Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen i norsk sidemål VG3 2016


Anbefalte innlegg

 

Hei

 

Tok oppgave B i DEL 1 og oppgave 4 i DEL 2, men er litt bekymret nå.

Hele word dokumentet innholder 950 ord, noen som har peiling om dette er bra nok til å stå i faget?

 

Hvor mye skal det til for å stryke?

Inkluderer du da oppgavetekst og kilder i dette? For: 950-225 = 725. Du kan stå på det, om innholdet er BRA. Men da bør du ha vært presis og klar, med mye fagkunnskap. I hvert fall etter hva vi har fått beskjed om.

Kan du sende til læreren din kanskje? Min lærer tilbyr det om man er redd for stryk.

 

 

Innholdet er ok, men er mellom middels og lav bruk av fagkunnskap. Fekk litt jernteppe når eg skrev tidligare idag, og akkurat nå har eg veldig angst på at eg kan kansje stryke. Hjelp...  :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Hadde eksamen i nynorsk jeg også. 

Skrev 5 sider til sammen, og jeg er så og si sikker på at innholdet strekker til en 6'er. 

Men likevel fikk jeg ikke like god tid som jeg ønsket til å lese over og rette opp feil, så derfor er det nok noen skrivefeil her og der. Hvis jeg selv skal tippe er ikke språket mer enn 4. Noen som vet hvordan sensorene vil vektlegge noe slikt? :)

Lenke til kommentar

Kortsvaret på sidemål var noe av den letteste kortsvars oppgaven jeg noengang har sett. Typisk hvis det kommer et jævla dikt i morgen. Kommer helt sikkert et dikt fra Obstfelder, som er veldig viktig å kunne for å studere på høgskole.....

 

Hva tenker du er viktig å fremheve da, dersom det er et modernistisk dikt?

At det verken har rim eller rytme, muligens tematiserer angst, fremmedfølelse og at det bryter med det tradisjonelle?

Han er vel en modernist, om jeg ikke har misforstått?

 

Kan noen forresten hjelpe meg med å få oversikt over forskjellen mellom nyromantikken og modernismen?

Lenke til kommentar

Dikt er noe jeg suger på. Blir det dikt på del 1, så regner jeg med det blir karakter 1 eller 2 på kortsvar. Derimot retorisk analyse eller en slags drøftningsoppgave hadde vært supert. Dikt er bare helt håpløse greier! Synes det er litt urettferdige, hvis det kommer dikt i år. For hadde jeg fått som nevnt, tror jeg at jeg hadde fått 3 eller 4 på del 1, men får bare satse på å skrive bra på langsvar, hvis de som lager denne eksamenen har tatt med dikt i år... Forresten noen her som kan forklare hva som menes med relevant fagspråk? Kommer sikkert en artikkel oppgave i år også, og hvis det for eksempel står at jeg skal forklare argumentasjonen i artikkelen med relevant fagspråk, kan jeg da bare forklare den med retorikk?

Lenke til kommentar

Bare tenk på det som en tentamen. Det er ikke meningen at den skal være mye vanskeligere, og går det i dass er ikke det verdens undergang heller. Om folk gruer seg så sinnsykt til en norskeksamen på videregående, er kanskje ikke høyere utdanning veien videre. I alle fall ikke for meg, har hatt kritiske søvnproblemer gjennom store deler av VG3, men stappet i går natt i meg 4 sovepiller, derav 2 som var imovane. Sovnet etter max 10 min.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...