hele Europa så er jo veldig rart om det skal by på problemer. Men dette gjelder jo garanti, og ikke reklamasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...