Gå til innhold

Er Angry Birds-filmen et metafor for flyktningekrisen i Europa?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er ekstra fascinerende er at manuset og animasjonen ble laget før flere av disse hendelsene.

 

Det påminner litt om alt styret som var rundt diverse hendelser som har oppstått etter at Simpsons allerede har gjort det.

 

 

Hehe, så bare starten, men det er mye som er å strekke seg langt der. "Korrupsjon i Fifa", "tyskland vinner vm", er ikke akkurat sensasjonelle spådommer. Roboter tar over jobber.., og denne baby-oversetteren vet vi ikke om funker engang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Himmel og hav... Les om Apophenia.

 

Jeg sier ikke at jeg nødvendigvis tror det stemmer. Men... er det ikke VEL mange sammentreff?

 

Så du videoen? Så du grafikken geita postet?

 

Ofte er det slik når man lager barnefilm eller film for hele familien eller kunst for den sakens skyld at man lager det slik at mottageren ofte ut ifra egne tanker og standpunkt tolker filmen på en helt annen måte.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett endel konspirasjonsteorier. Men dette må nok være en av de mest morsomme. Blir ikke støtt men mere fasinert av denne teorien. En god latter og konspirasjonsteori forlenger livet :)

 

Det er det jeg også mener. Og hvis noen har gjort dette med vilje så er det jo genialt. For nesten alt er i sub-tekst.

Lenke til kommentar

Tviler på det er med vilje. De er nok ikke som noen mener at skaperne er neo-nazier som lager rekkruteringsfilm for barn. Minner litt om konspirasjonsteorien om at Legofilmen er en rekrutteringsfilm for kommunismen. Men at grunntanken bak filmen er litt basert på migrasjon/flyktingskrisen ubevist er jo mulig. Inspirasjon kommer jo fra mange steder. Det at de kan ha blitt inspirert av flyktningkrisen i fjor gjennom nyheter er en mulighet. Det er jo umulig for oss å vite da vi ikke har skrevet manus for denne filmen og ikke vet vi hva disse folkene har gjort på fritiden under skriveprosessen, så deres inspirasjon utenom selve spillet er umulig for oss å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...