Gå til innhold

Oppgradering av pc fra 2011


Anbefalte innlegg

Hei! Nå går pcen min utrolig sakte. I de fleste spill jeg spiller er ytelsen langt under det jeg ønsker. Mitt oppsett har gått jenvt og trutt ganske bra. Men nå er nok tiden inne for noe nytt. Tenker derfor å oppgradere hardware. Dette trenger jeg hjelp til. Hvilke deler bør inn. Budsjett på rundt 10k

Kabinett: antec p182
PSU: Chieftec nitro 85
CPU: Prosessor    Intel® Core i7-2600K CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 kjerne®, 8 logiske prosessor(er)
GPU:nvidia geforce gtx 570
RAM: (finner ikke navnet, men må sikkert ha nytt) cpu-z viser. Type: DDR3 Size: 12 gb etc.
MB: asus p8z68-v pro

SSD: Kingston hyperx 120 gb Sata III 2.5 inch 6.0 gb/s

 

 

 

Har ikke tenkt å overklokke, vurderer også å beholde kabinettet.

Endret av Haeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde skaffet skjermkort.

kanskje ny SSD disk på 500 GB?

 

Har ganske likt opp sett som deg, cpuen er overklokket til @ 3.7 Ghz.

Har foreløpig GTX titan første generasjon har ingen problemet med noen av spillene i full HD.

 

Så skal du kjøpe skjermkort kanskje brukt GTX 980 eller 980 TI.

Eller du kan sjekke R9 390x til rundt 3000 kr.

 

Hadde hatt 16 GB ram da 12 GB går greit ennå men DDR3 ram prisene kan stige snart.

 

Vær muligens ops på asus p8z68-v pro muligens ikke er den beste hovedkortet å overklokke.

Vertfall ikke LE.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er mange tråder om akkurat dette under kategorien "Hjelp til kjøp og salg av PC". Du finner mange tips der :)

Jeg syns det er litt tullete å gå over til skylake\haswell her, med mindre det viser seg hovedkortet/cpu funger dårlig i overklokking.

 

I dag er nok ligdene oppsett til trådstarter verdt kanskje 3000 kr på bruktmarkedet eller mindre.

Derfor mener jeg det er bedre for trådstartet å bytte skjermkort\SSD i første omgang, og overklokke.

 

Vet enkelte som bytter til skylake med en gang det er bortkastet penger, prøv heller å vente til du får bluescreen eller maskinen blir ustabilt før eventuelt bytte. Da det er tullete å forsøke å selge den.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Siden du har det Antec kabinettet, som ikke har verdens beste airflow, så ville jeg valgt et skjermkort med nVidia referanse kjøleren som suger lufta bedre ut av kabinettet. Enten et brukt GTX 980 eller GTX 1070/1080 kort. Deretter bytta ut RAM og kjøpt deg et 16GB sett (4x4). En bedre CPU kjøler og overklokke din i7 2600K opp til 4000-4500 Mhz. Mange watt er din PSU på?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Siden du har det Antec kabinettet, som ikke har verdens beste airflow, så ville jeg valgt et skjermkort med nVidia referanse kjøleren som suger lufta bedre ut av kabinettet. Enten et brukt GTX 980 eller GTX 1070/1080 kort. Deretter bytta ut RAM og kjøpt deg et 16GB sett (4x4). En bedre CPU kjøler og overklokke din i7 2600K opp til 4000-4500 Mhz. Mange watt er din PSU på?

850W.

 

Trenger egentlig et nytt kabinett iom at det er snart 10 år gammelt. Kan du anbefale et veldig stille et?

Endret av Haeven
Lenke til kommentar

Ta skjermbilde av SPD-fanen heller.

 

Stryk det. Under SPD, velg de ulike slotsene og ta en titt, så finner du fort ut hva slags brikker du har.

 

i7-2600K er forsåvidt en decent prosessor. Jeg ville beholdt den as is foreløpig, du kan evt. vurdere å overklokke den om du merker behov for det. Om du kjører stock kjøler kan du vurdere å bytte til feks en CM Hyper 212.

 

Videre ville jeg kjøpt en Fractal Define R5/Define S og muligens en ekstra, større SSD, som folk har nevnt. Må du ha skjermkort på dagen ville jeg sett på GTX 970 eller R9 390, men om det ikke er bråttom ville jeg ventet på GTX 1070 som kommer i juni.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...