Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Støtte fra NAV etter utdanning


Anbefalte innlegg

I dag gjennomførte jeg siste eksamen i bachelorgraden jeg går på. Jeg har overlevd på utdanningsstøtte og helgejobb. Jeg mangler noen fag som må tas opp neste skoleår, og det får jeg ikke videre studiestøtte til. 
Regner med at jeg kan søke jobb selv om bacheloren ikke er 100% fullført, bare jeg henviser til at jeg holder på å ta opp de manglende fagene. 

 

Har jeg muligheter for å få støtte fra NAV frem til jeg finner meg en fulltidsjobb? Har fått bo billig hos familie frem til utdanning var fullført, men har jo andre utgifter i tillegg som helgejobbingen i seg selv ikke klarer å dekke i det lange løp.

Helgejobben jeg har er ikke mulig å utvide til større stilling for øyeblikket. 



Anonymous poster hash: 60851...c40
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man har vel rett til stønad for livsopphold om man ikke har rett til Dagpenger eller Avklaringspenger..  Men det er temmelig firkantet og du må levere inn kontoutskrift for de siste 3mndr for å dokumentere utgifter og inntekter, samt siste selvangivelse. De vil trolig trenge husleiekontrakt og hva du betaler i strøm..

Lenke til kommentar

Tar du opp fag er du i teorien under utdanning og da er det vanskelig. Det er dog i ferd med å bli lettere men vet ikke når reglene trer i kraft.

Det er allerede innført, men det gjelder for leidge og permiterte. Det er en jo ikke etter studier, da en ikke har jobbet nok til å "kvalifisere" seg til ledighetstrygd. 

 

Men sosialen må TS vell gå på uansett, vet ikke hvordan dette er ift utdanning. 

Lenke til kommentar

NAV = Staten

Sosialen = Kommunen

 

En trenger ikke nødvendigvis å gå til NAV for å få støtte, en trenger kun skjemaer, konvolutt og postkasse

NAV vil hjelpe deg med skjemaer, men de vil ikke gi stønad direkte

Har vært igjennom det samme selv

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...