Gå til innhold

AMD RX 480 smart valg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drivere særlig linux\Mac muligens.

Sies AMD drivere krever mere ram.

 

Men hadde garantert kjøpt kortet til rundt 2000-2500 kr.

Vil anbefale det til windows 10.

 

Med mindre du har særlig behov for G.sync\Nvidia 3d vision etc.

Vuzix iWear VR920 etc.

 

Nå vet man lite om kvalitet\kjøleløsningen om det er like bra som nvidia sine.

AMD kommer vel neppe å komme med laptop brikker\ eller R9 490x før høsten tror jeg.

 

Men alikevell vil jeg si det er smart valg. Særlig hvis du har AMD cpu f.eks FX 8350 eller nyere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men hadde garantert kjøpt kortet til rundt 2000-2500 kr.

Vil anbefale det til windows 10.

På hvilket grunnlag anbefaler du et kort du verken har prøvd eller lest tester av?

 

Jeg tror dog at RX 480 kommer til å bli et vesentlig bedre valg enn GTX 960 gitt noenlunde samme pris for dem som kan vente en måneds tid.

Lenke til kommentar

 

Men hadde garantert kjøpt kortet til rundt 2000-2500 kr.

Vil anbefale det til windows 10.

På hvilket grunnlag anbefaler du et kort du verken har prøvd eller lest tester av?

Leser selv:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1726069&page=3&do=findComment&comment=23281309

 

https://www.techpowerup.com/223040/amd-radeon-rx-480-polaris-launched-at-usd-199

 

 

AMD made a bold move in launching its first "Polaris" architecture based performance-segment GPU, the Radeon RX 480 at a starting price of US $199. The company claims that it will perform on-par with $500 graphics cards from the previous generation, directly hinting at performance being on par with the Radeon R9 Fury and R9 Nano. Although it's not in the league of the GTX 1070 or the GTX 1080, this level of performance at $199 could certainly disrupt things for NVIDIA, as it presents an attractive option for people still gaming on 1440p and 1080p resolutions (the overwhelming majority). The R9 Fury can handle any game at 1440p.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Merker jeg bomma litt da jeg kjøpte 390x for 3.2 k brukt nå når 480 skal gå for rundt 2k nytt.. Men man kan ikke alltid vente på det nye og beste

 

Ytelsen blir nok ganske lik på det kortet du har og RX 480 om vi skal tro påstandene fra AMD. Det eneste er at R9 390X bruker vel 2 - 3 ganger så mye strøm på samme jobben. Kjipt om sommeren, men hvem sitter inne å gamer da? :p Greit om vinteren med litt ekstra varme...

Lenke til kommentar

Drivere særlig linux\Mac muligens.

Sies AMD drivere krever mere ram.

 

Men hadde garantert kjøpt kortet til rundt 2000-2500 kr.

Vil anbefale det til windows 10.

 

Med mindre du har særlig behov for G.sync\Nvidia 3d vision etc.

Vuzix iWear VR920 etc.

 

Nå vet man lite om kvalitet\kjøleløsningen om det er like bra som nvidia sine.

AMD kommer vel neppe å komme med laptop brikker\ eller R9 490x før høsten tror jeg.

 

Men alikevell vil jeg si det er smart valg. Særlig hvis du har AMD cpu f.eks FX 8350 eller nyere.

Hei,

Nå har ikke jeg så allverden med peiling men prøver meg her. Det skrives særlig smart valg om du har FX8350. Vil ikke dette avhengige litt om hovedkortet støtter mer en PCI 2.0 ? Har selv R9 290 og FX8350(4ghz) med et hovedkort Gigabyte 990fx-ga-ud3 som har 2.0 express versjon.

 

Vil det lønne seg for meg eller må jeg eventuelt bytte ut hovedkortet ?

 

På forhånd takk.

Endret av Stian2345
Lenke til kommentar

Det burde ikke bli noe problemet med versjon 2. Men ville heller ikke anbefalt crossfire X.

 

R9 290 er fremdeles bra, selv om R9 390x er kanskje et lite hestehode forran.

Er det ikke særlig stor oppgradering desverre. Så du bør nok vente på R9 490x, men da bør du nok overklokke cpu i tillegg, tilsvarende AMD FX-9590

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror selv GTX titan (Første utgave) er det beste kuppet på bruktmarkedet nå. Og GTX 780 TI.

Sammen med R9 290\R9 390

Etter R9 290x\R9 390x.

Så kommer GTX 980 så GTX 980 TI som mulighens etter sommeren vil komme til gode priser.

 

GTX 970 kan man få billig men hvorfor ikke gå litt høyere når man først skal gå for brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...